Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med og innstalere Windows! HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen dager siden fikk jeg blue screen og hadde ingen muligheter til å komme videre. Derfor måtte jeg re instalere windows og formatere, jeg har gjort det. Men når jeg skrur på dataen står det:

"Windows kan ikke starte på grunn av en harddisk konfigurasjons feil. Kan ikke lese fra denne valgte ooppstartsdisketten. Kontroller oppstartsbanen og diskett. Jeg har windows 98 oppstarts diskett, men innstalerer Windows XP, jeg har ingen anelse om hvor jeg får tak i windows XP oppstarts diskett.

Jeg blir gal, ingen WoW på 4dager :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaja, jeg innstalerte windows på nytt, etter innstaleringen så restartet maskinen seg, så bootet jeg biosen til å starte harddisk. Så fikk jeg den samme beskjeden igjen:

Windows kan ikke starte på grunn av en harddisk konfigurasjons feil. Kan ikke lese fra denne valgte oppstartsdisketten. Kontroller oppstartsbanen og diskett.  Se windows- dokumentasjonen om maskin vare konfigurasjon av disker og i brukerhåndbøkene til maskinvare for ytterlig informasjon

Jeg er ikke sikker på om jeg innstalerte det riktig, det jeg gjorde var og slette C: så opprette ny C: og innstalere windows der, og etter det resartet maskinen så fikk jeg denne dritt meldingen >.<

Noen som kunne være så snille å mekke en liten guide elns for meg? Vil være dere evig takknemlig.

Det er et levende helvette uten data, det regner ute, jeg har bare 2kanaler på TV'n, det er fri dag, skole fri i morra og så er det helg.

OG IKKE NOE WOW PÅ 6DAGER!

:cry:

Lenke til kommentar

Dette kan være en av flere ting, enten så er det brukerfeil (dvs at du ikke velger riktig bootenhet i bios'n ;) ), eller så kan det være at HDD din er gått fyken...

Har du merket noen uvanlige lyder fra maskinen i den siste tiden, tikkelyder, konstant HDD chatter el.l?

Det som er mest sannsynlig er at disken din er gåen, har du ikke en kompis el. noen du kan låne en HDD av? Ev. kjøp en ny disk, koster ikke mange hundrelappene ...

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, men jeg sendte PC'n inn på reprasjon.

Takler det ikke mer....

Jeg har ikke opplevd noen rare lyder, og jeg er rimelig sikker på at det ikke er noen feil med dataen...

Koster 500kr >.<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...