Bricks Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Har en bærbar og en stasjonær Pc.Disse er forbindet trådløst med en Netgear trådløs Router ;type WGR614v6 .Internett fra Bluecom,(bare å plugge rett i nettverkskortet)Har satt opp alt og det fungerer.Hvordan gjør jeg med oppsett av brannmur?Har nå programvare brannmur/virusprogram fra F-secure(leveres med Bluecom) på den stasjonere Og Norton på den bærbare.Trenger jeg begge disse programmene?Alle tips til oppsett tas i mot med stor takk Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hva mener du med begge programmene, dvs. både brannmur og antivirus på hver maskin? Jeg er tilhenger av å sette opp brannmur sentralt (f.eks i ruteren) og droppe det på klientene. Dessverre så er det slik at med windows er det langt flere fallgruver og mange føler seg tryggere ved å ha brannmur i software lokalt. Hvis du likevel er en fornuftig bruker, samt holder OS og antivirus oppdatert og ellers slår av unødvendige tjenester så kan du godt klare deg fint uten brannmur på klientsiden. Sett gjerne opp noe enkelt i ruteren (enkelt, slik at det er lett å vedlikeholde men fortsatt sperrer en god del) Lenke til kommentar
Bricks Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Ja har programvare brannmur og antivirus på begge,har ikke satt opp noe i routern ennå.Men når jeg bruker den bærbare på ett annet nettverk så må jeg vel aktivere brannmuren på maskinen?Har aldri styrt med brannmurer/router før så er litt grønn her. Endret 24. mai 2006 av Bricks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå