Foxyboy Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Fikk min iPod video 60GB for et par dager siden er kjempe fornøyd med bildekvaliteten på filmene har også en iPod Shuffle 512mb og er veldig fornøyd med den... Endret 4. juni 2006 av Foxyboy Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Har 1 GB på mobilen. Har til nå snart fyllt opp 600 MB med musikk. ca. 120 låter. Lenke til kommentar
whom Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hva med å fyre opp en vote? For at voten skal kunne si oss noe, bør det understrekes at voten bare burde gjelde for musikk-plassbehov for at en blir fornøyd. For min del holder 2 gb, og da er jeg fornøyd. Resten av samlingen finner jeg på skolebærbar, som raskt overfører sanger i skoletiden. Eneste er vel at jeg går glipp av plassgoden ved ekstern hdd. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hva med å fyre opp en vote? For at voten skal kunne si oss noe, bør det understrekes at voten bare burde gjelde for musikk-plassbehov for at en blir fornøyd. 6244196[/snapback] Er enig, har faktisk også kommet med forslaget... Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg har alltid brukt flash-baserte spillere og dermed blitt vant til å ikke kunne ha all musikken min på mp3-spilleren. Pér i dag så syntes jeg det fungerer ganske bra, fordi jeg pleier alltid å høre gjennom ett helt album unasett. Men neste gang jeg skal til innkjøp av mp3s-spiller kommer jeg til å kjøpe en 30GB+ slik at jeg kan ha hele samlingen inne på det til ferier/militæret osv. Lenke til kommentar
llefstad Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 I disse tider med stadig økende minnekapasitet på mp3 spillere skulle det vært moro å høre hvor mye minne folk synes er nødvendig på en mp3 spiller. Noen får aldri nok minne, men hvor mye trenger man for å være fornøyd? Jeg får være først ute, og vil si at jeg synes 1GB som jeg har på spilleren min er tilstrekkelig. Jeg bruker den mest til lydbøker og litt musikk. Spileren har også radio, og når jeg er ute og går bruker jeg radioen mye. Jeg har mange GB med mp3 filer på datamaskinen, men synes ikke det er noe stort problem at jeg ikke kan ha alt med meg i lomma. Om jeg har lyst til å høre en spesiell CD på øret en dag tar det meg to minutter å kopiere den over på mp3 spilleren. Hva synes folket er nødvendig kapasitet på en moderne mp3 spiller før det blir knapt med plass? Jeg synes 1GB er helt greit å leve med. Mindre blir litt plundrete, og mer er luksus imho. 6169911[/snapback] Jeg har godt over 30gig med musikk på pcen min, men klarer meg fint med en 4gb Nano. Men som trådstarter sier, tror jeg også at det holder med 1gig. Man hører jo tross alt ikke på så mye forskjellig musikk at man ikke kan bytte en gang i blant. Men, jeg vil fortsatt ha litt valgmuligheter, som jeg får på nanoen min. På den kan jeg ha en del faste album, og bytte ut hvis jeg får noe nytt. Dessuten er den liten og tynn, og holder i massevis. Hvis en skal ha så mye mer, så blir det for meg mer et arkiv, enn en mp3-spiller. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 jeg har en 6GB mini og det er egentlig greit nok selv om det hadde vært fint å ha litt mere plass. 8-10GB. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Har 20, 10 hadde sikkert klart seg og, men kjekt å ha plass til alt samt litt ekstra plass så spelaren kan brukast som ekstern harddisk. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg tror 512MB og støtte for OGG vil holde for de fleste. Det er også en fordel om spilleren har USB-port, så den kan brukes som minnepenn. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg har bruk for 1gb egentlig bare, jeg kjøpte en ipod30gb, men innser jo at dette er bare tøv, har ikke så masse musikk på den. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg har en Creative Nomad MuVo TX på 256 MB, og det holder akkurat for meg.. Ikke alltid jeg fyller den opp, engang. Den har god batterilevetid, og ikke masse unødvendig dilldall(fargeskjerm, videoavspilling osv) som visse andre spillere(trenger ikke nevne navn) . Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Har en fullstappet 20GB Iriver H120, vurderer sterkt å kjøpe en iPod Video 60GB, og legge inn Rockbox på den... men jeg tror jeg venter til spilleren går av med pensjon. Endret 24. juni 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
Foxyboy Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 OT: hva er rockbox for noe? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Har 256MB, og det er tilstrekkelig. Gir noen timer med nøye utplukka låter, har intet behov for å kunne hente opp alle raritetene fra musikkbilioteket mitt. Men desverre sluttet den spilleren å funke her om dagen, så jeg er nå på utkikk etter ny. Regner med at det blir en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310805 Er helt avhengig av at den er liten, tåler mye, har native windows støtte, mulighet til å plugge rett i uten kabel, og at den går på vanlige AAA. Har også vært fornøyd med mine to tidligere Creative (muvo), selv om begge to har gått til de evige jaktmarker etter 2-3 års ivrig bruk. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 OT: hva er rockbox for noe? 6374499[/snapback] Rockbox er en åpen firmware for mange spillere. Du kan selv endre koden på den. Den har mange avanserte funksjoner, og støtter en hel rekke bedre filformater enn det standardfirmwaten gjør, blant annet OGG og FLAC. Du kan selv laste ned, eller programmere, programmer og spill til systemet, blant annet finnes det en gameboy-emulator og DOOM til den. Dette med spillene er riktignok ikke det eneste, den inneholder en mange andre nyttige plugins. Dersom du legger Rockbox inn på en iPod, slipper du å bruke iTunes til å legge inn musikk. Du kan også ha Rockbox og den vanlige firmwaren på spilleren din samtidig, den støtter dual-boot. Av andre nevneverdige ting, kan du enkelt modifisere WPS-skjermen (der det står hvilken sang som spilles, osv.). Kort sagt er det ett veldig enkelt, men avansert operativsystem, og kan sammenlignes med Linux. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 kjøpte meg 30 giga utgaven av iPod for en ukes tid siden.... slipper heldigvis å bytte sanger så ofte nå som jeg måtte før.. Lenke til kommentar
tahe Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Har en Creative Zen Xtra 60 GB som akkurat har konka på venstre kanal. Litt liten til min bruk. Etter 3 år og tusenvis av timer i drift. Jobbet hjemmekontor et år og da gikk den minst 10 timer i døgnet. Har også en 4 GB MS Duo i W800i walkman-telefonen, men den takler nok ikke helt de bitratene jeg har rippet i. Krasjer hele tida under avspilling, selv med siste firmware Jeg har 79 GB mp3 i opptil høyeste kvalitet mp3 rippet med EAC og lame på alt-preset extreme 320 kBit/s. Jeg har rippet hele CD-samlinga mi selv og har faktisk null pirat. Så nå går jeg og lurer på om jeg skal ha en Archos med masse disk, en IPod 60 eller vente på neste gen IPod. Hadde vært kult med en stor Ipod med skjerm over hele fronten. Bare 1.5TB-disker kommer i handelen skal jeg rippe alle CD'ene mine ukomprimert. Må ha to disker slik at jeg har en backup. Da kan jeg rekode alt til det formatet jeg vil på en haug kjerner når jeg vil. Kanskje en AMD 4x4 platform med to 4-core CPU'er hadde gjort susen? Æsj, likte ikke at Xta'n døde. er det 2 eller 5 år på mp3-spillere? Endret 26. juni 2006 av tahe Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hvis jeg bare regner med musikk trenger jeg 5-7 GB, helst 10 GB. Jeg har en mp3-spiller på 30 GB og det er mer enn nok til musikk, men hvis jeg regner med bilder og video som jeg også har på spilleren er det ganske passe med 30 GB. Lenke til kommentar
Concubine Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg har 30GB og det holder for meg. Har mange filmer og TVserier, og masse musikk. Jeg har enda 8GB til overs. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Bruker et 1GB minnekort til K750i-en min og det er akkurat passe til musikken min. Kunne gjerne hatt 4 GB, men holder lenge nå. Har plass til ca 13-14 album. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå