Unreal Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Tenkte kanskje vi som kom opp i skriftlig eksamen i 3FY (fysikk) kunne bruke denne tråden til diskusjoner rundt temaet, frem til- og etter eksamen. Jeg fikk da i dag melding om at hele klassen kom opp i 3FY eksamen, som vi skal ha neste fredag, den 2. juni. Var jo for så vidt greit nok det. Ligger an til en 5er i standpunkt, og satser på å ikke få noe lavere på eksamen vertfall. Men det blir nok en del pugging fra og med i morgen av. Noen andre som kom opp i 3FY? Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg kom opp i 3FY, og er veldig misfornøyd. Jeg får 6 i standpunkt, men heldagsen vi hadde for noen uker siden fikk jeg 4 på. Den var nemlig satt sammen av gamle eksamensoppgaver, som var ganske ulike de oppgavene vi har hatt på de vanlige kapittelprøvene. Så jeg føler meg 99 % sikker på at jeg får lavere enn standpunkt på eksamen Surt! Men jeg får håpe jeg klarer en 5'er iallfall. Min plan: Lese gjennom hele boka (unntatt det siste kapittelet som vi akkurat hadde prøve i) først, og så se på gamle eksamensoppgaver. Er ferdig med 2 av 10 kapitler nå, så jeg unnet meg tid til en liten pause, men nå er det på tide å grave seg ned i boka igjen. Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Er ikke så stor fremgang her som jeg hadde håpet på. Planen var å komme gjennom til og med kapittel 5 i dag, men jeg har bare såvidt begynt på kapittel 2. Motivasjonen er ikke akkurat på topp helt på tampen av skoleåret :S Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg er ferdig med kap. 5 og skal gjøre meg ferdig med kap. 6 i dag. Så tar jeg kap. 7-9 i morgen og leser norsk på søndag. Jeg syns kapitlene til nå har gått greit, men de vanskelige gjenstår. Noe positivt ser jeg i det ihvertfall, for det er vel mindre sjanse for å komme opp i 3FY muntlig nå som jeg kom opp i skriftlig. Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Hva gjør du egentlig til hvert kapittel? Leser du bare gjennom, eller tar du alle oppgavene også? Det er helt klart induksjon og de greiene der som er vanskligst, så det blir nok der jeg må prioritere mest tid. Norsken kommer jeg ikke til å gjøre noe med før på mandag. Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Ja, jeg leser bare gjennom, og ser nøye på eksempeloppgavene. Også ser jeg på gamle prøver. Jeg kjenner igjen mye og har løst alle oppgavene tidligere, så jeg bare frisker det opp. Jeg har skrevet ut mange gamle eksamener og prioriterer å løse dem først ihvertfall. Kanskje jeg ser på andre oppgaver senere. Lenke til kommentar
nepse86 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hadde eksamen i 3FY i fjor, og slik det høres ut på deres seriøsitet (nytt ord) så kommer det til å gå greit med dere. Synes oppgavene blir vanskeligere jo lenger bak i tid de er fra, mens den i fjor var fin:) Lenke til kommentar
gnus Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hadde også eksamen i 3FY i fjor, fikk 5 :-D Anbefaler egentlig å ikkje lese boka, berre gjere eksamensoppgaver.. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Induksjon og gravitasjon (satelitter spesielt) er det som går verst for mange.. Er det jeg skal bruke mest tid på i alle fall, og på de siste temaene, som ble litt kjapt gjennomgått.. Endret 28. mai 2006 av Medrakil Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg finner det vanskelig å konsentrere meg om fysikken når to andre eksamer er der og ødelegger. :/ Det jeg sliter med er induksjon, samt mye som har med fotoner og slikt å gjøre. Relativitetsteori er jeg også noe svak på hittil, men det går vel an å lese seg til noe der. Får en sterk firer i standpunkt, så jeg var glad for å komme opp i faget, siden det er muligheter for forbedring. Medrakil: Jeg er visst en av de få som elsker gravitasjon og satellitter. Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Sliter fortsatt litt med fremgangen her, men har vertfall fått gjort litt i dag. Jeg ble etterhvert lei av alle lesingen i boken, og startet å hoppe over det jeg kunne godt fra før. Det vil si fram til kapittel 5. Der fra og ut blir det plutslig mye verre. Nå sitter jeg og regner eksamensoppgaver og tyr til boken kun om nødvendig. Går egentlig overraskende bra Største problemet ser egentlig ut til å ligge i kapittel 5, 6 og 7, slik det alltid har gjort. Her er forresten en fin side med spørsmål som ble sendt inn og svart på under Tett På Nett med en fysikklærer på VGNett i fjor. Lenke til kommentar
torkelom_26 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) 3FY er vel greie saker det, er det ikke det da? Ganske mye som er forenklet i 3FY. Jeg ville nok lest grundig på tidligere eksamensoppgaver. Tjener mest på det. Endret 29. mai 2006 av torkelom_26 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har gått elektro og induksjon er enkelt. Lenke til kommentar
torkelom_26 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har gått elektro og induksjon er enkelt. 6199558[/snapback] Kommer vel litt an på hvilket nivå man snakker om. Mye diff ligninger i elektro generelt, er det ikke? Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg gjør bare gamle eksamener, og når det er noe jeg ikke får til leser jeg teorien i boka. Sliter vel mest med indusksjon, satelitter og litt magnetisk felt. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har ikke begynt å repetere enda jeg Motivasjonen er ikke akkurat på topp... Tror jeg satser på å lese igjennom kapitlene jeg føler jeg ikke husker så mye fra, og regne eksemeloppgavene i boka (dekker over løsningsforslaget). Har også et par eksamensett jeg skal se på om jeg gidder Bah, faen så umotivert jeg er. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Enig, og regner med at du også sliter med de greierne i signaturen:/ Lenke til kommentar
koffern Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 leste på det vg intervjuet at det ikke var lov å ha notater i matte formelsamlingen... gjelder dette også mattenotater? betyr det at man må kjøpe ny formelsamling? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Enig, og regner med at du også sliter med de greierne i signaturen:/ 6201736[/snapback] Haha ja Satser på å komme igang i morgen, skal bare lese heftet til friskrivinga i dag, slik at det kjennes ut at jeg har gjort noe nyttig ihvertfall Lenke til kommentar
Pug Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 leste på det vg intervjuet at det ikke var lov å ha notater i matte formelsamlingen... gjelder dette også mattenotater? betyr det at man må kjøpe ny formelsamling? 6202435[/snapback] Jeh, fysikklærerinna mi har sagt at vi må kjøpe ny blank matteformelsamling til fysikkheldags. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå