Kenny Bones Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Det eneste som TES5 virkelig trenger er: 1. Ny spillmotor som tillater PhysX og fysikk-animasjoner. Animasjonene i Oblivion suger så utrolig at det nesten ødelegger spillbarheten. 2. Langt mer utviklet AI system der spilleren faktisk merker AIen! 3. Langt mer plass på spilldisken der det faktisk er unik voices og ikke samme voice artist på utrolig mange NPCer. 4. Distand LOD på alle objekter og bygninger osv. Jeg hater det når i Oblivion så bare popper bygninger og objekter opp sånn uten videre. Hadde det bare brukt samme system som trærne så hadde det sett mye bedre ut. Også hadde det kanskje ikke lagget så j*vlig heller. Endret 27. mai 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Det eneste som TES5 virkelig trenger er: 2. Langt mer utviklet AI system der spilleren faktisk merker AIen! 3. Langt mer plass på spilldisken der det faktisk er unik voices og ikke samme voice artist på utrolig mange NPCer. 6188939[/snapback] Enig, den store radiant AI'en som skulle bli så revolusjonerede suger balle. TES5 er vel så langt frem i tid til at blu-ray er den nye standarden, eller hvertfall blitt ganske populært. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Vil bare påpeke at Oblivion er mitt første spill i TES-rekken, kanskje det jeg mener er mangler har en logisk forklaring. Ting jeg hadde likt i TES5/Exp. til 4: 1. Flere mobs i villmarka. Og særlig skumlere mobs. Da jeg først kom ut av fengselet bestemte jeg meg for å stjele en hest og ri litt rundt, og alt jeg fant var et rådyr! Det samme skjer i alle byer, jeg fastraveler til stallen utenfor og villmarken virker tom og øde. 2. Outlaw-mulighet. Mulig at jeg tråkker i baret her, men trodde at friheten var det store med Oblivion og TES forøvrig. Så jeg ble litt skuffet da hele spillet ble "utilgjengelig" da jeg hadde gjort noe kriminelt. 3. Nøytrale byer. Henger sammen med outlaw-muligheten. Det skulle vært byer uten de samme vaktene som alltid arresterer deg. Byene kunne hatt alternative quester med mål å drepe/stjele i imperial-byene. Som leder meg til mitt neste punkt. 4. Forkledningsmulighet. Når man først er en outlaw, kan man jo ikke bare vandre rett inn i en imperial-by uten å forkle seg. Dette virker kanskje litt for enkelt, men det finnes sikkert en god del begrensinger man kunne innføre. Må bruke sneak for å komme forbi vakter etc. 5. Svakere vakter. Var jo helt umulig å gjøre noe annet enn å springe når jeg trykte på "resist arrest". Og siden spillet skalerer etter din egen level tipper jeg de aldri blir svakere? 6. Dette punktet viser kanskje at jeg ikke har spilt så mye TES eller RPG før. Men synes at skill-systemet er uoversiktlig og er litt trett å sette seg inn i. Edit: Alle tingene finnes kanskje i spillet fra før, har ikke kommet så langt enda. Endret 28. mai 2006 av Torinogut Lenke til kommentar
teekej Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Verdenen håper jeg blir større og ikke så mange porter til byene (imperial city er helt vilt med porter) Ha skjulte småbyer oppi fjellene som er godt gjømt og ikke på kartet. Vil og at du kan sitte på hesteryggen å kjempe. mulighet for å kaste våpen på folk. Noen spessielle våpen som du bare får tilgang til når du er i level 40-50. og spessielle hester som enhjørning. Lenke til kommentar
Dragonheart Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Morrowind var mye rikere på våpen, så utrolig mange fine våpen og så var det vanskelig og skaffe seg daedric der, og glass da.. Glass armor ser foresten mye kulere ut i Morrowind enn det gjør i Oblivion.. 6172849[/snapback] Nå finnes det utrolig mange mods som legger til våpen og armor. Til og med en som gjør glass armor mye kulere og i isblå farge. Men jeg er enig, Bethesda har vært litt lat på å legge til klær og våpen, for folk i byene går alltid i samme klær. Dødskjedelig. - Jeg syntes en oppfølger burde ha mer armor, våpen og lignende. Det burde også gå ann å kjøpe et hus utenfor byene, ha en gård altså og kanskje eie et Inn. Man burde også ha muligheten for å gifte seg, ved f.eks å ha større dialoger, og kunne si f.eks "I love you" eller klemme en. Men så er ikke hovedpoenget i Oblivion å kline med folk og ha venner heller. Men jeg syntes det hadde vært koselig å gifte seg og bo sammen. Og barn - Det var i Baldurs Gate, men ikke i Oblivion. Skuffende.. PS. Unike stemmer til hver person er ikke en dum ting å vurdere. Endret 28. mai 2006 av Dragonheart Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 PS. Unike stemmer til hver person er ikke en dum ting å vurdere. 6195704[/snapback] Tenk litt logisk. Det er over 1000 NPCer. Hvis alle hadde hatt en unik stemme hadde det tatt alt for stor plass og tatt alt for lang tid å lage. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Fant dette på google. Virker meget interessant og håper Bethesda bruker denne motoren på TES 5! http://video.google.com/videoplay?docid=22...1445&q=next+gen Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Tviler på at Bethesda bryter tradisjonen der de lager en helt ny motor til hvert TES spill. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Foregå i Summerset Isle(Altmers hjemland) eller i Valenwood(Bosmers hjemland). Tror at neste skal foregå i Kahjiitenes hjemland.. rykte jeg har hørt. Med håper på High Rock and the home of the Nords! haha du har hørt rykte om det ja? tåpelig da bethesda garantert ikke har starta det ryktet. 6188786[/snapback] Ja jeg har da vel adri sagt at det SKAL være der har jeg det? Eller er du bare ute etter å le av, og irritere folk? Jeg sa at jeg hadde hørt RYKTER om det, ikke at bethesda hadde sagt det, ikke at noen andre sa det, bare at jeg hadde hørt RYKTER om det, så ikke vær så kjapp på avtrekkeren og frekk. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 The Elder Scrolls 5 bør ligne på Morrowind. Når Morrowind kom tok det verden med storm på grunn av sin genialitet. Oblivion er mer en oppfølger av Morrowind enn Morrowind sine forgjengere. TES 5 bør være et forsøk på å nærme seg en ny æra i Elder Scrollsserien, slik Morrowind gjorde. Dette muliggjort ved at TES 5 utvikles til å imøtekomme krav satt av gamere noen (ti)år frem i tid. Dette kan gi rom til utvikling av AI (Intelligence i sin rette forstand) og et mer ulinært spill. Tenk deg horder av kløktige og samarbeidende NPC storme et slott du må forsvare. Hverken du, dine medsammensvorne eller Bethesda visste når slaget kom til å hende. Kun NPC-en, lederen av dine motstandere, visste når og hvordan. Vend om på scenarioet og se for deg at du er en menig i slottets forsvarshær - du var ikke flink nok til å stige i rang, eller angrepet kom for snart. Dette, høyst ulinære scenarioet, kan umulig kjøres på PC-er i nærmeste fremtid. Jeg mener at Bethesda bør legge TES på hyllen og vente. Vente slik at verden er klar for deres geniale TES 5 med fuzzy logic and the works. Jeg er sikker på at de kan lage andre spill i mellomtiden. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det forslaget hørtes mer ut som et strategispill for meg, og hvordan skal NPC'er kunne angripe når ikke engang bethesda vet når? Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Utenom en Expansion, så er jeg faktisk enig med Jonas Drange. Det ville vært forferdelig synd om TES blir til noe det ikke fortjener. F.eks. en melkemaskin som ikke duger til noe annet enn økonomiske affærer. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Det forslaget hørtes mer ut som et strategispill for meg, og hvordan skal NPC'er kunne angripe når ikke engang bethesda vet når? 6218058[/snapback] Det var det som var hele poenget. I dag forventes det at spillene er meget ulinære og uten egentlige tøyler. Du trenger f. eks. ikke gjøre Main quest med en gang, faktisk så trenger du ikke gjøre det i det hele tatt. Det er dog et main quest, som i Oblivion er skrevet og tilrettelagt av Bethesda. Jeg tror (og håper) at dette vil forandre seg i fremtiden. Et main quest eller lignende må det være, men at det skal ned til hver eneste hendelse, bli skrevet av mennesker, håper jeg da inderlig vi er på vei vekk fra. Å snakke med en NPC, ikke styrt av noen par hundre linjer, IF -> THEN -> kill();, men som sagt av en helt annen logikk enn den som eksisterer i AI i dag, som ikke engang Bethesda kjenner utfallet av, er noe av det jeg gleder meg mest til i fremtiden. Utenom det gifte seg, få barn og stasjonsvogn Eh, scratch that. Skikkelig AI er det jeg gleder meg mest til. Lenke til kommentar
El the Sensei Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Æsj, nå skrev jeg et utfyllende innlegg, men selvsagt klikket pc'en før jeg fikk lagt det inn. Da tar jeg det kortfattet: - Muligheter til å velge side i mainquest. Som ond karakter bør man da kunne velge å motvirke imperiet. - Imperial Legion må tilbake. Du blir ikke ridder i skinnende rustning av å jobbe for Fighters Guild. Legionen er over alt, og man bør absolutt kunne la seg rekruttere. - Fast travel er ikke noe særlig. Transporten i Morrowind, der man ofte må ta båt én by og kanskje silt strider videre er en artigere variant, som sparer deg for å måtte traske de enorme avstandene, men som samtidig tvinger deg til å lete litt. - Skattejaktmotivasjonen er på bånn i Oblivion. Hvorfor tråle gjennom huler og ruiner når du allikevel får full superrustning av å traske langs landeveien i høy level. Flere unique items trengs, slik at det gir noen mening med skattejakt. - Mer beskrivelse av utstyret, slik som i Baldur's Gate 2. Det er stas å kunne lese historien bak det spesielle våpenet ditt som du har funnet i en avsidesliggende ruin, eller bare generelt om en vanlig type rustning. Det finnes nok mer jeg gjerne skulle sett i et Elder Scrolls 5, men dette er det jeg kommer på nå. Særlig første punktet er veldig viktig. Det er sikkert tidlig å snakke om et nytt spill allerede nå, men jeg er sikker på at det dukker på om en stund. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Å snakke med en NPC, ikke styrt av noen par hundre linjer, IF -> THEN -> kill();, men som sagt av en helt annen logikk enn den som eksisterer i AI i dag, som ikke engang Bethesda kjenner utfallet av, er noe av det jeg gleder meg mest til i fremtiden. Ohhhhhh.... Og 'intelligent' NPC <-> NPC forhold sånn at alle hendelser i spillverdenen skaper seg selv. Og når du starter et nytt spill så må du vente i 3 timer fordi spillverdenen genererer sin egen historie (familitre/Klaner/landegrenser/Items) før du puttes inn... En må jo ha inn stort 'følelsesregister'/personlighet hos hver enkelt NPC for å få det til å funke. Dessuten trenger vi sikkert noe mer enn 'dobbeltkjerne'- maskiner . Gleder meg Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Tenk dere et spill som startet med at du våknet om morgenen. Det er alt som kan bli sagt om storien. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ohhhhhh.... Og 'intelligent' NPC <-> NPC forhold sånn at alle hendelser i spillverdenen skaper seg selv. Og når du starter et nytt spill så må du vente i 3 timer fordi spillverdenen genererer sin egen historie (familitre/Klaner/landegrenser/Items) før du puttes inn... Du misforstår meg. Jeg sier at dette er frem i tid, ikke neste utgivelse fra Bethesda. Jeg går til og med så langt å foreslå at Bethesda kan utvikle andre spill i mellomtiden. Hvis TES skal utgi spill hvert tredje år, blir det som nevnt over, en pengemaskin. Tenk hvis TES 5 ligger i fremtiden, ventende til å gruse all tidligere oppfatning av RPG. Det er verdt å vente på. Dette er i tillegg min mening, ikke en pressemelding fra Bethesda, så ikke ta det til deg. Gleder meg Det ville jeg og gjort hadde det overnevnte vært sannsynlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Du misforstår meg. Jeg sier at dette er frem i tid, ikke neste utgivelse fra Bethesda. Nei, tror ikke jeg misforstår deg. Inlegget var ikke ment som sarkasme eller noe over det du skrev. Du beskriver det ulimate RPG Hvis TES skal utgi spill hvert tredje år, blir det som nevnt over, en pengemaskin. Tenk hvis TES 5 ligger i fremtiden, ventende til å gruse all tidligere oppfatning av RPG. Det er verdt å vente på. Dette er i tillegg min mening, ikke en pressemelding fra Bethesda, så ikke ta det til deg. Desverre tror jeg er de nok nødt til å komme med et par 'pengemaskiner' i mellomtiden, tross alt er jo de også de nødt il å overleve... Det ville jeg og gjort hadde det overnevnte vært sannsynlig. Det er sannsynlig, bare ikke på dagens maskinvare. Det kommer nok ... Antagelig vil vi først få det som et slags 'åpent' MMORPG siden hver enkelt 'rpg' da er en spiller og vi 'sparer' maskinkraft. Problemet er at du da skal ha veldig dedikerte spillere for å få det til å virke godt ... Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Bedre gameplay... og at ES teamet tar seg gooood tid med TES 5 (gjerne 6-8 år) Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 WTF?? 9 ÅR!! KAN IKKE VENTE SÅ LENGE!! ;O;O men det jeg virkelig ønsker i TES5 er TOTAL frihet, og at det skjer ting i verdenen som IRL. mulighet for å lage egen quild, konfrontere andre guilder, delta i politiske samtaler etc som avgjør spillets videre gang etc.. noe av det som irriterer meg mest med Oblivion er at det ikke skjer noe mer etter oblivion crisis. jeg kunne godt tenke meg å bli emperor noe sånt eller slike muligheter ønsker jeg meg :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå