Gå til innhold

Vi får kjøpe PS3-spill allikevel

Anbefalte innlegg

jeg tviler på at dette har noe for seg. Da må isåfall spillene bli så sykt billige at ingen gidder å selge dem igjen uansett.. <- og det blir de ikke, garantert..

Men jeg tviler uansett.. det vil være døden for hele blueray satsingen til Sony.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn som det vil fungere er at folk ikke kan ta med seg ett spill på maskiner som ikke har lisensiert spillet først. Hvorfor de vurderer dette tror jeg kan ha noe med at de satser sterkt på onlinetjenester. Så hvis man binder spillene til din konto vil de ha litt mer kontroll over juksemakere blant annet.

Men gjør de dette så forutsetter det at Playstation 3 KREVER online oppkobling noe jeg tviler STERKT på. Det er eneste måten jeg kan se at en slik tjeneste kan fungere. Spillene må bindes til en slags konto, nekter å tro de binder den til selve maskinen da hva skjer hvis maskinen blir ødelagt ?

Tror nok ikke dette lar seg gjøres. Høres ut som dette bare er en av mange rykter som er usanne, siden det er totalt ulogisk av Sony å vurdere noe sånt som dette når det ikke lar seg gjøres praktisk. Kanskje om 10år når absolutt ALLE er online, men aldri i verden om det hadde funket nå.

Lenke til kommentar

Har undersøkt litt videre om denne artikkelen og vet hvor den stammer fra.

Denne nyheten er fra November, 2005 da det gikk rykter om at DRM (Digital Rights Management) skulle følge med PS3 spill så de blir låst med maskinen. Dette ble avkreftet av Sony i 2005.

Så her er det nok en nyhetsside som blafrer ut usanne rykter for å sverte sine konkurrenter.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at dette stammer fra da Sony utviklet en kopibeskyttelse som gjør at bluray brenner inn serienummeret til bluray-spilleren i platen, slik at den kan bare bli spillt på den bluray-spilleren neste gang.

Sony avkreftet dengang at den kopibeskyttelsen skulle brukes på PS3, rundt November som Avean sier. :-/

Men vi skal ikke se bort ifra at Photoshop, Windows og andre ofte piratkopiert programvare kommer til å benytte seg av en slik kopisperre i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Denne nyheten er fra November, 2005 da det gikk rykter om at DRM (Digital Rights Management) skulle følge med PS3 spill så de blir låst med maskinen. Dette ble avkreftet av Sony i 2005.

Så her er det nok en nyhetsside som blafrer ut usanne rykter for å sverte sine konkurrenter.

6171441[/snapback]

Kunne du forklart meg hvordan du klarte å spore denne nyhetsartikkelen til den saken du nevner? Tror heller ikke sony kommer til å gjøre dette, men vil hvite hvordan du klarte noe jeg ikke fikk til selv...

Lenke til kommentar

6171441[/snapback]

Kunne du forklart meg hvordan du klarte å spore denne nyhetsartikkelen til den saken du nevner? Tror heller ikke sony kommer til å gjøre dette, men vil hvite hvordan du klarte noe jeg ikke fikk til selv...

6171590[/snapback]

PS3Portal.com ;) Er det noen som vet så er det gjengen der. De husker hver eneste ting Sony har kommet med de siste årene hehe.

Var en der som hadde lest samme artikkelen og ett medlem som dro litt kjennskap til hva den handlet om.

http://digg.com/gaming/Sony_Confirms_It:_N...uture_PS3_Disks

Stemmer veldig bra også siden det eneste måten de kunne fått til en slik funksjon som beskrevet i artikkelen, er med DRM. Ellers måtte de har krevet Onlinefunksjon til samtlige brukere.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Huff... Hva om spilleren må erstattes?

6171588[/snapback]

Har ikke lest så mye om det på en stund, ett registrer med eier og serie-nummer på BD-rom'en, kunne fint ordnet slike problemer.

Tror kopibeskyttelsen var i første rekke utviklet for programvare i svært høy prisklasse (f.eks CAD til over 10.000), skulle bli levert med bluray-spiller, samtidig som software.

Nøyaktig samme rykte gikk for ett halvt år siden, da Sony patenterte på denne kopisperren.

Og folk ble bekymret for at det ikke skulle være mulig å leie spill, eller låne bort spill. Og Sony Europa måtte avkrefte at det kom slik beskyttelse i PS3:

"this is false speculation and that PlayStation 3 software will not be copy protected to a single machine but will be playable on any PlayStation 3 console".

Så mest sannsynlig er dette FUD.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
[

PS3Portal.com ;) Er det noen som vet så er det gjengen der. De husker hver eneste ting Sony har kommet med de siste årene hehe.

Var en der som hadde lest samme artikkelen og ett medlem som dro litt kjennskap til hva den handlet om.

http://digg.com/gaming/Sony_Confirms_It:_N...uture_PS3_Disks

Stemmer veldig bra også siden det eneste måten de kunne fått til en slik funksjon som beskrevet i artikkelen, er med DRM. Ellers måtte de har krevet Onlinefunksjon til samtlige brukere.

6171744[/snapback]

Men artikkelen som linkes til av trådstarter sier jo bare at Sony vil nekte forhandlere å selge bruktspill. Den sier ikke noe om at Sony skal låse spillene til en maskin eller noe sånt. Sony kan nekte forhandlere å selge bruktspill uten at det skal bety at de vil låse spill til en ps3-maskin. Ser ikke at den saken du henviser til har noe med dette å gjøre.

Sony vil heller at en forbruker skal kjøpe et helt nytt spill, som gir penger i sony-kassa, enn å kjøpe en brukt-utgave, som ikke gir Sony noe penger i det hele tatt... Man kan fortsatt kjøpe brukt gjennom en privat forhandler, som ebay f. eks, men en god del brukt-spill selges også gjennom vanlige butikker. Men ved et enkelt tiltak som å stoppe salg av brukt spill hos forhandlere, kan man stoppe en stor del av brukthandelen, og dermed vil/må flere kjøpe helt nye utgaver når de kjøper spill. Sony kan enklet true med å stenge en forhandler ute om den bryter dette.

Tror neppe dette kommer til å skje, men poenget er at dette kan lett gjennomføres uten at en disk låses til en maskin...

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Kan sony virkelig opptre så arrogant ovenfor forhandlere? Dette vil jo i så fall slå negativt tilbake mot dem. På meg så virker det som om sony gjør sitt ytterste for å støte fra seg kundene såvel som forhandlerne(om dette stemmer). Ikke særlig lurt å gjøre når man samtidig blir presset av to rivaliserende selskaper som virker mer forbrukervennlige.

Endret av Quidam Dai Shan
Lenke til kommentar
Betyr dette at Sony har tenkt å forandre forbrukerloven i samtlige land i hele verden da eller?... Tror ikke mye på dette tullet...

6172741[/snapback]

Dette var vel aldri snakk om å selge fra privatperson til privatperson, men fra butikk til privatperson. Ergo ikke forbrukerloven

Lenke til kommentar
Er ikke tittelen på dette topic langt unna sanheten eller?

"INGEN får kjøpe PS3-spill"

6178232[/snapback]

Topicen er heilt grei den. Saken var at du ikkje får kjøpe spel, men ein lisen til å spele spela. Med andre ord, ingen får kjøpe PS3-spel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...