svalbard Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Hei. Igår gikk desverre vannkjølingen min lekk, og noe av kjølevesken rant ned på skjermkortet, og gikk i PCI-e porten. Og nå kommer det ikke noe bilde på skjermen, men den starter. Har prøvd å tørke av skjermkortet og hovedkortet overfladisk med en klut, men hva bør neste skritt være? Håper at delen kan reddes? Og kan ikke den webshopen som jeg kjøpte vannkjølingen stå ansvarlig for å dekke mine tap hvis dette er en produksjonsfeil? Håper på svar.. EDIT: Endret emnetittel Endret 2. juni 2006 av svalbard Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 snakk med produsenten om det dekker da..Hvorfor ble det lekkasje? vet du det? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg antar dette skjedde mens maskinen stod på? I såfall er det nok en kortsluttning som har oppstått. Om dette skyldes dårlig kvalitet på vannkjølingen så må de dekke kostnadene. Er dette montering/bruker feil må du nok koste dette selv. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Har sendt mail til mpx om det som skjedde, og de har allerede dekket et ødelagt sett som følger av produksjonsfeil, så jeg håper dette går like bra. Vannkjølingen er BigWater som har fungert i snart 1 1/2 år uten problemer. Det ser ut som at ene nipelen er litt "skjeiv" og at det er det som er årasken til lekasjen. Maskinen stod på da jeg reiste hjemme ifra, og da jeg kom hjem noen timer senere var maskinen av og uten respons. Så mest sannslynlig så er det vel kortslutning. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 har du fått svar fra mpx? -kansje ikk fordi det er himmelspretten:P=FRI MPX er de beste på service! Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei. Igår gikk desverre vannkjølingen min lekk, og noe av kjølevesken rant ned på skjermkortet, og gikk i PCI-e porten. Og nå kommer det ikke noe bilde på skjermen, men den starter. Har prøvd å tørke av skjermkortet og hovedkortet overfladisk med en klut, men hva bør neste skritt være? 6169995[/snapback] Pass på at alt er _helt_ tørt før du prøver igjen. Ver obs på at vann kan stå nedi PCIe porten veldig lenge. Pass på å tørke godt nedi der. Sett helst en vifteovn på rett mot kort(ene) og la det tørke noen timer. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Fikk nå mail fra mpx og de mener at den skeive nippelen er et resultat av fysisk skade, og at det dermed ikke dekkes av reklamasjon. Men jeg, vet at dette er noe som har skjedd over lengre tid, og at jeg egentilig bør stå sterkt i denne saken. Har tatt et par bilder slik at dere kan og bedømme om dette er noe som har skjedd pga fysisk skade eller en produksjonfeil. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Mulig det er produksjonsfeil. Jeg mener du bør gå hardere til verks, og få de til å dekke skadene..Vet ikke helt hvordan da, men kommer sikkert noen glupinger snart:) Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Har nå snakket med mpx, og jeg skulle sende varen til de slik at de kunne si om dette er en produksjonsfeil, eller en feil fra min side. Viser det seg at det er en produksjonsfeil så er jo loven ganske klar på at jeg skal få dekke mine tap som vannkjølingen har foresaket, i dette tilfellet hovedkort og skjermkort. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 krysser fingrene mine for din skyld Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Synes det ser ut som den ene er skrudd på skeivt på gjengene. Hvis du ser på O-ringene, ser du at det er forskjell. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Synes det ser ut som den ene er skrudd på skeivt på gjengene. Hvis du ser på O-ringene, ser du at det er forskjell. 6215734[/snapback] Kan være. Men så er spm er dette en fabrikk feil, eller min? Siden kjøleblokken kom med niplene påskrudd så regner jeg med at dette er en produksjonfeil, og bør dermed dekkes av forhandler. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Da er vel saken litt annerledes ja, jeg laget min egne lille teori om at du hadde skrudd de på. Hvis de ble levert slik, er jo det en annen sak. At det skal ha oppstått pga fysisk skade, lurer jeg på hvordan de mener det har skjedd, inni kabinettet? Endret 31. mai 2006 av Billy Bob Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Da er vel saken litt annerledes ja, jeg laget min egne lille teori om at du hadde skrudd de på. Hvis de ble levert slik, er jo det en annen sak. At det skal ha oppstått pga fysisk skade, lurer jeg på hvordan de mener det har skjedd, inni kabinettet? 6216882[/snapback] De mener vel at jeg har vært for hard på labben da jeg monterte vannkjølingen. Og at det dermed er min feil at vannkjølingen har gått lekk. Uansett så mener jeg at jeg stiller sterkt her, og venter nå kun på en avgjørelse fra mpx. Ser nå at pakken er registrert i Stokke, så i løpet av neste uke får jeg vel svar... Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) finnes gyser scenario av vann samt 1 kilos kjølere som river av hovedkortet. Endret 31. mai 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 synes den "nippelen" til venstre på det første bildet ser veldig skjev ut! for meg virker dette som produksjonsfeil! Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Her er mailen fra mpx: Hei! Nå har vi fått sett litt på returen din. Etter det vi kan se (bilde) er denne skrudd på. Det vi kan gjøre er å sende deg en ny CPUblokk, men vi har ikke mulighet til å erstatte det andre som er ødelagt da dette ikke i utgangspunktet er en garantisak. Ha en fin dag! Så hva mener dere? Hvem har rett, mpx eller meg? Endret 2. juni 2006 av svalbard Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Stå på din side. De skal dekke skadene som følge av produksjons feil! Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Jepp, står på mitt. Har sendt ny mail til mpx, så jeg få se hva de gjør videre. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hva skrev du i den mailen? Gir du et lite referat? Husk å være hyggelig eventuelt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå