Gå til innhold

TES: Hvilke nye features vil du ha i Elder Scrolls 5?


Anbefalte innlegg

Det burde vært muli å lede nasjoner eller lignende i svære slag, det hadde vært tøft det! Veit det er umulig å ha 80 000 mann på skjermen i Oblivion, men dette kan da ordnes som i Suikoden 1 eller 2(vel, med LITT bedre grafikk enn de eldagme spilla da, men i samme stil)?

 

Eks: http://www.rpgclassics.com/shrines/psx/sui...regminister.gif

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm ... kanskje det kunne legges til at man måtte kjøpe kart for å få et kart, en sekstant eller lignende for å se hvor man er og et kompass for å få kompass? Så kunne de som ikke liker kartet la være å skaffe seg det mens de som ikke har noe imot det kan karte så mye de vil.

 

Ellers savner jeg at man kan finne bestemte ting på bestemte steder. Det burde være en fyr som har det samme våpenet og er like sterk uansett når du bestemmer deg for å ta rotta på ham.

 

Det kunne vært en idè å gi byene klart definerte økonomiske roller (hvordan livnærer folk i f. eks. Bravil seg? Det er bare myr rundt dem, og for eksempel kunne Anvil hatt en skikkelig fiskeflåte (gjerne med båter du kunne seile rundt på).

 

Noen fort som styres av Imperial Legion (for eksempel burde Fort Ash, som ligger , og da mener jeg bokstavelig talt på, veien fra Imperial City til Chorrol, ha noen soldater og kanskje en quest) flere stemmer, flere folk, flere butikker, noen mer "gjemte" landsbyer, mer variert landskap, større kamper (for eksempel skal f. eks. Fighter's Guild drepe noe som en drage som truer en by, og det kommer dusinvis med krigere for å hjelpe til med å skyte den) og litt mer variert utvalg i våpen og rustning hadde ikke vært å forakte.

Lenke til kommentar
Hmm ... kanskje det kunne legges til at man måtte kjøpe kart for å få et kart, en sekstant eller lignende for å se hvor man er og et kompass for å få kompass? Så kunne de som ikke liker kartet la være å skaffe seg det mens de som ikke har noe imot det kan karte så mye de vil.

 

Ellers savner jeg at man kan finne bestemte ting på bestemte steder. Det burde være en fyr som har det samme våpenet og er like sterk uansett når du bestemmer deg for å ta rotta på ham.

 

Det kunne vært en idè å gi byene klart definerte økonomiske roller (hvordan livnærer folk i f. eks. Bravil seg? Det er bare myr rundt dem, og for eksempel kunne Anvil hatt en skikkelig fiskeflåte (gjerne med båter du kunne seile rundt på).

 

Noen fort som styres av Imperial Legion (for eksempel burde Fort Ash, som ligger , og da mener jeg bokstavelig talt på, veien fra Imperial City til Chorrol, ha noen soldater og kanskje en quest) flere stemmer, flere folk, flere butikker, noen mer "gjemte" landsbyer, mer variert landskap, større kamper (for eksempel skal f. eks. Fighter's Guild drepe noe som en drage som truer en by, og det kommer dusinvis med krigere for å hjelpe til med å skyte den) og litt mer variert utvalg i våpen og rustning hadde ikke vært å forakte.

7219923[/snapback]

 

I et fort skal det vel ivertfall være 500 soldater, og det er ganske få spill jeg har sett dette. Oblivion tok kaka med 30 soldater....

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Hmm ... kanskje det kunne legges til at man måtte kjøpe kart for å få et kart, en sekstant eller lignende for å se hvor man er og et kompass for å få kompass? Så kunne de som ikke liker kartet la være å skaffe seg det mens de som ikke har noe imot det kan karte så mye de vil.

 

Ellers savner jeg at man kan finne bestemte ting på bestemte steder. Det burde være en fyr som har det samme våpenet og er like sterk uansett når du bestemmer deg for å ta rotta på ham.

 

Det kunne vært en idè å gi byene klart definerte økonomiske roller (hvordan livnærer folk i f. eks. Bravil seg? Det er bare myr rundt dem, og for eksempel kunne Anvil hatt en skikkelig fiskeflåte (gjerne med båter du kunne seile rundt på).

 

Noen fort som styres av Imperial Legion (for eksempel burde Fort Ash, som ligger , og da mener jeg bokstavelig talt på, veien fra Imperial City til Chorrol, ha noen soldater og kanskje en quest) flere stemmer, flere folk, flere butikker, noen mer "gjemte" landsbyer, mer variert landskap, større kamper (for eksempel skal f. eks. Fighter's Guild drepe noe som en drage som truer en by, og det kommer dusinvis med krigere for å hjelpe til med å skyte den) og litt mer variert utvalg i våpen og rustning hadde ikke vært å forakte.

7219923[/snapback]

 

I et fort skal det vel ivertfall være 500 soldater, og det er ganske få spill jeg har sett dette. Oblivion tok kaka med 30 soldater....

7221329[/snapback]

 

Først og fremst burde jo byene da ha blitt større, for det er jo ikke realistisk med 500 mann i et fort, når den største byen i spillet har 150 inbyggere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Hvorfor har ingen nevnt bedre 3. person?

Det skulle vært crosshair i 3. person også, slik at du kan skyte med pil og bue, kaste spells, osv. Og hvorfor det går an å gå skli til tiil siden mens du går rett fram vet ikke jeg...

7206934[/snapback]

spillet er ment for å bli spilt i første person.

7207721[/snapback]

Kanskje det, men 3. personen kunne ha vært bedre uansett.

Lenke til kommentar
Hvorfor har ingen nevnt bedre 3. person?

Det skulle vært crosshair i 3. person også, slik at du kan skyte med pil og bue, kaste spells, osv. Og hvorfor det går an å gå skli til tiil siden mens du går rett fram vet ikke jeg...

7206934[/snapback]

spillet er ment for å bli spilt i første person.

7207721[/snapback]

Kanskje det, men 3. personen kunne ha vært bedre uansett.

7230171[/snapback]

 

Ja, den burde bli bedre. Jeg personlig ser igjennom 3. person når jeg reiser osv.

Når jeg sloss og er inne hus osv er det 1. person. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg digget levelsystemet i begynnelsen, men ser i ettertid at det egentlig er helt elendig.

 

Kan godt hende man kan spille spillet i 200 timer+, men etter ca 60 er det ikke mer å hente.

6170237[/snapback]

 

Jeg har spilt i 103 timer nå... Har enda en del ting å gjøre. Men hvis man ikke følger med på internett osv, så finner man mest sannsynlig ikke alle questene.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Håper ikke de tar tilbake den morrowind walk animasjonen, det ser ut som de har pissa på seg jo!

9051306[/snapback]

De tar nok ikke tilbake noe som allerede er gjort bedre (i Oblivion). Personlig tror (håper) jeg at animasjoner er noe de kommer til å forbedre ganske mye - de har vel alltid fått pepper for dårlige animasjoner, spesielt animasjonene til mennesker og humanoide vesener.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Noe av det viktigste blir å få flere stemmer til voiceactingen. Med alle de millioner av fans rundt om kunne de jo arrangert en konkurranse der et visst antall personer ble trukket ut til å få stemmen sin med i spillet. Billig for utviklerne samtidig som det gir ekstra pr rundt spillet.

Lenke til kommentar

En ting som hadde vært kult hvis man fikk kamper på hester er bueskytting fra hest i fart. Det må være utrolig irriterende å se noen bevege seg raskt og skyte piler mot deg mens de drar mot eller fra deg, eller drar parallellet med deg. En annen ide er at hvis en har ørken vil ikke hester klare seg og en må bruke kamel, mens oppe i fjell så er det steder der det ikke er noe vei og en trenger esel eller noe annet dyr som er gode til å ferdes der.

 

Ellers er jeg enig at skil systemet må fikses på en eller annen måte, da jeg startet Oblivion startet jeg å utforske området rundt der jeg var først og var heller sen med hoved questet slik at jeg er vel nå level 20 og har nesten ikke kommet igang med hoved quest og det ser ikke ut som jeg kan bli så mye bedre med hensyn til ferdigheter. Dermed så det ikke så gøy å fortsette.

 

En annen ting er at særlig om man reiser langt at man burde etterhvert få språkproblemmer, noe avhengig i hvor flink en er til å lære seg språk. Drar en til et ukjent kontinenent eller øy burde en få veldig med problemer, får en lærer språket.

Lenke til kommentar
Endring i HUD'en. Sånn at man kan se hvilken level man er i, og hvor mye XP man har, uten å trykke på F1 og noen knapper til.

9080650[/snapback]

Tror neppe vi får dette - verken "XP" eller level er så sentrale elementer i spillet at de bør vises hele tiden, og så lenge de fortsetter med noenlunde samme system i fremtiden, vil det heller ikke bli det. Da vil denne informasjonen bare rote til HUD-en.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1) Mindre påtrengende HUD er helt nødvendig. Standard brukergrensesnitt i Oblivion er for dårlig og bærer for stort preg av konsollsyken.

 

Til sammenligning er jo brukergrensesnittet i f.eks. Two Worlds forbilledlig.

 

2) Mindre barnehagementalitet der man ledes frem mot ethvert mål med irriterende popupvinduer som informerer om de mest selvsagte ting.

Endret av Radial
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...