Gå til innhold

Finnes det ikke jobber som driftsoperatør?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan det ligger an med jobber generelt som driftere nå? Helt i Trondheim for min del ihvertfall. Ser at de fleste som ansetter søker først og fremst etter programmerere og dem med høyere utdanning.

Jeg er altså nå snart ferdig utdannet som IKT-Driftsoperatør og ser nå selvfølgelig etter jobb. Jeg har massevis av erfaring innen drifting av Server nettverk generelt, så erfaring er ikke noe problem. Men jeg har altså da ingen høyere utdanning, så hvor bør jeg eventuelt lete for å finne jobber som dette? Det er da vel såvidt som jeg har forstått det alltid behov for driftere vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mangler du høyere utdanning ville jeg sattset på sertifiseing, ta noe som Network+ A+, CCNA, LPIC1 og MCSA/MCSE. Da har du en god og grunnleggende "pakke" som kan hjelpe deg videre. Prøv også å få deg en jobb hvor bedriften er villig/ønsker å utvide kunnskapen til de ansatte. Det har så mye å si for deg selv og bedriften.

Frankie

Lenke til kommentar

Trondheim er presset og det er alt for mange med høy og god utdanning på arbeidsmarkedet. Du bør nok se utenfor Trondheim og gjerne mot kommunesektoren. En plass må du begynne.

Et annet tip er å registrere seg hos firmaer som Xtra personell som formidler til midlertidige oppdrag. Litt usikker hverdag og ikke lukrativt, men langt bedre enn å gå arbeidsledig.

Lenke til kommentar
Trondheim er presset og det er alt for mange med høy og god utdanning på arbeidsmarkedet. Du bør nok se utenfor Trondheim og gjerne mot kommunesektoren. En plass må du begynne.

Et annet tip er å registrere seg hos firmaer som Xtra personell som formidler til midlertidige oppdrag. Litt usikker hverdag og ikke lukrativt, men langt bedre enn å gå arbeidsledig.

6177165[/snapback]

:yes:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...