Gå til innhold

TES: Hvilke nye features vil du ha i Elder Scrolls 5?

Anbefalte innlegg

Tror det hadde vært stilig med 2 guilds som konkurrerte, drepte hverandre og saboterte hverandres quests osv :) da måtte man selvfølgelig velge en av dem, men man kan selge info og nøkler, fra egen guild selvfølgelig, til den andre guild'en, og at man da kan få dem til å drepe alle i guild'en du er med i  :thumbup:

6784437[/snapback]

God ide Magnus! Det ville vært et bra skjelett for mye bra gameplay. :thumbup:

6785088[/snapback]

Litt sånn de hadde det med de forskjellige husene i Morrowind. Var veldig stili da at man kunne engasjere seg i landets politikk til og med

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg drømmer om at det noen gang skal bli sånn at du kan bli kongen av Tamriel og regjere i samme grafikk som Oblivion (eller bedre), selvfølgelig starter du som vanlig kriger men på slutten kan du bli konge hvis du vil og gjøre ting som kongen gjorde der, være med i store kriger etc med den sexy dragon imperial armoren. :dribble:

Lenke til kommentar

En ting jeg har tenkt på er etter at jeg fikk muligheten til å puste under vann er å ha mer saker der, som huller, ruiner byer osv. Jeg vet ikke hvordan en skulle kommunisert der siden lyd funker jo litt dårlig under vann. Slik jeg har sett det nå er det ganske trist under overflaten med ikke mye annet en og annen fisk og noen steiner.

Lenke til kommentar
En ting jeg har tenkt på er etter at jeg fikk muligheten til å puste under vann er å ha mer saker der, som huller, ruiner byer osv. Jeg vet ikke hvordan en skulle kommunisert der siden lyd funker jo litt dårlig under vann. Slik jeg har sett det nå er det ganske trist under overflaten med ikke mye annet en og annen fisk og noen steiner.

Det hadde vært kult å utforsket en hel by under vann. Kanskje funnet en hel sivilasjon av argonians, som har levd der veldig lenge uten innflytelse fra imperiet.

6943894[/snapback]

Word!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En ting som ville vært kult er raser med forskjellige størrelser, som Hobbit/dverg og kjemper en kan spill. Jeg vet at en ikke kan bruke Hobbit i spillet og ikke om dette vil passe med det som finnes i TES. En kjempe burde kunne bruke claymore med en hånd. Gjerne også at en måtte ha armour som passet til størrelsen, blir jo for dumt når 2 skapninger med stor forskjell i størrelse kan bruke det samme.

Hvis man har med mer hav og svømming så burde det ikke være mulig å svømme til det neste kontinentet for å si det slik, det blir bare for dumt. La det være mulig å bruke båter/skip for å komme til andre steder. Enten en betaler for å komme ditt skipet skal, eller skaffer seg en egen båt og seiler ditt en skal. Pirates of Carabian i ES :hmm:

Hester burde kunne brukes i kamp, men det må være avhengig av hva slags trening hesten har. En krigshest er jo det beste våpen kavaleri har. Når man kjemper til hest så er det ikke så veldig praktisk med dagger eller short sword siden de neppe har rekkevidde til å nå noen. Lanse hadde jo vært gøy, men jeg tror de brekker lett og er bare brukenes til 1 gang og ikke særlig praktisk for en adventurer. Når man har ryddet en hule/ruin/fort eller hva det er burde en kunne lesse opp hesten med en del og leie hesten tilbake før en selger det man fikk tak i. Nå hadde det jo vært gøy med middelaldersk turnering med hest, lance og det hele...

Lenke til kommentar

Huge plus: At folk ikke er så innmari vennlige hele tia, blir jo så boring i lengden. "How may i assist you, Champion?", o.l. Boring!

Vi vil ha slosskamper! Gjerne på gata, men vanlig bar-slagsmål funker også. Ihvertfall generelt at folk ikke bare er glade og smiler, men at verden går under og monstere vandrer rundt, det er liksom samma det.

Lenke til kommentar

Skog som ser ut som skog og ikke en LEGO verden hvor alle trær står rett, bakken er enkel og steinene ikke følger noen geografiske merknader...

Huge plus: At folk ikke er så innmari vennlige hele tia, blir jo så boring i lengden. "How may i assist you, Champion?", o.l. Boring!

Vi vil ha slosskamper! Gjerne på gata, men vanlig bar-slagsmål funker også. Ihvertfall generelt at folk ikke bare er glade og smiler, men at verden går under og monstere vandrer rundt, det er liksom samma det.

7111977[/snapback]

Hvis de ikke gjør noe med voice actinga står jeg over..

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Jeg vil ha et spill basert på Morrowind i stedet for Oblivion. Morrowind er egentlig det nærmeste man kommer et perfekt rollespill, men på noen få punkter sviktet det, og det er disse punktene jeg vil ha i et eventuelt TES5.

Pene omgivelser.

Morrowind var så grått pg trist, jeg liker å spille i fine omgivelser. Oblivion klarte dette bra, men det var ikke variasjon nok.

Fjerne level-systemet.

Morrowind/Oblivion har et såpass bra skill-system at hele level-systemet egentlig er bortkastet. Eneste grunnet til å ha det er pga level-scaling, og det er en uting uansett.

Fjerne fast-travel.

Jeg synes fast travel ødelegger mye av rollespill-følelsen i et spill. Morrowind sitt travel-system var overlegent Oblivion sitt, men jeg skulle gjerne sett at man måtte sitte på båten/silt strideren og vente på å komme frem.

Alt i alt synes jeg Bethesda skal forkaste hele Oblivion, og konsentrere seg om en oppgradert versjon av det overlegne spillet Morrowind.

Lenke til kommentar

Ja, omgivelsene i Oblivion likte jeg!

Når det gjelder fast-travel vet jeg det var mange som ikke likte det. Selv brukte jeg det alltid, noe jeg angrer på nå. Ved å bruke fast travel fikk man se så veldig mye mindre av verdenen.

Har aldri spilt Morrowind og jeg hører at mange snakker godt om det. Hvis Morrowind er bedre en Oblivion, og de skal oppgradere Morrowid venter jeg i spenning, Oblivion var jo konge spill :D

Endret av Jyrgen
Lenke til kommentar

Selv dro jeg fra A til B "manuelt" i begynnelsen, men etterhvert som jeg ikke orket å bruke tid til slikt lenger, så var fast travel kjekt å ha. Så det kan godt være en option man kan skru av og på som man vil. Om man ikke vil fast travle, behøver man ikke bruke funksjonen som så mange har nevnt opp igjennom. ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil ha et spill basert på Morrowind i stedet for Oblivion. Morrowind er egentlig det nærmeste man kommer et perfekt rollespill, men på noen få punkter sviktet det, og det er disse punktene jeg vil ha i et eventuelt TES5.

Pene omgivelser.

Morrowind var så grått pg trist, jeg liker å spille i fine omgivelser. Oblivion klarte dette bra, men det var ikke variasjon nok.

Fjerne level-systemet.

Morrowind/Oblivion har et såpass bra skill-system at hele level-systemet egentlig er bortkastet. Eneste grunnet til å ha det er pga level-scaling, og det er en uting uansett.

Fjerne fast-travel.

Jeg synes fast travel ødelegger mye av rollespill-følelsen i et spill. Morrowind sitt travel-system var overlegent Oblivion sitt, men jeg skulle gjerne sett at man måtte sitte på båten/silt strideren og vente på å komme frem.

Alt i alt synes jeg Bethesda skal forkaste hele Oblivion, og konsentrere seg om en oppgradert versjon av det overlegne spillet Morrowind.

7152956[/snapback]

helt enig der, når jeg spiller OB savner jeg så mye fra morrowind, spesielt eventyr lysten, ikke en eneste gang i OB sa jeg til meg selv, tror jeg stikker vek fra veien for å se hva jeg finner, da jeg ikke ville finne noe pga. den dumme lvl tingen. og hele den tingen at våpen skader mer når man er bedre i sverd er dumt, mye bedre i MW der man bomma i stede men våpenet skada like mye

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Hvorfor har ingen nevnt bedre 3. person?

Det skulle vært crosshair i 3. person også, slik at du kan skyte med pil og bue, kaste spells, osv. Og hvorfor det går an å gå skli til tiil siden mens du går rett fram vet ikke jeg...

Lenke til kommentar
Hvorfor har ingen nevnt bedre 3. person?

Det skulle vært crosshair i 3. person også, slik at du kan skyte med pil og bue, kaste spells, osv. Og hvorfor det går an å gå skli til tiil siden mens du går rett fram vet ikke jeg...

7206934[/snapback]

spillet er ment for å bli spilt i første person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...