Gå til innhold

Slår du av eller setter du i standby?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har alltid slått av tvn helt når jeg er ferdig med å se på den(henger igjen fra mange år med mor som tror huset kan ta fyr hvis ingen følger med) men nå som jeg har fått en multimedia fjernkontroll så er det veldig upraktisk å skru den helt av...

Hva pleier du å gjøre?

og til dere med en del peil. Er det egentlig noe vits i å skru tvn helt av lenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standby her også. Er ikke noe problem på nyere tv'er. Men, når jeg reiser bort skrur jeg av, har nemlig en mor som mener at tv'er og annen elektronikk brenner opp så fort man tar øynene av dem.

Var på ferie i tre uker med tv'en på en gang :blush:

Lenke til kommentar

TVen på rommet står alltid standby, men det er pga eg bruker den som vekkeklokke og klokken resettes etter noen sekunder når den er helt av.. Pcen slås helt av, og resten av TVene i huset gjør det.. Har mistet litt av hvert til lynet, 2-3 routere og et hk og et innebygget nettverkskort på mitt nåværende hk..

Lenke til kommentar

Det kommer litt an på. Hvis det er moderne utstyr bruker jeg på å slå det helt av, men alle 70- og 80-talls TVene mine får gjerne stå i standby. Jeg bruker på å slå den av når jeg vet at de ikke skal brukes mer den dagen, men det har mest med strømforbruk å gøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TVen står i Standby enn så lenge, men PCen skrur eg av med ei padde med brytar kvar kveld. Ikkje 100% sikkert, men betre enn ingenting. Betaler ikkje straumrekningen sjølv, så eg har ikkje det problemet å tenke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...