Gå til innhold

TES: Hvilke nye features vil du ha i Elder Scrolls 5?


Anbefalte innlegg

1) Mindre påtrengende HUD er helt nødvendig. Standard brukergrensesnitt i Oblivion er for dårlig og bærer for stort preg av konsollsyken.

 

Til sammenligning er jo brukergrensesnittet i f.eks. Two Worlds forbilledlig.

 

2) Mindre barnehagementalitet der man ledes frem mot ethvert mål med irriterende popupvinduer som informerer om de mest selvsagte ting.

9146309[/snapback]

For å generalisere punkt 2, vil jeg si at jeg ønsker meg vekk, bort og far, far away over the hills fra dummifiseringen vi fikk trykt opp i fjesene våre med Oblivion.

 

Dette gjelder for øvrig også konsollifiseringen, for å generalisere punkt 1.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En oppdatering på hva jeg vil ha i Elder Scrolls 5. Har sikkert glemt noe.

 

- Fjerning av levelscalingen. På denne måten øker man lysten på å gå opp i level, samtidig som man ikke trenger bry seg om hvilke majorskills man skal forbedre for å få høyest økning i attributtene.

 

- Fjerning av fast travel. Selv om mange sier det er valgfritt, tok de bort transportmuligheter som båt, silt strider, divine intervention etc., slik at man blir tvunget til å gå fra sted til sted om man ikke vil bruke det.

 

- Gjøre det mulig å fjerne kompasset om man selv ønsker det.

 

- Større verden og flere npcer. Håper de legger handlingen til Summerset Isles, og at vi kan få se mer varierte landskap enn vi fikk i Oblivion. Hovedstaden kan gjerne være dobbelt så stor som Imperial City, og uten inndeling av soner, de nest største byene på størrelse med Imperial City, og de mindre byene på størrelse med f.eks Anvil og Cheydinhal. Håper også på mange flere av de mindre byene, og flere fort enn hva tilfellet var i Oblivion. I tillegg bør byene være i samme celle som resten av verden, slik at man slipper loading inn og ut av dem.

 

- Flere dungeons, farmer, landemerker etc. Gjerne flere eller like mange som i Morrowind, bare mye større.

 

- Flere fraksjoner man kan joine. Blant annet Imperial Legion, Imperial Cult, tempelet, og gjerne et av flere valgrie counts slik som i Morrowind.

 

- Flere quests. Minst like mange som i Morrowind. Gjerne flere.

 

- Flere stemmer til npcene. De mer viktige som f.eks Lucien Lachance, Arch Mage Traven, Gray Fox etc burde ihvertfall hatt egne stemmer.

 

- Gjeninnføre skillsene, våpnene, armordelene og spellsene fra Morrowind som ble utelatt i Oblivion. Selv om mange av dem er meningsløse gir det likevel større valgfrihet.

 

- Bedre AI. Gjerne at vaktene må undersøke litt før de arresterer deg, att mobs flykter når de innser at du er sterkere enn dem, at vakter ikke angriper hverandre osv.

 

- Forbedre kampsystemet. Det som er nå har potensiale til å bli mye bedre og engasjerende.

 

- Mer levende bybilder. Banker, postvesen, torg etc.

 

- Flere unike items.

 

- Muligheter for henchmen. Jo bedre, jo dyrere.

 

- Mer variert musikk. Bør være tilpasset hvor du er i verden.

 

- Bedre grafikk og animasjoner.

 

- Støtte for multiplayer. Ikke noe mmorpg, men burde vært muligheter å sloss mot folk i arenaen, og kanskje støtte for co-op.

 

- Mye lenger varighet på mainquestet. Gjerne tre/fire ganger så langt som i Oblivion.

Lenke til kommentar

Her er en oppsumering på hva jeg synes bør være med:

 

- Jeg synes det burde være tilgang til flere mounts, og oppgraderinger til dem; at man må skjøpe sal separat etc...

 

- Jeg synes det burde være bedre kampsystem.

 

- Så syns jeg tet bør være slik at man f.Eks kan stå under en liten mur, og når man hopper opp så kan man henge seg fast i muren og klatre bortover den etc, sån som i f.Eks Prince of Persia.

 

- Og at når man klaterer bortover muren, så står det for eksempel en vakt oppå den, så stopper du når du er rett under vakten og trykker på en knapp, som gjør at du hopper opp på muren og så trykker du en ny knapp for og trekke opp en dolk og til slutt enda en knapp får å stikke dolken inn i ryggen på vakten. med andre ord ett bedre assassination-system.

 

- Og spillet burde foregå i flere land, for eksempel Valenwood og Elsweyr.

 

- Og flere transport muligheter; båt og lignende.

 

- Og jeg glemte og nevne at jeg vil det skal være mulighet til og bruke to våpen samtidig, med andre ord en i hver hånd. Og at jeg vil det skal være flere våpen med i spillet, kastestjerner og lignende.

 

Også er det mange flere ting som jeg ikke gidder å nevne i farten.

Endret av Attchar
Lenke til kommentar

Fast travel er en fin sak for den late (sann som meg... :!: ) Men syns at kartet kunne ha vore blankt når en startet... EksØ kom ut av Imperial Sewer... så kunne du foreksempel gå til den hula rett fram og der kunne ha stått en hest... så måtte du ha ridd til han Jaufree. (Skriveleif) Krige fra hester ville ha vert kult og fleire unike våpen, armor, stemmer og variasjon i miløjøet ... Oblivion er et konge spel men små feil jer det til et bra spel... :(

 

Men kan nokken forklare meg levelsystemet i Morrowind? Lenge sida sist... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg vil gjerne ha 2 ting (siden jeg ikke har lest gjennom alt i denne tråden står jeg i fare for å gjenta andre, men, men..)

 

1)

Bort med levelscaling inn med diger verden hvor beist av ulik styrke holdt til i ulike deler av verdenen. Og med diger mener jeg DIGER: Minst ei UKE (24x7 timer) i REALTIME for å krysse til fots.

Eller (dersom 1 time realtime = 1 døgn i spillet) minimum 583 TES døgn for å krysse verdenen til fots.

Her kunne en betale for forflytning med skip etc.

 

2)

ADVANCED AI!

Det jeg kan se for meg er ulike grupperinger av NPC'er i de ulike delene av verdenen (tenk land / regioner). Innenfor hver region kunne det vært klaner (alle NPC'er) er med i en 'klan' og region.

De vil kjempe med nabo regionene (og klaner) om ressurser/skatter (krig/politikk/handel). Til dette kreves avansert AI og en balansert levende/fungerende økonomi.

Ved siden av klan/region oppdelingen burde det være rase / yrke grupperinger på tvers av regionene/klanene som har ulike oppfatininger av hverandre.

Spill karakteren kunne da vært venner med en gruppering og uvenner med en annen samt drive handel på tvers av regionene/klanene.

Siden hendelser i spillet drives fram av NPC'er vil det hver gang du starter spillet bli en ny spillverden å forholde seg til. Jeg er litt i tvil om en i det hele tatt trenger et "main-quest" i en slik verden.

Lenke til kommentar
De bruker en evighet på å røre på seg, det går fort framover men til sides... pøh!

9245154[/snapback]

 

Jeg tror hestene snur fortere hvis du laster ned den ofisielle hestemoden. Men den må man vel betale for.

 

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men jeg savner å kunne levitere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...