Gå til innhold

Liten, mini-itx, vifteløs HTPC?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en maskin som kan brukes til musikkavspilling, filmvisning og evt litt tv-opptak, i tillegg til at jeg forestiller meg å ha muligheten til å surfe litt på tven.

Men jeg sliter litt med å sette sammen en maskin som passer til kravene mine! Jeg føler at jeg må ha DVI-utgang, og bruke en DVI->HDMI kabel for å få bildet til tven med tilfredstillende kvalitet. TV-en som maskinen skal brukes på er en LCD-tv, trolig på 32".

Lydoverføringen regner jeg med å bruke digital coax eller optisk, men her kan jeg helt greit bruke et eksternt usb eller fw lydkort.

Det som gjør det hele litt vanskelig er at jeg ønsker en _pen_ og _totalt stille_ (les: vifteløs) maskin til dette. Så altså kravene:

- DVI utgang

- vifteløs

- _pent_, lite kabinett (fargepreferanse: svart)

- (digital lydutgang)

- tv-kort (kan også være eksternt kanskje?)

Jeg tittet på via sitt eden-hovedkort, men jeg ser at de kun har vga-utgang, og komplett hadde i allefall ikke noen agp-riser til de. Dessuten er jeg ikke sikker på om den 2-spors pci-riseren de solgte vil fungere med alle mini-itx kabinetter?

Sliter altså med å finne frem til noe som passer! Noen som har gode forslag og kan peke meg litt i riktig retning? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...