Gå til innhold

Qtek 8500 vs BenQ Siemens EF91

Anbefalte innlegg

Vel, snart på tide med ny telefon, og denne gangen en kamskjell.

Det står altså mellom Qtek 8500 som er rett rundt hjørnet

Omtale her

Og BenQ Siemens EF91 som heller ikke burde være så langt unna

Amobil

Nå sliter jeg litt, fordi jeg har ikke peiling på hvilken modell jeg skal velge. Riktignok har ingen av telefonene kommet ut, slik at det blir litt spekulasjoner her, men man har jo en viss anelse da ihvertfall..

Qtek 8500

+ Stor skjerm (2,2")

+ 320x240 på innsiden \ 128x128 på utsiden (1.1")

+ EDGE

+ Windows Mobile 5

+ Kult design (kulere enn EF91 synes jeg)

+ A2DP støtte integrert

- Dårlig batterilevetid (Standby: 150timer)

- Ingen 3G

- Bare 65k farger.

- Ikke noe særlig kamera

EF91:

+ Stor Skjerm (2")

+ 3G og HSDPA

+ Relativt lang batterilevetid

+ Potensielt bra kamera

+ 256k farger på innsiden

- 96x64 oppløsning på utsiden

- (stor minus) sånn kjedelig møkka operativ system som ikke har særlig underholdning eller nytteverdi utover java. (altså ikke en smartmobil)

- Litt større i størrelse en Qtek 8500..

Så enkelt og greit trenger jeg litt råd her! Selvfølgelig vil litt avhenge av hvor godt telefonene kommer ut av tester osv, men det faktum at Qtek 8500 har WIndows Mobile 5 er et veldig stort pluss, til tross for mangel på 3G, Godt kamera og særlig batterilevetid.

Derfor trenger jeg litt tips og greier.. :)

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt begge nå i 2 dager, og har selv en i-mate SP5. Har også hatt en Nokia N80 noen dager på test. Men jeg har valgt i-mate SP5 for mitt bruk, liten, god kvalitet og en smartphone. Av de to du ønsker, må jeg si at skjermen til Qtek 8500 ikke er dårligere en BenQ Siemens EF91. Qtek 8500 har ikke UMTS det er det eneste negative, alt det andre knuser den BenQ Siemens EF91 på. (en feil, kameraet til BenQ Siemens EF91 er vesentlig bedre)

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar

Ja det er en vesentlig forskjell i standby tid. Men ved normal til en del bruk så blir forskjellen ikke stor. Virker som Qtek 8500 bruker mindre strøm ved belastning enn BenQ Siemens EF91. Kan muligens ha noe med UMTS/3Gbruk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...