Tori Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg har et steinalder skjermkort som heter Hercules 3dprophet 9700 pro. Jeg har nå koblet PCskjermen til med vanlig VGA kabel, den var tidligere koblet med DVI. Men nå tenkte jeg å bruke DVI til TV'en min som er en 42" LCD. Det som er problemet, er at med en gang jeg trykker i DVI kabelen til skjermkortet, så blir PCskjermen helt svart og bildet kommer opp på TV uten at jeg har valgt dette. Når jeg drar ut DVI kabelen igjen, så kommer bildet tilbake på PCskjermen. Hva skjer? Og hva kan jeg gjøre for at PC'en ikke skal "override" VGA porten? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Du kan prøve å stille inn i driverne hva den skal gjøre med skjermene (vise det samme på begge, eller utvide skjermbildet) gjør dette etter at du har koblet til DVI kabelen, hvis du vil utvide skjermbildet, så kan du etter at du har stilt in dette sette skjermen som er koblet til med D-sub kabelen som primærskjerm i windows. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Du kan ikke "hot plugge" DVI ikke på Radeon 9700, du er nødt til å koble til det du skal koble til før du slår på maskinen, og ev aktivere skjerm nr2 når du er i windows via CCC (catalyst controll center) Lenke til kommentar
Tori Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Du kan ikke "hot plugge" DVI ikke på Radeon 9700, du er nødt til åkoble til det du skal koble til før du slår på maskinen, og ev aktivere skjerm nr2 når du er i windows via CCC (catalyst controll center) 6172104[/snapback] Hmmm... Problemet er bare at når jeg slår på PCen så er PC skjermen helt svart. Og TVen står for langt vekke til at jeg ser noe som helst på den. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Har ikke vurdert å flytte den nærmere slik at du kan få løst problemet? du behøver jo bare å gjøre det en gang.. Lenke til kommentar
Tori Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Har ikke vurdert å flytte den nærmere slik at du kan få løst problemet?du behøver jo bare å gjøre det en gang.. 6172212[/snapback] Noen som vet hvor jeg finner de nye driverne + catalyst control center? Må nok flytte på PC'en ja. Hehe Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Du finner de på ATI sine sider, bare velg download, og så blir du nærmest hjulpet igjennom det. *edit* siden er her, www.ati.com Endret 24. mai 2006 av tha stoffi Lenke til kommentar
Tori Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Du finner de på ATI sine sider, bare velg download, og så blir du nærmest hjulpet igjennom det. *edit* siden er her, www.ati.com 6172443[/snapback] Takk for det. Er det 5.1 som er absolutt siste driver til 9700 eller? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 har du windows XP, så ser det ut til at 6.5 er siste catalyst. Lenke til kommentar
Tori Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 har du windows XP, så ser det ut til at 6.5 er siste catalyst. 6172520[/snapback] Ja, jeg ser det er siste katalyst, men jeg ser ikke mitt skjermkort 9700 pro står representert i release notes. Går det greit eller? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 ja, det går greit, release notes er såvidt jeg vet bare ting som har blitt oppgradert, 9700pro er så gammelt, at de lar det være tror jeg. dog, siden jeg aldri har hatt ATI i min egen maskin, så skal jeg ikke si meg bombesikker på dette. Lenke til kommentar
Tori Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 ja, det går greit, release notes er såvidt jeg vet bare ting som har blitt oppgradert, 9700pro er så gammelt, at de lar det være tror jeg. dog, siden jeg aldri har hatt ATI i min egen maskin, så skal jeg ikke si meg bombesikker på dette. 6172642[/snapback] Okei, takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå