Stian89 Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Har satt opp en apache server på en ubuntu boks. Problemet er at den kun virker over localhost, men når jeg bruker den eksterne ip'en, får jeg ikke kontakt. (Har statisk ip, og det har fungert tidligere) Noen som aner hva/hvor jeg må gjøre noe for å løse problemet? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Høres ut som du ikke har åpnet porter til serveren din. Hvis du skal ha apache ut mot eksterne ip´n må du åpne port 80(eller den du bruker) mot serveren. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Dette er strengt tatt et nettverksspøsmål. Du må søge for at ingen firewall blokker port 80, samt at du må forwarde port 80 hvis du er bak en routeren. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Er ikke bak noen som helst form for brannmur eller annet som kan blokkere porten Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Apache åpner porten, så noe må det være. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Forslag til feilsøking: - Sjekk at Apache virkelig lytter på eksternt interface, f.eks. med `netstat -ln --inet | grep 80` Hvis du ser noe slikt som 0.0.0.0:80 er det ok. - Hvordan prøver du å nå den eksterne IP-en, fra en annen maskin i ditt hjemmenett? I så fall prøv fra en annen maskin utenfor. - Hvis ikke du sperrer noe, kan jo noen andre gjøre det. Sett opp netcat til å lytte på port 80, som root: `nc -l -p 80` så kobler du til din eksterne IP på port 80 og ser om netcat mottar noe data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå