Sondre1504 Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Som et av mine første prosjekt har jeg tenkt å lage en FTP server. Jeg har sjekket ut den innebygde støtten for FTP servere, men denne virker ikke stor? ikke så mye dokumentasjon. Jeg har også sett på Twisted og FTP server støtten der. Den virker ihvertfall bedre. Bare lurte på om dere hadde noen råd til hva jeg skal bruke for å lage serveren? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Hvis du skal lage den fra scratch, så er det vel greit å begynne med enkel TCP overføringer mellom en server og en klient. Deretter lese seg litt opp på hvordan ftp protokollen fungerer, for så å implementere forutsetningene inn i serveren din. Kan være greit å bruke en kommandolinje ftp klient mot serveren din under testingen, for å få direkte tilbakemelding på hvordan ting går. Gjør du dette i windows eller linux? Ørjan... Endret 25. mai 2006 av Orjanp Lenke til kommentar
Sondre1504 Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Hvis du skal lage den fra scratch, så er det vel greit å begynne med enkel TCP overføringer mellom en server og en klient.Deretter lese seg litt opp på hvordan ftp protokollen fungerer, for så å implementere forutsetningene inn i serveren din. Kan være greit å bruke en kommandolinje ftp klient mot serveren din under testingen, for å få direkte tilbakemelding på hvordan ting går. Gjør du dette i windows eller linux? Ørjan... 6177571[/snapback] Hadde tenkt at serveren skulle være kompatibel på både windows og linux. Bruker nemlig begge deler. Vil dette skape problemer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå