aurstad Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg er en bilinteressert hobbyfotograf. Driver å pusler litt å knipser endel bilder når jeg kan.. En ide har begynt å forme seg i hodet mitt og det går rett og slett ut på å ta bilder av biler til folk - og kanskje ta noen kroner for det.. Vent, vent - la meg forklare.. Vi har vel alle lest endel bilblader opp igjennom årene, de fete bilene er fotografert av profesjonelle fotografer som får godt betalt for å få bildene sine på trykk i flere magasiner. Men hva med den vanlige bilinteresserte mann-i-gata som kanskje har lagt ned hundrevis av timer og mye penger i sin lille hjertejuvel? Men som aldri kommer i noe bilblad? Et skikkelig bilde av doningen, i plakat-størrelse, a la typen bilder du ser i magasiner... er ikke det vært tøft å hatt i kjellerstua / garasjen? Så da er spørsmålet mitt til dere: Hva ville dere betalt for dette? Et meget godt bilde av bilen din, godt retusjert og pent manipulert, ferdig trykt i plakat størrelse, eventuelt med ramme.. Jeg tar bildene og du bestemmer deg i etterkant om du ønsker bildet trykt. Skulle du ikke være fornøyd med bildet (Du godkjenner dette pr mail) så betaler du heller ingenting. Er det i overkant å håpe på ca 500-1000 kr pr bilde, ferdig trykt, for dette? Se på det som en foto-seanse med familien din, bare at det er din ALLER kjæreste du foreviger for evig tid. Kom med innspill! Jeg kan poste noen "demo-bilder" jeg har tatt hvis det er ønskelig. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Tror de fleste har digitalkamera og dermed tar egne bilder Det som kan være lurt er å møte opp på streetmeets eller bilsamlinger å knipse litt bilder, send thumbnails til bilbladene og håp på at de kjøper ett par av bildene dine. Hvis du er flink til å skive kan du jo prøve å selge artikkler +bilder til bilblader. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå