Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Merker at jeg har annet fokus enn resten av folka her som henger seg opp i fast-travel. Begriper ikke hvorfor folk syns det er så ille. Jeg bruker det aldri men det plager meg ikke at det finnes en mulighet for at spillet 'sniker' karakteren min frem til et mål av seg selv. -Fysisk mye større verden (Cyrodil er den største provinsen i Tamriel, men den minste i spillene) Helt enig. Det burde tatt fire-fem timer realtime å gå tvers over. Nå går du i 10sek for å bli overfalt av banditter, drep dem, 10sek gange til og e eller annet monster dukker opp. Det blir en smule for "action preget". -litt mer "war effort" som pågår i verden, med tanke på invasjonen som venter/pågår (Oblivion er ikke en puslegjeng hvor livet kan gå sin vandte gang) Enig, det er smule dumt at ingen liksom reagerer på at det dukker opp gates overalt. Ikke noe tap for meg om jeg ikke kan joine absolutt alle guild med samme karakter. Enig. Spillet burde i større grad gi valgene spilleren tar mer konsekvenser. Det hadde blitt mer spillbart fordi en har lyst til å prøve nye ting med en ny karakter. Sånn som det er nå kan en gjøre alt med samme karakter. De samme med dungeons/quests etc. Noen av dem skulle vært umulig fullføre uten gitte skills - og at det ikke var mulig å få alle skillene på topp på samme karakter. Lenke til kommentar
Per89 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Større spillverden og det aller viktigste: bedre UI med hot keys. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ikke for å være kjip, men TES5 er 4-6 år fram i tid ca (kan bli mer pga Fallout etc. spillene). Det hadde vært bedre å krysse fingre, og håpe på en en skikkelig expansion (nei, ikke småpakkene på LIVE). Der har de ihvertfall en enestående sjangse til å skape en klassiker. Eneste de trenger å gjøre er å fikse de mest utskjelte tingene fra TES4. Merker at jeg har annet fokus enn resten av folka her som henger seg opp i fast-travel. Mitt store savn i Oblivion er innhold(content) og en mer intens og konfliktfylt verden. Mine punkter er som følger: -Flere quest i hvert guild (lengere til toppen) -Fysisk mye større verden (Cyrodil er den største provinsen i Tamriel, men den minste i spillene) -Å joine en faksjon påvirker hele verden rundt deg -legge opp, spesielt main quest, slik at det kan løses med alle karaktertyper (stealth/assassin, bueskytter etc.). Main quest var veldig lagt opp for tank. -etterhvert som man blir mektigere (høyere level og rank) burde det oppstå: -rivalisering innen guildet. Folk som konspirer mot deg for makta -folk angriper deg i større grad langs veien etc. Gjerne i mildere form for ganking -litt mer "war effort" som pågår i verden, med tanke på invasjonen som venter/pågår (Oblivion er ikke en puslegjeng hvor livet kan gå sin vandte gang) -større konfliktsnivå. Bethesda har valgt et lavt konflikstnivå fordi man skal kunne joine alle faksjonene og gjøre alt i spillet med samme karakter. Ikke noe tap for meg om jeg ikke kan joine absolutt alle guild med samme karakter. 6549733[/snapback] enig med deg Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Bethesda har sagt at de ikke har planer om en expansion til Oblivion..... Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Bethesda har sagt at de ikke har planer om en expansion til Oblivion..... 6644817[/snapback] Hehe, ingen som har sagt at det helt sikkert kommer en expansion i denne tråden ihvertfall Mitt poeng var som jeg skrev at det kanskje er tidlig å begynne å ønske seg ting til et spill som altså ligger 5år+ frem i tid. Samtidig pekte jeg på at Bethesda har en aller tiders mulighet til å gi ut et rasende godt rollespill nå. Det er altså dette jeg håper på eller som jeg skriver "krysser fingre" for. Når har de sagt at det ikke har planer? Siste sitat vedr . dette, jeg sitter på, er et radiointervju. Der sier de at de ikke fokuserer på en expansion i lanseringen av Oblivion fordi hvis de roter til orginalspillet (altså Oblivion) vil det ikke være et marked for en expansion. I dette intervjuet utelukker de absolutt ikke en expansion. I etterkant har vi også sett at de absolutt ikke rotet til spillet markedsmessig (det solgte jo i bøtter og spann). Faktisk ser jeg det som mest sansynlig at det på et eller annet tidspukt kommer en expansion. Eneste som er i ferd med å stoppe det er de veldig lønnsomme "LIVE-pakkene" som kommer over en lav sko nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Burde gått an å leve med en bounty i byene. Som foreksempel at man tok på seg ei hette og skifta klær, så kom ikke vaktene med en gang. Og at hvis man bare hadde et sett klær, burde man kunne holde seg i skyggene uten å bli sett, men fortsatt gjør diverse ting i byen Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 det finnes en mod som gjør du kan kle deg ut som andre,rennes diguise mod tror jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Men jeg tenkte på at du kunne kle deg om sånn at du ikke ble tatt med bounty. Sånn at de ikke kjente deg igjen Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 jeg trodde det var akkurat det den gjorde,*mimre tilbake til morrowind hvor du måtte kle deg ut og hente viktig informasjon for i et av hus oppdragene* Lenke til kommentar
magnus90 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Tror det hadde vært stilig med 2 guilds som konkurrerte, drepte hverandre og saboterte hverandres quests osv da måtte man selvfølgelig velge en av dem, men man kan selge info og nøkler, fra egen guild selvfølgelig, til den andre guild'en, og at man da kan få dem til å drepe alle i guild'en du er med i Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Bethesda har sagt at de ikke har planer om en expansion til Oblivion..... 6644817[/snapback] Hvor har du hørt dette? Fikk høre noe annet fra en Dev på theelderscrols.com forumet... Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Tror det hadde vært stilig med 2 guilds som konkurrerte, drepte hverandre og saboterte hverandres quests osv da måtte man selvfølgelig velge en av dem, men man kan selge info og nøkler, fra egen guild selvfølgelig, til den andre guild'en, og at man da kan få dem til å drepe alle i guild'en du er med i 6784437[/snapback] God ide Magnus! Det ville vært et bra skjelett for mye bra gameplay. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Det var liksom ikke helt saklig.Men jeg har lyst på litt mer feeling at man er gått seg vill i skogen. Ikke bare trykke hotkey for kart, så ser du hvor du er og kan fasttravle hvor du vil. 6378705[/snapback] Ord! Det hadde vært dritkult! Lenke til kommentar
pertm Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Et par ting jeg gjerne ville hatt med * Vær som påvirker spillet * Årstider, om vinteren kan det være snøstorm som gjør det vanskelig/farlig å reise. Du kan få tørke om sommern hvis det ikke regner, en må ha klær etter forholdene, lette ting om sommeren og varme ting om vinteren * Du har mer naturlig økonomi med karavaner som transporterer gods fra plass til plass. et sted kanskje de dyrker mye korn og sender det til byen og hvis det ikke kommer blir det problemmer i byen. * Økonomi som passer etter hva som skjer. Har en karavan nettopp kommet med det en har fått tak i er prisen lav, mens på vinteren når det er for mye snø for karavaner så kan prisen for mat særlig være høy. Det er det jeg kan tenke på nå. Samtdig må det gjøres slik at det ikke er for tungvindt å spille. Fysikk slik at en kraftig ildkule kan resultere i å brenne ned hele eller store deler av en by. OK mye av det er kanskje stein, men blir det varmt nok så sprekker stein og blir knust. En kan jo si at det er beskyttet med magi noen steder, noe jeg ikke helt liker men for spillet sin gang kan det kanskje være nødvendig. Litt kjedelig hvis alle handelsmenn i byen har blitt drept i brannen og byen er et vrak. Endret 18. september 2006 av pertm Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det var liksom ikke helt saklig.Men jeg har lyst på litt mer feeling at man er gått seg vill i skogen. Ikke bare trykke hotkey for kart, så ser du hvor du er og kan fasttravle hvor du vil. 6378705[/snapback] Ord! Det hadde vært dritkult! 6796923[/snapback] Spill Morrowind Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det var liksom ikke helt saklig.Men jeg har lyst på litt mer feeling at man er gått seg vill i skogen. Ikke bare trykke hotkey for kart, så ser du hvor du er og kan fasttravle hvor du vil. 6378705[/snapback] Ord! Det hadde vært dritkult! 6796923[/snapback] Spill Morrowind 6897200[/snapback] Man har kart i Morrowind og likavel om man ikke kan fast travle så det skal mye til hvis man skal gå seg bort Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Men du føler at landskapet blir MYE større når du ikke kan fast travle, og i Morrowind føler du deg mere "gått bort" fordi det er så mye varierende landskap og forskjellige dyr/monstre i foskjellige landskap... Lenke til kommentar
pertm Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Et par ting til ha større byer og i det hele tatt større. Ha forskjellige markeder av forskjellig grad av kvalitet på varene. Ikke bare ha rustninger og våpen av forskjellige kvalitet, men også ting som er mer forseggjort og koster mer og er lite eller ikke bedre i bruk, kanskje til og med veier mer, men koster mer. Selger man det til en lavt rangert butikk så får en langt under det en ville fått i en mer finer butikk. Ha til tider stor mengde av folk i en by slik at det er vanskelig å se hvem som f.eks stjeler noe selv om det er mange som er der. Ikke ha at alle vil rapportere at noen stjeler noe og selv om de gjør det er det ikke sikkert at vaktene gjør noe. Lenke til kommentar
Budbringer Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 det hadde ikke gjort noe med litt lengere main quest Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Enig. Ikke bare lengre, men også mer engasjerende. Også dumt at du bare kan utsette quests så lenge du vil, og det vil ikke ha noe å si for resultatet av questen. G3 fikser heldigvis på det problemet Endret 21. september 2006 av Loerand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå