Gå til innhold

Hvor mye minne trenger folket?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å fyre opp en vote? For at voten skal kunne si oss noe, bør det understrekes at voten bare burde gjelde for musikk-plassbehov for at en blir fornøyd.

For min del holder 2 gb, og da er jeg fornøyd. Resten av samlingen finner jeg på skolebærbar, som raskt overfører sanger i skoletiden. ;)

Eneste er vel at jeg går glipp av plassgoden ved ekstern hdd.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid brukt flash-baserte spillere og dermed blitt vant til å ikke kunne ha all musikken min på mp3-spilleren. Pér i dag så syntes jeg det fungerer ganske bra, fordi jeg pleier alltid å høre gjennom ett helt album unasett.

Men neste gang jeg skal til innkjøp av mp3s-spiller kommer jeg til å kjøpe en 30GB+ slik at jeg kan ha hele samlingen inne på det til ferier/militæret osv.

Lenke til kommentar
I disse tider med stadig økende minnekapasitet på mp3 spillere skulle det vært moro å høre hvor mye minne folk synes er nødvendig på en mp3 spiller. Noen får aldri nok minne, men hvor mye trenger man for å være fornøyd?

Jeg får være først ute, og vil si at jeg synes 1GB som jeg har på spilleren min er tilstrekkelig. Jeg bruker den mest til lydbøker og litt musikk. Spileren har også radio, og når jeg er ute og går bruker jeg radioen mye.

Jeg har mange GB med mp3 filer på datamaskinen, men synes ikke det er noe stort problem at jeg ikke kan ha alt med meg i lomma. Om jeg har lyst til å høre en spesiell CD på øret en dag tar det meg to minutter å kopiere den over på mp3 spilleren.

Hva synes folket er nødvendig kapasitet på en moderne mp3 spiller før det blir knapt med plass? Jeg synes 1GB er helt greit å leve med. Mindre blir litt plundrete, og mer er luksus imho.

6169911[/snapback]

Jeg har godt over 30gig med musikk på pcen min, men klarer meg fint med en 4gb Nano. Men som trådstarter sier, tror jeg også at det holder med 1gig. Man hører jo tross alt ikke på så mye forskjellig musikk at man ikke kan bytte en gang i blant. Men, jeg vil fortsatt ha litt valgmuligheter, som jeg får på nanoen min. På den kan jeg ha en del faste album, og bytte ut hvis jeg får noe nytt. Dessuten er den liten og tynn, og holder i massevis. Hvis en skal ha så mye mer, så blir det for meg mer et arkiv, enn en mp3-spiller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har en Creative Nomad MuVo TX på 256 MB, og det holder akkurat for meg.. Ikke alltid jeg fyller den opp, engang. Den har god batterilevetid, og ikke masse unødvendig dilldall(fargeskjerm, videoavspilling osv) som visse andre spillere(trenger ikke nevne navn) .

Lenke til kommentar

Har 256MB, og det er tilstrekkelig. Gir noen timer med nøye utplukka låter, har intet behov for å kunne hente opp alle raritetene fra musikkbilioteket mitt.

Men desverre sluttet den spilleren å funke her om dagen, så jeg er nå på utkikk etter ny. Regner med at det blir en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310805

Er helt avhengig av at den er liten, tåler mye, har native windows støtte, mulighet til å plugge rett i uten kabel, og at den går på vanlige AAA. Har også vært fornøyd med mine to tidligere Creative (muvo), selv om begge to har gått til de evige jaktmarker etter 2-3 års ivrig bruk.

Lenke til kommentar
OT: hva er rockbox for noe? :dontgetit:

6374499[/snapback]

Rockbox er en åpen firmware for mange spillere. Du kan selv endre koden på den. Den har mange avanserte funksjoner, og støtter en hel rekke bedre filformater enn det standardfirmwaten gjør, blant annet OGG og FLAC.

Du kan selv laste ned, eller programmere, programmer og spill til systemet, blant annet finnes det en gameboy-emulator og DOOM til den.

Dette med spillene er riktignok ikke det eneste, den inneholder en mange andre nyttige plugins.

Dersom du legger Rockbox inn på en iPod, slipper du å bruke iTunes til å legge inn musikk. Du kan også ha Rockbox og den vanlige firmwaren på spilleren din samtidig, den støtter dual-boot.

Av andre nevneverdige ting, kan du enkelt modifisere WPS-skjermen (der det står hvilken sang som spilles, osv.).

Kort sagt er det ett veldig enkelt, men avansert operativsystem, og kan sammenlignes med Linux.

Lenke til kommentar

Har en Creative Zen Xtra 60 GB som akkurat har konka på venstre kanal. Litt liten til min bruk. Etter 3 år og tusenvis av timer i drift. Jobbet hjemmekontor et år og da gikk den minst 10 timer i døgnet. :(

Har også en 4 GB MS Duo i W800i walkman-telefonen, men den takler nok ikke helt de bitratene jeg har rippet i. Krasjer hele tida under avspilling, selv med siste firmware :mad:

Jeg har 79 GB mp3 i opptil høyeste kvalitet mp3 rippet med EAC og lame på alt-preset extreme 320 kBit/s. Jeg har rippet hele CD-samlinga mi selv og har faktisk null pirat.

Så nå går jeg og lurer på om jeg skal ha en Archos med masse disk, en IPod 60 eller vente på neste gen IPod. Hadde vært kult med en stor Ipod med skjerm over hele fronten.

Bare 1.5TB-disker kommer i handelen skal jeg rippe alle CD'ene mine ukomprimert. Må ha to disker slik at jeg har en backup. Da kan jeg rekode alt til det formatet jeg vil på en haug kjerner når jeg vil. Kanskje en AMD 4x4 platform med to 4-core CPU'er hadde gjort susen?

Æsj, likte ikke at Xta'n døde. er det 2 eller 5 år på mp3-spillere? :hmm:

Endret av tahe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...