Gå til innhold

TES: Hvilke nye features vil du ha i Elder Scrolls 5?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Ta og gi oss HELE tamriel, med alle verdensdelene!

la det være en krig gående mellom rasene.

mainquest vil være og skape fred, eller lede ditt kongehus til seier.

2. Slag!

ordentlige slag med par hundre duder som denger løs på hverandre!<3

battle for bruma er jo ... 5 soldater?

6181986[/snapback]

Hadde vært skikkelig digg om mainquesten først gjorde deg til konge eller en annen form for hersker i din region. For så å gå over i en Total War liknende modus i de store slagene mot de andre regionene/rasene, der du styrer alle dine styrker. Det hadde vært digg! Er nok mange som er uenige med meg akkurat her men :)

Lenke til kommentar
1. Ta og gi oss HELE tamriel, med alle verdensdelene!

la det være en krig gående mellom rasene.

mainquest vil være og skape fred, eller lede ditt kongehus til seier.

2. Slag!

ordentlige slag med par hundre duder som denger løs på hverandre!<3

battle for bruma er jo ... 5 soldater?

6181986[/snapback]

Hadde vært skikkelig digg om mainquesten først gjorde deg til konge eller en annen form for hersker i din region. For så å gå over i en Total War liknende modus i de store slagene mot de andre regionene/rasene, der du styrer alle dine styrker. Det hadde vært digg! Er nok mange som er uenige med meg akkurat her men :)

6183796[/snapback]

Joda, vi to er vertfall enige!

en ting til, få ordentlig kontroll over guildsa, feks ha ansvar for økonomi, jobber og rekrutering.

ok da ikke 100 raser, tenkte mere ... 30?

Edit: kanskje ikke total War sjanger da... hold det som rollespill! men det og kunne bli rekrutert inn i hæren feks...!

Endret av madeo
Lenke til kommentar

Vel, du er jo konge å du skal lede dine styrker i kamp så er jo fortsatt rollespill. Total War var bare et eksempel på en måte å få god oversikt over et stort antall enheter.

Edit: en enkel soldat i hæren hadde også vært morsomt. Etterhvert som man avanserer får man ansvar for en gruppe folk, så får man bli med de som sloss på hesteryggen og litt senere leder dem osv osv. :)

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar
Er det ikke litt tidlig å diskutere TES 5?

6184256[/snapback]

Jo det er veldig tidlig også, spillet dukker ikke opp før om flere år.

Hvis vi er heldige får vi KANSKJE vite hva neste spillet skal hete og om de jobber med det innen dette året :!: :tease:

Prøvd og holde meg unna denne tråden, siden jeg alltid har synes at denne tråden er altfor "tidlig".

Lenke til kommentar
Er det ikke litt tidlig å diskutere TES 5?

6184256[/snapback]

Hvorfor skulle det være for tidlig? TES4 er jo allerede ute, og veldig mange har allerede spilt seg "ferdig" med det, da synes jeg det må være på sin plass å diskutere hva man mener utviklerne bør inkludere i oppfølgeren.

Lenke til kommentar

Større moddefrihet! Man burde kunne legge til nye animasjoner og slikt for å lage nye våpentyper feks. Eller kanskje nye mounts?

Alle våpen og rustninger laget i flere forskjellige materialer. Feks Silver Chainmail, Gold Chainmail osv.

Foregå i Summerset Isle(Altmers hjemland) eller i Valenwood(Bosmers hjemland).

Flere våpen- og armorklasser. Light-, medium og heavy-amor som det var i Morrowind. Axe i en egen klasse som det var i Morrowind.

Lenke til kommentar
Større moddefrihet! Man burde kunne legge til nye animasjoner og slikt for å lage nye våpentyper feks. Eller kanskje nye mounts?

Dette kan man så fort Bethesda får forhandlet seg frem til rettighetene på en del lisenser, slik at de kan få lagt ut exportere somgjør det mulig og lage animasjoner, egne meshes osv.

Alle våpen og rustninger laget i flere forskjellige materialer. Feks Silver Chainmail, Gold Chainmail osv.

Silver er jo med? Chainmail er jo med? Det kommer naturligvis flere, slik er det jo.

Tror at neste skal foregå i Kahjiitenes hjemland.. rykte jeg har hørt. Med håper på High Rock and the home of the Nords!

Flere våpen- og armorklasser. Light-, medium og heavy-amor som det var i Morrowind. Axe i en egen klasse som det var i Morrowind.

Enig, dette trenger man, det blir kanskje litt lettere med bare 2 klasser /blade og blunt, heavy light!), men man kan ikke "i mangel på ord bruker jeg personifisere" seg så lett med mindre valg.

Lenke til kommentar

Silver er jo med? Chainmail er jo med? Det kommer naturligvis flere, slik er det jo.

6185461[/snapback]

Kanskje du har misforstått meg. Men jeg vil at slike armors som feks. steel i Oblivion skifter navn til feks Plate Mail. Og at den armoren finnes i forskjellige materialer. Feks. Iron Plate Mail, Steel Plate Mail, Silver Plate Mail osv.

En eventuell chainmail armor blir til Iron Chainmail, Steel Chainmail, Silver Chainmail osv.

Dette skaper mye mer varasjon. Eksklusive armors som daedric armor kommer selvsagt ikke i forskjellige materialer.

Og en ting jeg glemte. Få tilbake levelsystemet fra Morrowind! At NPCs, monstere osv levler med deg gjør ting alt for balansert og kjedelig.

Dungeons burde vært mye mer variert. Har du sett en, så har du sett alle.

Hvilken region var kahjiteenes?

Elsweyr. :)

Endret av TomFu
Lenke til kommentar
Det er ingen grunn for forandring av antall raser så lenge vi holder oss til 2nd / 3rd / 4th era i TES5.

6186936[/snapback]

Skjønte den greia med forskjellig armor typer nå ja, og kan ikke være mer enig! Hadde vært flott!

Og jeg ser heller ingen grunn til og legge til raser, dette er ikke Warcraft, hvor utviklerene kan bare si: "nei nå har vi lagd nesten alt innenfor alle rasene gutta! Nå finner vi på 10 nye!"

I TES universet er det 10 raser... basta bom :tease:

Lenke til kommentar

Ville vært enkelt å styre spilleren dit man ville med rumors fra NPCer f.eks., om enkelte områder i spillet ikke passet før man var en viss level.

Det burde være rimelig lett å dele inn spillet i vanskelighetsgraderte soner, og dette ville gjøre det attraktivt å forbedre seg. Friheten har du jo fortsatt, i og med at ingen hindrer deg i å dra til en sone som NPCene advarer mot. Om du kommer levende tilbake derimot, er vel et annet spørsmål ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Tror at neste skal foregå i Kahjiitenes hjemland.. rykte jeg har hørt. Med håper på High Rock and the home of the Nords!

haha du har hørt rykte om det ja? tåpelig da bethesda garantert ikke har starta det ryktet.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...