Gå til innhold

www.master.pl - farlig eller skummelt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hva denne siden gjør. Den kom efter å ha installert en TWEAK til Firefox. Mest sannsynlig har den forbindelse med dette programmet og overhodet ikke skadelig, men for sikkerhets skyld vil jeg gjerne vite hva det er.

post-75844-1148498666_thumb.jpg

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google gir snuskete resultater. Jeg ville svart nei og sjekket litt mer rundt FireTune. Dropp det evt og legg inn Fasterfox-extensionen i steden.

EDIT: Hvis du setter Firefox til prefetch - noe du sikkert kan i Firetune - vil ikke bare siden du går til hentes til deg, men også de sidene denne siden linker til, som en slags "hvis du har tenkt deg videre, har vi allerede hentet de neste sidene for deg"- greie.

Derfor er sikkert master.pl rett og slett bare noe du kunne ha kommet til fra en side du besøkte.

Med tanke på hvor linker kan føre hen, er preftech i utgangspunktet ikke bare en god ide. Generelt sett er det også i stor skala enormt belastende på servere.

Endret av zjulik
Lenke til kommentar
Google gir snuskete resultater. Jeg ville svart nei og sjekket litt mer rundt FireTune. Dropp det evt og legg inn Fasterfox-extensionen i steden.

EDIT: Hvis du setter Firefox til prefetch - noe du sikkert kan i Firetune - vil ikke bare siden du går til hentes til deg, men også de sidene denne siden linker til, som en slags "hvis du har tenkt deg videre, har vi allerede hentet de neste sidene for deg"- greie.

Derfor er sikkert master.pl rett og slett bare noe du kunne ha kommet til fra en side du besøkte.

Med tanke på hvor linker kan føre hen, er preftech i utgangspunktet ikke bare en god ide. Generelt sett er det også i stor skala enormt belastende på servere.

6173630[/snapback]

Hvordan skrur man det av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...