Gå til innhold

TES: Hvilke nye features vil du ha i Elder Scrolls 5?


Anbefalte innlegg

Enig med det meste her, spesielt blip sitt innlegg om stemmene. Er rimelig lei av å høre det preiket om f.eks. mudcrabs rundt hvert eneste hjørne. "-What's up with you? -I saw some mudcrabs yesterday, annoying little creatures." (3-4 ganger etter hverandre).

 

Personlig så synes jeg spillet føles ganske primitivt og uinspirerende etter en stund (selv med mods). Også synes jeg mye virker generert og platt ut. Og bugs er det generelt mer enn nok av i spillet.

 

Jeg sitter egentlig igjen med et inntrykk av at vi har fått servert et halvferdig mesterverk her; små faktorer rundt omkring som ødelegger for helhetsinntrykket. Kanskje det er bare meg som sammenligner det for mye med Morrowind, som på mange måter var en bedre opplevelse til tross for svakheter i forhold...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes de skulle ha gjort noe med level systemet. du føler ikke den samme vitsen med å gå opp i level som i andre spill. skulle heller vært vanskilighets grader på hver dungeon som du kunne se når du peker mot den. synes også at du skulle kunne se på kartet i hvilken dungeon du har vært, er så irriterende når du går inn i den samme dungeonen du allerede har vært i. dungeonen skulle også ha variert mer og ikke bare plasser under jorden du finner fiender, men også borger og lignende hvor det er fiender. skulle også vært mer våpen og raser og litt forsjell på mq til de forsjellige rasene. synes også du kunne ha hatt større valg om du ville være 'ond' eller 'snill'. flere guilds hadde også vært bra og at du kan slåss på hest hadde jo vært litt gøy. hadde vært veldig gøy om det hadde noen store slag hvor det er mange folk som slåss også mot andre folk.

Lenke til kommentar

* Skyte med pil og bue fra hest, helst kunne bruke sverd også. (Hvem stopper vel opp for å pent gå av hesten mens en bjørn forsyner seg saftig av bakenden dens)

 

* Som nevnt, endre level system. Er jo logisk at fiender som har tilgang til treningshall blir sterkere med tiden, men at alle er like flinke som deg hele tiden og at et skjellet eller en bjørn plutselig har tidoblet styrke bare fordi du selv har levlet opp noen hakk er latterlig.

 

* Mange flere våpen, vanlige og unike/quest våpen og armor. At "alle" fiendene plutselig har bytta ut iron utstyret sitt med glass likt med deg er også veldig irriterende.

 

* Gi neg en utfordring! Slik spillet er nå så er det ei pil som peker nøyaktig på det punktet jeg skal til. Når jeg kommer dit er alle fiendene levlet slik at det ikke er noe problem å ta de. Alle fiender eliminert og pilen dukker opp igjen og et trykk på kartet så vips er jeg fremme.

 

* Fast travel, lettvint sak og gjør sikkert spillet mer spillbart for et bredere publikum. Fast travel kan godt beholdes, men gjør det om til en quest! Så får du den magiske evnen til å sprette hit og dit hvis du fullfører den, men ikke før. Gi folk en utfordring! La oss jobbe for å få slikt et "uniqe item" som fast travel er.

 

Har masser av andre ønsker, men lar det være med disse foreløpig :)

Lenke til kommentar

* Fast travel, lettvint sak og gjør sikkert spillet mer spillbart for et bredere publikum. Fast travel kan godt beholdes, men gjør det om til en quest! Så får du den magiske evnen til å sprette hit og dit hvis du fullfører den, men ikke før. Gi folk en utfordring! La oss jobbe for å få slikt et "uniqe item" som fast travel er.

 

Har masser av andre ønsker, men lar det være med disse foreløpig :)

6177195[/snapback]

Man kunne jo ordnet at du bare kan fast travle fra by til by og at du må ha vært i byen før du kan fasttravle dit

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar

En annen ting som hadde vært litt moro var om du kunne kjøpt deg tomt der, for så å bygge et hus i den CS saken som måtte passe tomten. Og at dette hadde vært en del av spillet, en quest. Modding er jo morsomt, men hadde vært bedre om det var en quest, så føler du at du opnår noe i spillet og kommer videre, istedet for å endre det eller legge til noe som ikke var ment at skulle være der.

 

Håper dere forstår hva jeg vil frem til. "Quest: Bygg dit eget hus"

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Thieves Guild:

Når du er blitt guildmaster i thieves guild burde du få muligheten til å benytte din posisjon, f. eks. bestille tyveri av diverse gjenstander hos dine medtyver.

 

 

Blir kanskje litt flisspikkeri, men det jeg mener er mer dybde. Større gleder og gaver av å opnå noe. /* flere muligheter

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Ser det er mange her som vil endre på level-systemet, jeg er enig i at det har sine mangler, men med klassisk level-system/fiendestyrke ville det blitt mye mindre frihet. Er ikke frihet ment å være en stor del av Oblivion, slik at du kan dra hvor du vil fra første stund?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Ser det er mange her som vil endre på level-systemet, jeg er enig i at det har sine mangler, men med klassisk level-system/fiendestyrke ville det blitt mye mindre frihet. Er ikke frihet ment å være en stor del av Oblivion, slik at du kan dra hvor du vil fra første stund?

6178666[/snapback]

 

Det blir en smule latterlig og kunne dra hvorsomhelst uten og møte motstand da... Det er jo hovedproblemet med levelsystemet.

 

Selvfølgelig vil jeg gjenrne dra hvorsomhelst, men jeg vil gjerne også treffe på et 'ghost' eller noe som gruser meg helt - slik at jeg senere (etter å ha blitt sterkere) kunne dra tilbake å banke opp dritten.

 

Dessuten sørger levelsystemet for at du ALDRI finner (loot) noe med høyere verdi enn hva du har level. Siden jeg vet dette - hva er da vitsen med utforsking av dungeons etc?

 

... men etter OOO modden er det hele blitt spillbart ...

Lenke til kommentar

1. Ta og gi oss HELE tamriel, med alle verdensdelene!

la det være en krig gående mellom rasene.

mainquest vil være og skape fred, eller lede ditt kongehus til seier.

 

2. Slag!

ordentlige slag med par hundre duder som denger løs på hverandre!<3

battle for bruma er jo ... 5 soldater?

 

3. som nevnt før, nytt level system!

 

4. slåss fra hester, flere våpen, osv osv..

 

5. 100 forskjellige raser. (ja hundre!)

 

6. STORE byer... imperial city er jo mindre en lierskogen!

Lenke til kommentar
1. Ta og gi oss HELE tamriel, med alle verdensdelene!

la det være en krig gående mellom rasene.

mainquest vil være og skape fred, eller lede ditt kongehus til seier.

 

2. Slag!

ordentlige slag med par hundre duder som denger løs på hverandre!<3

battle for bruma er jo ... 5 soldater?

 

3. som nevnt før, nytt level system!

 

4. slåss fra hester, flere våpen, osv osv..

 

5. 100 forskjellige raser. (ja hundre!)

 

6. STORE byer... imperial city er jo mindre en lierskogen!

6181986[/snapback]

 

Spillutviklerne har jo visse begrensninger når de lager spillet, for det bør jo passe inn i Elder Scrolls-settingen, og da går det ikke ann å plutselig begynne med hundre raser. (Dersom man ikke vil spille som cliff racer, mudcrab og lignende.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg vil kun ha en oppfølger uten diverse glitcher som gjør det umulig å fullføre MQ. Klarer Bethesda det, blir jeg fornøyd...

 

:no:

Lenke til kommentar
1. Ta og gi oss HELE tamriel, med alle verdensdelene!

la det være en krig gående mellom rasene.

mainquest vil være og skape fred, eller lede ditt kongehus til seier.

 

2. Slag!

ordentlige slag med par hundre duder som denger løs på hverandre!<3

battle for bruma er jo ... 5 soldater?

 

3. som nevnt før, nytt level system!

 

4. slåss fra hester, flere våpen, osv osv..

 

5. 100 forskjellige raser. (ja hundre!)

 

6. STORE byer... imperial city er jo mindre en lierskogen!

6181986[/snapback]

Jeg er helt enig. en ting du enda kunne skrevet var at dungeonene hadde vært mer variert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...