DP Rusher Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Fant ingen lignende tråder om dette, så jeg starter en selv. Selv om det er uhyre lenge til den første infoen om dette spillet dukker opp, og enda lenger til vi finner spillet i butikkhyllene, synes jeg likevel en diskusjon rundt temaet kan være på sin plass. Så da spør jeg... Hvor bør handlingen av spillet foregå? Hva bør forbedres fra Oblivion? Hvilke nye features vil du se? Hvor stor bør spillverdenen være? Er det noen nye raser, klasser, skills, spells, etc. du vil ha med? Kom på flere spørsmål og svar selv... Endret 24. mai 2006 av DP Rusher Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 vet vi om det kommer en oppfølger i det hele tatt? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Var vel litt tidlig for en slik tråd, og jeg håper vel først og fremst på expansions til Oblivion før jeg trenger et helt nytt spill. En ting de godt kan endre på er level systemet, og gjerne hente inn litt flere stemmer til neste runde. Endret 24. mai 2006 av archongamer Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Synes også man kan velge mellom godt og ondt ute i MainQuesten, som f.eks og hjelpe de onde ødelegge det gode og osv, og f.eks kanskje ha litt flere raser? Dremora rasen er jo etterlengta av noen.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Eventuelt muligheten til å velge raser med annen fysikk enn den standardmodellen alle rasene er basert på i Oblivion? Lenke til kommentar
Fennris Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg håper de kan få mange fler unique våpen, er i level 27 nå og har ingen motivasjon for å spille videre. Ingen bedre våpen å hente, ingen steder jeg ikke kan komme til, ingen finder man ikke kan drepe, ingen bedre armor og hente...triste saker! Samme med levelsystemet, føler at det ikke er noe vits i å spille lenger, når det ikke går ann å bli bedre (fiendene blir bedre når du blir bedre) og ingen våpen eller armor jeg som kan gi meg bedre overtak! Har liksom mistet litt av poenget... Endret 24. mai 2006 av Fennris Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hmm, bedre lvl system, flere raser, kanskje legge til "onde" raser som har et eget startsted med en egen main quest, og tusenvis av flere våpen/armours osv Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 få tilbake en del ting fra morrowind, lvl systemet, mange unike items, var mye kulere å finne alle delene til dedric armor i morrowind Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Levelsystemet er også litt kjedelig lagt opp.. Er morsomt og "eie" fiendene dine i høyt level, og fremdeles ha noen som er vanskelige igjen på litt mere utilgjengelige steder.. Ta f.eks Diablo II, enkle fiender først, og vanskelige etterhvert, men man kan fremdeles gå til de enkle fienden og slå løs og maltraktere hver eneste man møter, da føler man at man har bygd opp figuren bra, og så er litt morsomt og være totalt overlegen av og til.. Og så er det mange fiender man må passe seg veldig for.. Savner også sånne ekstra sterke fiender, helte beistene man av og til fant i Diablo II I Oblivion har man omtrent mistet dette, i lvl 1 kan man drepe alle fiender omtrent like lett, alle dungeons, forts og ruiner kan enkelt "erobres" i level 1.. Jeg synes disse burde være for high level characters.. Og øde deler av skogen burde også være litt vanskelig.. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 vet vi om det kommer en oppfølger i det hele tatt? 6169695[/snapback] Det ble vel bekreftet at utviklerne av Oblivion skal deles i tre og at den ene tredelen alt er i gang med planleggingen av TES 5. Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg digget levelsystemet i begynnelsen, men ser i ettertid at det egentlig er helt elendig. Kan godt hende man kan spille spillet i 200 timer+, men etter ca 60 er det ikke mer å hente. Endret 24. mai 2006 av Zlimy Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 MER STEMMER! Totalt nye, og langt flere stemmer. Ordentlig stemmejobb så beggars ikke bytter stemmer mellom setningene. Ordentlige dialoger så man ikke hører en samtale ala "Hello! Goodbye! Hello! Goodbye! Hello! Goodbye! Hello! Goodbye!", og så går de fra hverandre igjen. Ellers et totalt anderledes levelsystem selfølgelig Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) hvis det skal være noe nytt sted og ny handling la det bli i Skyrim, masse Nords.det vil få oss nordmenn til og føle mer hjemme men også mer stemmer helt enig Blib. også ørken det må vi ha, med sandstorm som i første zelda spillet til n64 Endret 24. mai 2006 av Campin carl Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Når det gjelder hvor handlingen skal foregå er det vanskelig egentlig å toppe Cyrodiil ettersom det er den største provinsen i Tamriel. Dessuten grenser det også til nesten alle de andre provinsene slik at det inkluderer mange forskjellige klimaer. Hvis handlingen blir lagt til Skyrim må jo mesteparten være isbelagte fjellformasjoner og det vil jo gå utover spillgleden igjen. Kanskje spillet rett og slett skulle blitt lagt utenfor Tamriel slik at man slipper dette problemet? Ellers kunne kanskje Summerset Island vært artig, ettersom det ville minnet om Morrowind på en måte, og dermed slipper de dumme beskjedene om at du må snu når du kommer til en grense. Det andre som blir teit er jo at Imperial City skal være den største byen i Tamriel, dermed vil det jo være rart om en by i en annen provins plutselig er større. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 - (Mye) mer info om mobs, våpen, utstyr osv. - Flere forskjellige stemmer. Eller ihvertfall én unik stemme til hver sentrale NPC. - Levelsystemet. Enkle mobs i startområdet, og så vanskeligere utover rundt omkring. - Ikke laget for konsoll og tilpasset PC etterpå.. Både med tanke på UI og annet. - Ikke "loading screen" i hytt og gevær. - Mindre underjordiske huler, mer variasjon på dungeons. .. Lenke til kommentar
Fennris Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Ja, please mer variasjon i dungeons, aller er prikk like Har du gått i en har du gått i dem alle.... Endret 24. mai 2006 av Fennris Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Replay funksjon så jeg kan nyte kamper fra alle vinkler etterpå Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 two handed combat. også vil jeg sloss mens jeg sitter på hesteryggen. Jeg vil ha levelsystemet fra morrowind. Også vil jeg ha åpne byer, så man slipper å loade hver gang du skal inn og ut fra byen. Jeg vil ha det sånn som det var i morrowind. Jeg vil ha et vanskeligere spill. Snakker ikke om slossing, den er vanskelig nok. Men jeg vil ha et spill som man må tenke litt mer i. I oblivion kan du jo fasttravle og bare følge kompassnåla.. lite utfordrene. Jeg vil ha et spill som i man faktisk MÅ lese/høre hva folk sier. Jeg vil også ha en større mainquest. Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 noen andre ting tømmer(er det det heter?(slike du holder i hvertfall)) på hestene og ARMBRØST det var noe av det jeg gledet meg til få bedre av men neida.ting som burde vært i oblivion er blant annet kastestjerner og darts som det var MorrowinD Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Morrowind var mye rikere på våpen, så utrolig mange fine våpen og så var det vanskelig og skaffe seg daedric der, og glass da.. Glass armor ser foresten mye kulere ut i Morrowind enn det gjør i Oblivion.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå