Gå til innhold

Ny PC / Innmat

Anbefalte innlegg

Heisann, snart kommer jo feite feriepenger / skattepenger, og da er det fristende å oppgradere. Lurte derfor på om jeg kunne få litt hjelp av dere guruene som henger her.

Jeg bruker PC nesten eksklusivt til SPILL, er kresen på FPS / Loading tid etc.

Jeg har idag:

Intel p4 3GHZ socket 478b prosessor.

Geforce 6800GT AGP ( vet ikke minne etc )

ELDGAMMEL hovedhardisk 8GB, med en Maxtor 160GB ekstra disk på IDE

Hakke peil på HK, bare vet at det støtter dual channelled RAM

1500MB RAM ( vet ikke åssen )

Eks på ytelse: Orgrimmar prime time mye folk etc, 10-15 FPS

Jeg _kan_ bruke 10-15k på oppgradering om dette vil medføre en STOR forbedring ( 20-50% ) i ytelse

Burdte jeg kjøpe nytt HK / RAM / Skjermkort / HD etc til det jeg allerede har, eller er det verdt det å kjøpe en AMD X2 prosessor, det nyeste skjermkortet fra NVidia og ny ram / harddisk ( sata ) etc? Kan skjermen min ( Samsung SyncMaster 913N LCD ) begrense FPS i det hele tatt?

Har ikke nok peil til å avgjøre om det er RAMen / hk som begrenser ytelsen på PC, eller rett å slett at jeg burdte skifte ut til nyere "stuff".

Hvis jeg skulle kjøpt flunkende ny prosessor etc må jeg ha ny strømforsyning også tror jeg, i og med at jeg bare har 400w per idag.

Hvis det er å anbefale å oppgradere til nytt ALT, har dere et godt forslag til bra ytelse / ikke støyende ( har en utrolig irriterende cpu vifte idag ) oppsett jeg kan gå utifra? Prøvde å sende mail til komplett, men jeg stoler ikke helt på selgere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk den ett halvt år til, og kjøp AM2 då det har blirr "normale" prisa på det.. (Det er ikkje så gale no då heller men men..) Då vil AM2 være masse meir stabilt og dei vil sannsynligvis ha det meir stabilt då, for det er jo alltid sånne "bugs" i begynnelsen.. :) Du klare deg fint med den PCen du har no :)

Lenke til kommentar

tja og nei, tviler på am2 synker noe særlig, iallefall for budsjett prosessorene. dermed fx o.l blir noe helt annet.

det har seg sånn at noen få spill støtter dual core, mesteparten kjøres kun på 1 kjerne med 1 deaktivert.

så conroe/am2, samt et nvidia 8-kort til høsten, etter det systemet der uten tvil.

fortell hva strømforsyning du har, muligens du kan beholde den.

7900gt bruker 70 watt

prosessor 80 watt

forskjellig, prescott bruker vel 120 watt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...