krister461 Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hallais. Madammen ønsker å flytte hele anlegget mitt til et annet rom og lage kino-rom. Greit nok, men da trenger jeg et par stereohøytallere til stuen til musikk. Hun vil gjerne ha noen små nette høytallere, men jeg sliter med å finne noen enkle små høyttalere som ikke kommer i et sett på 5. Noen som har noen tips? Hadde egentlig tenkt å bare bruke et par tusen, men avhengig av eventuelle fremtidige lottogevinster tar jeg imot alle tips under 10.000. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 hvilket anlegg er det du har fra før , så jeg vet hva du mener med lite . Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Fra før har jeg disse: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...talere_Sort.htm Med små mener jeg noe slikt: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...ystem_MT-10.htm Disse f.eks. blir for store: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...talere_Sort.htm Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) disse er små da , http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...talere_Sort.htm ( 1/2 cm lavere en di andre ) Endret 24. mai 2006 av FtZ- Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Sant nok, fant disse også: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...alere_Soelv.htm Du har vel ikke hørt de? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 nei tror ikke jeg har tatt meg tid bor du ikke i nærheten av en klubb ? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Joda...får ta meg en tur innom en dag! takker for tips...tar gjerne imot flere! Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Kanskje noe små Klipsch stativhøytalere? Som f.eks RB-15 ? Husker ikke helt hvor man fikk kjøpt disse i norge men.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 apis elektro i rogaland fører di , blant annet Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 audiocompaniet i oslo ser ut til å føre de, men bor i Bergen selv... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 det er en forhadler i bergen sentrum en eller anna plass , husker ikke hva di hater , men jeg hadde planer om og dra opp fra stavager kunn for og høre på et surrelyd oppsett Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 hificenteret selvfølgelig...men, RB-15 er på kanten til å bli for store/ordinære! Hvordan er RS-25 mon tro? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Huff...du bør prøve å overtale din søte frue til å godta noe litt større,ellers vil du bli svært missfornøyd med lyden i forhold til DM 603. Skal du ha høyttalere med skyhøy WAF,så ta en titt på Sonus Faber. For eksempel Concertino domus. Du finner sikkert et par på bruktmarkedet. Endret 24. mai 2006 av Morten K Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Hmm...jeg likte de, men tviler på damen blir begrenset. Selvom de ser elegante ut så holder det ikke...ideelt sett skal de ikke synes! Jeg trenger ikke noe som matcher 603'ene, bare noe jeg kan spille på uten å bli irritert! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg trenger ikke noe som matcher 603'ene, bare noe jeg kan spille på uten å bli irritert! 6171720[/snapback] Det er akkurat det som blir problemet tror jeg. Du vil lure på hvor godlyden ble av. Det er klart at så små høyttalere som du har sett på har store begrensninger. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Hmm...jaja...jeg får ta meg en runde og høre når det blir aktuelt... ...og kanskje bruke tiden frem til da på å overbevise madammen om at vi trenger noe midt i mellom! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Har du en Sonus Faber forhandler i nærheten? Vis et par Sonus Faber til din frue. Sonus Faber har en helt utrolig finish. De er noen smykker av noen høyttalere. Lyden er også som utseende. Dine DM 603 ser ut som et par pappesker i forhold. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Sonus Faber ser jo utrolig fine ut, skulle ønske jeg hadde økonomi til noen sånne, eller større.. Uansett så tror jeg ikke du bommer med Sonus Faber i stua heller Endret 24. mai 2006 av Equirinox Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Moren min har Vienna webern de finnes også i en mindre utgave med bare en bass. De er veldig gode. Er god bass og fin diskant som er veldig oppløst. De egner seg ikke for veldig store rom, da blir det litt lite bass, men da kan man jo investere i en sub! De er jo også veldig pene å se på! Disse drives av en REGA brio forsterker som ikke er så kraftig. Så de trenger ikke så mye for å drives. Endret 27. mai 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Sonus Faber ser bra ut for meg, men dessverre ikke for madammen. Vienna webern derimot virker lovende. Skal være i en 40m2 stue, men vet ikke om jeg får lurt inn en sub. Tar gjerne imot flere tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå