Gå til innhold

Nytt skjerkort til maks 500 kr?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til 500 kr er det ingen vits med et nytt kort, må i så fall finne et brukt.

Ellers er nok et X1600 Pro det rimeligste som kan anbefales til nyere spill.

6173171[/snapback]

selvfølgelig er det vits. for det første er jeg ingen grafikkhore. for det andre har jeg lyst til å spille f.eks. hitman blood money. det krever pixel shader 2.0. mitt skjermkort takler ikke det(kun 1.0).

jeg skal kjøpe meg pc senere og vil dermed bruke så lite som overhodet mulig på et kort. et kort som kan utvide levetiden til maskinen min med 9-10 mnd. med levetid, mener jeg at det er fysisk mulig å spille de nyeste spillene...

Lenke til kommentar
Saken er at kortene til under 500 kr er på de fleste måter svakere enn det du har. Og som sagt, du kan jo selge et X1600 Pro senere.

Men hvis du vil ha noe billig juggel så er disse å anbefale:

Asus 6200

XFX 6200

6173708[/snapback]

hm, ok. hva med om jeg øker budsjettet til rundt en tusenlapp da. dette x1600 er sikkert bra, men jeg foretrekker nvidia. noen du kan anbefale?

Lenke til kommentar
Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR AGP til kr. 971,-

6176503[/snapback]

hvilke kabler, drivere etc er det snakk om som mangler? det er vel kun skjermkortet man egentlig trenger. kun ut med det gamle og inn med det nye?

vil dette kortet være kompatibelt med mitt gamle system? tenker da på skjerm, grensesnitt etc. geforce4 ti har vel også agp 8x...?

Endret av kelvarnsen
Lenke til kommentar
Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR AGP til kr. 971,-

6176503[/snapback]

Det kortet gir ikke så mye for pengene som standard. Men det har stort potensiale ved å låse opp pipelines. Dette kan gjøres forholdsvis enkelt og trygt med RivaTuner.

http://www.ngohq.com/showthread.php?t=268

http://forums.anandtech.com/messageview.as...237&STARTPAGE=1

Hvis du ikke tør eller vil gjøre dette, er X1600 Pro et bedre kjøp. Jeg ser ingen grunn til å foretrekke NVidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...