Gå til innhold

N80 på fly?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke tlf'er har denne funksjonen?

Ja, den har noe som heter Flight-modus. Denne modusen kutter ut all ekstern kommunasjonsmiddeler.

Denne modusen har vært lenge på markedet

6172262[/snapback]

Lenke til kommentar

De jeg vet om er Sony Ericsson P910i, W800i, W810i, K750i..har med andre ord vært Sony Ericsson-fan. Har ikke hatt Nokia siden 3210.

Mener at Flightmodus vises på spesifikasjonene på amobil.no's tekniske liste :hmm:

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Trodde ikke alle telefoner lot seg starte helt ordinært uten SIM-kort..

6173478[/snapback]

Det stemmer. Mange telefoner som må ha simkortet i for å starte opp.

Men de nyere nokia-telefonene, og SE telefonene har en slik funksjon som beskrevet over. På nokia velger man bare profilen 'Frakoblet'. Nøyaktig hvordand et er på SE vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Nøyaktig hvordand et er på SE vet jeg ikke.

SE P900 og 910i har "Flightmode" som burde være selvforklarende...

Jeg har ellers ikke hatt en telefon som lar meg starte uten simkort, så jeg kan ikke si noe smart der.

Lenke til kommentar

Er dere 100% sikkert på at telefonen ikke vil sende ut noen signaler når simkortet er ute? F.eks når du starter opp telefonen? Vil den ikke prøve å søke lr noe sånn? Jeg har aldri tenkt over d noe nøye, men trodde d va sånn at du kunne ringe f.eks nød nr uten sim-kort? Sikkert ikke da, bare lurte på om d er 100% sikkert å bare ta ut simkortet?

Lenke til kommentar

Jo, alle telefoner skal kunne ringe nødnummer selv om det ikke er sim kort i telefonen.

edit: men finner ingen info om den aktivt søker noe signal uten sim kort i, men det burde den jo heller ikke - for det er i virkeligheten ingen nett å "koble" seg til. Jeg jeg er skeptisk om det er så mange telefoner som overhodet starter opp uten sim, dvs at du kan bruke menyene...

Endret av JoKr
Lenke til kommentar
Jeg jeg er skeptisk om det er så mange telefoner som overhodet starter opp uten sim, dvs at du kan bruke menyene...

6176002[/snapback]

Det er ikke mange telefonene man kan dette på. Men på min N70 kan man dette, og da starter den automatisk opp i 'Frakoblet' modus.

Men når det gjelder den flymodusen, så må jo den fungere ordentlig (skru av alt som er av antenner) hvis ikke så er det jo ikke vits.

Lenke til kommentar
Hvilke tlf'er har denne funksjonen?

Ta ut simkortet så har alle telefoner den funksjonen

6173464[/snapback]

Dette stemmer ikke! Du slår ikke av radiodelen på telefonen selv om du tar ut sim kortet! Dessuten er det veldig få telefoner som støtter dette (bortsett fra Walkman mobilene).

Selv om sim kortet ikke står i, står radiodelen på og du kan når som helst ringe nødnummeret..

Som sagt har alle walkman-mobilene denne funksjonen, samt nyere Nokia og Motorola..

Lenke til kommentar
Som sagt har alle walkman-mobilene denne funksjonen, samt nyere Nokia og Motorola..

6188920[/snapback]

Ingen walkman har flymodus foreløpig. Kun mp3-modus. Flymodus er at du kan bruke mobilens vanlige funksjoner, men ikke bruke nettverket.

Angående det at man kan ringe 112 uten sim, det kan man i frakoblet modus og forsåvidt :)

Lenke til kommentar

Men er d da lov å bruke telefonen i frakoblet modus/uten sim kort, i soner der det ikke er tillatt med telefon. Som f.eks fly. Virker litt merkelig når d går ann å sende ut signaler med telefonen i denne modusen? Og vil ikke telefonen gjøre seg klar til å ringe nødnummer/søke etter sentral, i d du skrur den på i fra koblet modus/uten simkort, f.eks under en fly tur?

Lenke til kommentar

fikk mail dra nokia idag ang flymodus og slikt:

"Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

N80 og N91 kan kobles fra nettverket (sim-kortet).

Dette kalles ikke flymodus på disse, men frakoblet modus som er tilsvarende flymodus.

Du kan altså ta ut simkortet og bruke funksjonene som er på telefonen, minus nettverkdelen.

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care"

jeg har N70 idag og den har flymodus. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...