Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger litt feedback på en ide..

Anbefalte innlegg

Jeg er en bilinteressert hobbyfotograf. Driver å pusler litt å knipser endel bilder når jeg kan.. En ide har begynt å forme seg i hodet mitt og det går rett og slett ut på å ta bilder av biler til folk - og kanskje ta noen kroner for det..

Vent, vent - la meg forklare..

Vi har vel alle lest endel bilblader opp igjennom årene, de fete bilene er fotografert av profesjonelle fotografer som får godt betalt for å få bildene sine på trykk i flere magasiner. Men hva med den vanlige bilinteresserte mann-i-gata som kanskje har lagt ned hundrevis av timer og mye penger i sin lille hjertejuvel? Men som aldri kommer i noe bilblad?

Et skikkelig bilde av doningen, i plakat-størrelse, a la typen bilder du ser i magasiner... er ikke det vært tøft å hatt i kjellerstua / garasjen?

Så da er spørsmålet mitt til dere:

Hva ville dere betalt for dette?

Et meget godt bilde av bilen din, godt retusjert og pent manipulert, ferdig trykt i plakat størrelse, eventuelt med ramme..

Jeg tar bildene og du bestemmer deg i etterkant om du ønsker bildet trykt. Skulle du ikke være fornøyd med bildet (Du godkjenner dette pr mail) så betaler du heller ingenting.

Er det i overkant å håpe på ca 500-1000 kr pr bilde, ferdig trykt, for dette?

Se på det som en foto-seanse med familien din, bare at det er din ALLER kjæreste du foreviger for evig tid. :love:

Kom med innspill!

Jeg kan poste noen "demo-bilder" jeg har tatt hvis det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de fleste har digitalkamera og dermed tar egne bilder :)

Det som kan være lurt er å møte opp på streetmeets eller bilsamlinger å knipse litt bilder, send thumbnails til bilbladene og håp på at de kjøper ett par av bildene dine.

Hvis du er flink til å skive kan du jo prøve å selge artikkler +bilder til bilblader.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...