Juke Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Angående autotravel: Hvorfor vil noen av dere FJERNE denne muligheten? Bethesdasoft må gjerne legge inn muligheter som å reise med båt og slikt, men det er da vel ingen grunn til å TVINGE alle til å måtte reise på en såpass mye mer tungvinn måte? Liker man ikke autotravel, så er det jo ikke verre enn å la være å bruke det. Reis med båt, hest eller gå til fots hvis dere foretrekker det i TES5, ingen tvinger noen til å bruke autotravel i det hele tatt selv om muligheten er der. Forøvrig håper jeg de tar med randomgenererte quests, slik de hadde i TES 2: Daggerfall, men gjerne på en mer variert måte selvsagt. Dette har jeg savnet i både Morrowind og Oblivion. Håper også de endrer på levelsystemet i forbindelse med hvordan spilleren går opp i level/stats i det hele tatt. Slik det funker nå kan man spekulere i hvilke skills man bør ha som mainskills samt hvilke skills man bør benytte på hver enkelt level, slik at man alltid går opp 5 statpoints i totalt tre forskjellige stats ved hvert enkelt levelskifte, noe som blir for dumt. Resultatet av dagens system er at noen spillere kan bli noen råskinn i løpet av få levels ved å utnytte systemet optimalt, men spillere som spiller på en normal måte har sinnsykt mye lavere stats på samme level. Leveltallet indikerer med andre ord ikke nødvendigvis hvor barsk en spiller faktisk er i spillet, da en gitt spiller på lvl 30 teoretisk sett kan ha dobbelt så høye stats totalt sett (str, int osv) sammenlikned med en annen spiller på samme level. Leveltallet er med andre ord mer eller mindre meningsløst ut fra dagens system. Hvorfor ikke bare ha et helautomatisk system som automatisk justerer opp styrke, intelligens osv etterhvert som man blir bedre i det som er relatert til hver av disse? Øker man sverdfektingskillen, går styrken automatisk opp (man kan ikke velge å gå opp i intelligens i stedet), øker man illusionsskillen går derimot intelligens automatisk opp, osv. Leveltallet kan dermed fungere utelukkende som en indikator, som automatisk justeres etter hvor bra skills/stats spilleren får underveis. Stats vil dermed økes kontinuerlig og ikke kun på hvert levelskifte. På denne måten vil leveltallet vise hvor barsk man faktisk ER, noe systemet i Oblivion/Morrowind ikke tilfredsstiller særlig bra i det hele tatt. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 I TESV vil jeg ha båter, vogner og lignende som faktisk beveger seg. Som i Morrowind, bare at skipene og vognene beveger seg og fungerer som transportmiddel man kan gå rundt i mens det bevger seg. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 I TESV vil jeg ha båter, vogner og lignende som faktisk beveger seg. Som i Morrowind, bare at skipene og vognene beveger seg og fungerer som transportmiddel man kan gå rundt i mens det bevger seg. 6380265[/snapback] det hadde vært tøft men samtidig ha muligheten til å skippe reisen da Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Dette har garantert blitt nevnt før men: Flere guilds! Imperial Legion! Hlaluu! Telvanni! Synes at det kunne eksistert flere i Morrowind. Lenke til kommentar
Longman Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Ja, please mer variasjon i dungeons, aller er prikk like Har du gått i en har du gått i dem alle.... 6171089[/snapback] word Morrowind var mye rikere på våpen, så utrolig mange fine våpen og så var det vanskelig og skaffe seg daedric der, og glass da.. Glass armor ser foresten mye kulere ut i Morrowind enn det gjør i Oblivion.. 6172849[/snapback] Ja no sånn offentlig transport sak hadde jo ikke vært dumt. 6177282[/snapback] kunne man ikke ha brukt 2 provinser i tamriel f eks summeret isle og hammerfell det med transport osv... man kunne ha offentlig transoprt til større plasser: byer småbyer OL... men man kan ikke reise til en plass før man har oppdaget den...... å man merker den selv av på kartet.. Så hvis man er på en plass glemmer å merke av på kartet, drar en annen plass. sp må man finne den på nytt Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hva med muligheten til å bruke hendene når en skal klatre opp på forskjellige ting, som i blandt anna tomb raider-spillene. Er litt dumt at en ikke kommer opp på en liten kneik en lett kunne bare klatret opp på. Ellers er jeg enig i mye av det som har blitt sagt. Lenke til kommentar
Soth Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) 1. Gi oss et rollespill, ikke et generisk actionspill. 2. Det latterlige level-systemet må fjernes. 3. Fjern Voiceacting i dialoger. 4. Legg mer arbeid i å lage noe unikt, når det gjelder arkitekturen og stilen generelt. 5. Ingen fast-travel. (Hurra, da slipper vi den trasige fanklubben Elder Scrolls har pådratt seg etter Oblivion) Endret 23. juli 2006 av Soth Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 1. Gi oss et rollespill, ikke et generisk actionspill. 6542734[/snapback] Enig der gitt Lenke til kommentar
Daagah Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Meir ost, cliffracers! Men, seriøst. Dei må behalde fast-travel, fikse levelsystemet, legge til fleire transport middel (silt-strider, fly(noken som hugser eit quest i morrowind der du måtte finne eit fly som hadde styrta i solstheim? Sånne fly! ), transportbåter osv.), fikse hoppeanimasjonen, at det blir mulig å klatre opp fjell. Det var allt eg kom på akkurat nå Lenke til kommentar
Juke Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg må nok en gang si jeg ikke skjønner hvorfor folk mener fast-travel bør FJERNES. Liker man ikke fast-travel, er det ikke verre enn å la være å bruke det. Med andre ord bør alle bli fornøyde hvis spillet tilrettelegges både for spillere som ØNSKER å bruke fast-travel og de som IKKE ønsker å bruke det. Lenke til kommentar
Daagah Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg må nok en gang si jeg ikke skjønner hvorfor folk mener fast-travel bør FJERNES. Liker man ikke fast-travel, er det ikke verre enn å la være å bruke det. Med andre ord bør alle bli fornøyde hvis spillet tilrettelegges både for spillere som ØNSKER å bruke fast-travel og de som IKKE ønsker å bruke det. 6544460[/snapback] Er enig med deg, er nett som å sei "Eg liker ikkje sylteagurk, FJERN DET FRÅ BUTIKKEN! >: (" Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) hvis folk ikke liker fast travel så er det jo bare å la være å bruke den. blir man fristet til å bruke den hele tiden så er det en fin Mod HER UESP sin beskrivelse av moden LINK Endret 23. juli 2006 av oddis89 Lenke til kommentar
Soth Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Fordi fast-travel går på bekostning av mer spennende transport? Silt Strider og båt, som i tidligere Morrowind. Vi vet alle at du kan la være å bruke, tilogmed fjerne det ved hjelp av en plug-in, men likevel. Fast-travel er en funksjon som ikke hører hjemme i et spill som dette. Det er et godt eksempel på hvor langt de har gått ved å dumme ned spillet. And for the record, mange ga opp Morrowind pga nettopp dette. Utålmodige spillere kaller jeg det. (Som for min del, kan holde seg langt unna slike spill) Endret 24. juli 2006 av Soth Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Enig. Tror fast-travel er en av grunnene til at jeg gikk lei Oblivion så fort. Morrowind spilte jeg hver dag i flere måneder før jeg gikk lei. To uker etterpå var jeg i gang igjen. Ja, vet at man kan bruke mods. Men en mod laget av fans er ikke helt det samme som noe som er med i begynnelsen, laget av profesjonelle dev's med det riktige programvaren. (exporter, importer osv.) Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) kanskje de kunne lage sånn system som det er i fable.. sånn at man bare kan varpe til byene/guildsene som har en sånn varpe platform. verden er en del mindre og begrenset der da. har ikke spilt mer en 1t 54min elns så vet ikke eller så vet jeg det finnes en mod som tar bort fast travel og legger til morrowind sitt system. Cyrodiil Transpotation Network Mod Endret 24. juli 2006 av oddis89 Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Veldig enig i mye som skrives her! fast-travel er en pest og plage og passe best utålmodige 11-åringer. Og en ting som har slått meg med oblivion er at det faktisk er alt for mange dungeons! Altså.. jeg trenger ikke 10 prikk likens dungeons bevoktet av enten spriggans og ogres, goblins, vampires, bandits eller necromancers. Det største problemet med de mange dungeonsene er at man aldri finner noe bra som Man Faktisk Vil bruke. Nesten alt blir bare stuet bort i kjelleren og aldri mer brukt. Dessuten finnes det også 1000-vis av kister i hver dungoen, noe som ikke har noen hensikt. Er ikke så veldig artig å finne 78 septims i hver bidige kiste. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Fordi fast-travel går på bekostning av mer spennende transport? Silt Strider og båt, som i tidligere Morrowind.6545463[/snapback] Jo, skal være enig i at det er dumt hvis fast-travel fører til at utviklerne ikke gidder å jobbe så mye med alternative reisemåter, men dersom de tar seg tid til å implementere "manuelle" reisealternativer som båt, hestedrosje, siltstriders, luftskip etc på en bra måte ser jeg ingen grunn til å fjerne fast-travel i samme slengen. Systemet i Morrowind synes jeg var alt for kjedelig i lengden. Siltstriders og mages guild + båter var vel og bra, men alt for ofte måtte man traske rundt i det uendelige for å komme seg fra A til B også, noe som ble kjedelig i lengen. Særlig når man måtte traske rundt i det samme området ørten ganger i forbindelse med diverse quests. Kall meg gjerne utålmodig, men jeg synes ikke det er særlig interessant å bruke masse tid på å "utforske" det samme området ørten ganger i et spill. Kjeeedelig! Hadde de kombinert systemene fra Morrowind og Daggerfall ville jeg derimot vært storfornøyd, gjerne med enda litt flere reisemåter også. I Daggerfall kunne man bruke fast-travel på en litt mer omfattende måte enn i Oblivion - man kunne velge hvor man skulle reise, hvordan man skulle overnatte underveis (vertshus vs å sove utendørs) samt reisemåte (gå/ri eller benytte båt etc). Hadde de i tillegg lagt til en viss mulighet for at man blir overfalt av banditter eller liknende underveis, noe som altså automatisk ville avbryte den automatiske reisemåten, tror jeg den metoden kunne blitt helt genial. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 1. Få vekk level- og loot-scaling, og erstatt det med eit statisk system som i Gothic-spela eller Morrowind. Ein mistar litt fridom, då ein ikkje lenger kan ta den verste erkedemonen på level 3, men ein får det att i konsistens og ei rèell kjensle av framgong når ein går opp i nivå. 2. Fiks level up-systemet, erstatt det med noko enklare. Slik det er no er det faktisk direkte ufordelaktig å ha dei ferdigheitene ein bruker mest som "major skills". 3. NPC-ane bør forbetrast. Dei er ikkje so keisame og generiske som i Morrowind. men der er fortsatt eit stykke å gå. Gi dei unike stemmer, meir truverdige personlegdomar, og eigne mål og ønsker. Dei bør òg bli betre til å reagere forskjellig på deg avhengig av kven du er, og kva du har gjort. Og då meiner eg ikkje berre sånne overfladiske ting som at alle ropar "It's you! The hero of Kvatch!" i starten av kvar samtale, før dei fortsetter på vanleg vis. 4. Eg får stadig eit inntrykk av at reine magibrukarar er prioritert lågare enn krigarar, slik det òg var i Morrowind. Magi er generelt for svak, for lite variert, og kamp med magi er ikkje so bra some den burde vere. Det har det med å koke ned til eit FPS-spel der ein går sidelengs medan ein kastar generiske energikuler. Gothic 2 gjorde det ein god del betre. Neverwinter Nights gjorde det mykje, mykje betre. 5. Gi oss ein grunn til å utforske. Eg vil ha meir variasjon og meir statisk innhald. Spelverda i Oblivion er stor, og der er mange huler og ruinar. Men dei fleste tinga ein finn er like, og for min del kjenner eg ikkje den store trongen til å utforske. Kay Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Lage et mere variert miljø, og ikke bare grønne skoger overalt, men ha det mere som i Morrowind, eller for den saks skyld, Zelda! Ørkenområder, skogsområder, sumpområder osv, det er noe jeg savnet i TESIV, all naturen ser helt lik ut! Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Ikke for å være kjip, men TES5 er 4-6 år fram i tid ca (kan bli mer pga Fallout etc. spillene). Det hadde vært bedre å krysse fingre, og håpe på en en skikkelig expansion (nei, ikke småpakkene på LIVE). Der har de ihvertfall en enestående sjangse til å skape en klassiker. Eneste de trenger å gjøre er å fikse de mest utskjelte tingene fra TES4. Merker at jeg har annet fokus enn resten av folka her som henger seg opp i fast-travel. Mitt store savn i Oblivion er innhold(content) og en mer intens og konfliktfylt verden. Mine punkter er som følger: -Flere quest i hvert guild (lengere til toppen) -Fysisk mye større verden (Cyrodil er den største provinsen i Tamriel, men den minste i spillene) -Å joine en faksjon påvirker hele verden rundt deg -legge opp, spesielt main quest, slik at det kan løses med alle karaktertyper (stealth/assassin, bueskytter etc.). Main quest var veldig lagt opp for tank. -etterhvert som man blir mektigere (høyere level og rank) burde det oppstå: -rivalisering innen guildet. Folk som konspirer mot deg for makta -folk angriper deg i større grad langs veien etc. Gjerne i mildere form for ganking -litt mer "war effort" som pågår i verden, med tanke på invasjonen som venter/pågår (Oblivion er ikke en puslegjeng hvor livet kan gå sin vandte gang) -større konfliktsnivå. Bethesda har valgt et lavt konflikstnivå fordi man skal kunne joine alle faksjonene og gjøre alt i spillet med samme karakter. Ikke noe tap for meg om jeg ikke kan joine absolutt alle guild med samme karakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå