Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys SRX trådløs ruter


Anbefalte innlegg

Hei,

 

lurer litt på Linksys sin SRX-ruter - hva mener dere om denne?? Fra før har vi brukt mye WRT54G, men versjon 5 har vi fått litt trøbbel med.....

 

Jeg trenger:

 

1) Auto-valg av kanal. Pr i dag må jeg sette kanalen på 6, sende ruteren ut, og be til gudene om at det ikke finnes et annet nett som også er på kanal 6....

 

2) Rekkevidde så langt som over hodet mulig....

 

3) Rå-stabil, null problemer.... ;)

 

 

Fikk bra karakter her: http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...691159954#tekst

 

- men ønsker gjerne litt feedback fra andre også! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Sletet+adslkfjv

ja da kan du godt gå for en wrt54gx evt gx2 når den kommer. men du skal huske at du trenger også et srx trådløs kort for å benytte denne teknologien.

Lenke til kommentar
WRT54GX2 er den som er ute nå. Den er å anbefale. Får å full utnyttelse av mimo teknologien trenger du klient kortene i gx serien også. Men den vil også gi deg en viss ytelsesøkning mot vanlige klientkort, samt bedre dekning av "døde spotter"

6170300[/snapback]

WRT54GX4 er og anbefale.. Enda bedre utnytting av SRX

Lenke til kommentar

Faktisk så er jeg ikke avhengig av overføringshastighet i det hele tatt, disse boksene sender bare data frem og tilbake over bredbåndlinjer uansett, så sånn sett ville vel egentlig gode gamle 11mbit vært brukbart.

 

Altså er det bare rekkevidde, stabilitet, og aller helst "finn en ledig kanal automatisk" jeg trenger. Er døden for meg om jeg sender ut en ruter satt opp på en kanal som allerede er i bruk, umulig å finne ut hva som er feil, og jeg må sende rutere på nytt og på nytt til jeg finner en ledig kanal. Ikke akkurat praktisk! :-)

 

Problemet er som sagt at jeg "parrer" kort og ruter på kontoret, pakker pc og ruter i en eske og sender ut av huset. Har deretter null kontroll på hvordan sender og pc blir plassert...... kan bare be en liten bønn om at den som pakker opp har nogenlunde kunnskap om hvordan dette skal innstalleres. Kan stå 5 meter unna, kan stå 150 meter unna, har sett de utroligste oppsett!

 

Så "bedre dekning" er helt klart også en fordel - men gjelder dette vanlige kort også? Såvidt jeg skjønner er MIMO mer eller mindre 3-antenner-og-en-kanal-på-hver-antenne - ergo blir det ikke rare forskjellen med vanlige kort?? Eller?? :-)

 

 

Men jeg MÅ selvsagt ikke holde meg til Linksys - hvilke andre løsninger kan dere anbefale i tilfelle?

Endret av N_R
Lenke til kommentar

WRT54GL er såvidt jeg har fått med meg identisk med WRT54G versjon 4 (Linux firmware og ikke VXware som det er på versjon 5) Så om du ikke har hatt problemer med dem så kan jo det være verdt et forsøk? Jeg for min del digger denne da jeg kan hive inn uoriginal firmware osv. ;)

 

Mvh

MajorP

Lenke til kommentar

jeg har en wrt54gx4 med fimware 1.0.0.13

(loader 1.0.0.4 ) som virker helt stabil og fin ... godt mulig den er totalt utdatert på firmware , men den fungerer helt fint ! :cool:

 

finnes en 1.0.0.15 og 1.0.0.17 firmware på linksys sine sider , står også litt om hva de forskjellige gjør .

 

wrt54gx4

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv

wrt54gx: New SRX technology: the farther away, the more advantage -- up to 8 times faster than standard Wireless-G (802.11g)

 

wrt54gx4:New SRX technology: the farther away, the more advantage -- up to 10 times faster than standard Wireless-G

 

det er vel den "store" forskjellen

Lenke til kommentar

Ja er vel det.

 

rutern min er omringet av betong.Gulv,tak og gulv.

 

Merker stor forskjell på jensen rutern og 3comen min.Men er enda ikke helt fornøyd endel sorte hull i 2.etg. uansett så slår jo srx disse ganske kratfig på rekkevidde og det er det som er mest intressant for meg.

 

mvh Thomas H

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...