Gå til innhold

Konvertere exe --> zip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-07 20:33, skrev monstermax:

Har fått en fil:

<navnet på filen>(rename to .zip).exe

Det er altså en exe-fil som skal ha endingen zip slik at jeg kan unzippe den (den er allerede zippet).

Hvis jeg forsto deg rett nå så har du en fil som skal ha filetternavn .zip istedenfor .exe slik at du kan få zippa innholdet i fila??

Isåfall så går det :smile:

Lenke til kommentar

Du har ikke skjønnt det :smile:

Det virker som om at du har lastet ned en "ulovlig" fil. Det er veldig mange på itnernet som renamer filene sine til etllerannet(rename to .zip).exe

Det du bare skal gjøre er å rename filen fra f.eks

heipaadeg.exe

til

heipaadeg.zip

Det er ikke snakk om noe konventering, det er bare gjort for å lure noen folk....

Frankey

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-07 20:36, skrev zn00ker:

Hvis jeg forsto deg rett nå så har du en fil som skal ha filetternavn .zip istedenfor .exe slik at du kan få zippa innholdet i fila??

Isåfall så går det :smile:

ikke zippe, men unzippe (den er zippet, jeg skal pakke ut innholdet).

Lenke til kommentar

Hvis du skal endre filtypen for denne .exe-filen din, slik zn00ker også gjetter på, kan du gjøre det i DOS.

Har du Windows (jeg har 2k), kan du kjøre opp Explorer (ikke iExplore), gå til Tools/Folder Options/View/ og fjerne haken for Hide File Extensions For Known Filetypes.

Eller du kan bruke et program som f.eks Renamer (Google er din venn).

Lenke til kommentar

hmm ler det der med "hide file extensions" er det jæveligste som noensinne har blitt funnet opp :razz: skulle vært skutt de som kom på den ideen...

grunnen til at div personer her ikke forsto problemet er rett og slett at det er det første folk som har brukt data på litt seriøst nivå gjør, å skru av "hide file extensions"...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-07 21:00, skrev blackbrrd:

hmm ler det der med "hide file extensions" er det jæveligste som noensinne har blitt funnet opp :razz: skulle vært skutt de som kom på den ideen...

Nei. Den funksjonen er ment for n00bs. Vi som ikke er n00bs, vet hvordan vi slår av den funksjonen, og det er selvsagt det første vi gjør etter innstallasjon av windows.

Lenke til kommentar

Quote:

pegg skrev (2002-10-07 21:52):

det du også kan gjøre er å opne winzip først og dra den renametozip.exe fila di rett in i winzip og så er det bare å extracte

hmm... har ikke prøvd d i d siste, men vil den ikke bare opprette et nytt "archive" da? med den .exe-filene i?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-08 08:32, skrev ZoRaC:

Quote:

pegg skrev (2002-10-07 21:52):

det du også kan gjøre er å opne winzip først og dra den renametozip.exe fila di rett in i winzip og så er det bare å extracte

hmm... har ikke prøvd d i d siste, men vil den ikke bare opprette et nytt "archive" da? med den .exe-filene i?

jepp, dette vil bare lage en ny zip-fil med den sure fila i.. finner du ikke andre måter å endre etternavn på fila, kan du bruke wincommander, som rename'r navnet inkl. etternavn (.zip). erstatt .exe med .zip, du..

Lenke til kommentar

Rart det skulle ta så lang tid før noen faktisk gav han en løsning =)

Quote:

LarsC skrev (2002-10-07 20:43):

Hvis du skal endre filtypen for denne .exe-filen din, slik zn00ker også gjetter på, kan du gjøre det i DOS.

Har du Windows (jeg har 2k), kan du kjøre opp Explorer (ikke iExplore), gå til Tools/Folder Options/View/ og fjerne haken for Hide File Extensions For Known Filetypes.

Eller du kan bruke et program som f.eks Renamer (Google er din venn).

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager bruker dere ikke Wincommander ???? Det er et genialt program, da slipper dere å bruke f.eks "MY windows explorer" eller "MY pictures" + alt det andre MY-tullet i Windows.

Nei, skaff dere Wincommander, anbefales på det varmeste !

Lef

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...