Gå til innhold

TV ut - Svart hvitt?!? - Løst!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk at TV'en kan ta imot signalene - tar jeg ikke feil sender PCen ut RGB signaler og kopler du med scart så må kontakten støtte RBG ellers blir det sort/hvitt...Det fikset tilsvarende problem hos meg.

har du koplet med DVI / D-SUB er jeg ikke sikker...

Lenke til kommentar
Sjekk at TV'en kan ta imot signalene - tar jeg ikke feil sender PCen ut RGB signaler og kopler du med scart så må kontakten støtte RBG ellers blir det sort/hvitt...Det fikset tilsvarende problem hos meg.

har du koplet med DVI / D-SUB er jeg ikke sikker...

6168848[/snapback]

Kjører s-video kabel rett fra pc´en til tv´en i fronten, altså ikke via noen scart.

Har også testa å kjøre den via AV-forsterkeren min, men med samme problem.

Lenke til kommentar
Ikke noe problem :)

Har du fått fatt i kabel? Vet du hvor de selger dem=

6174374[/snapback]

Nei har ikke fått tak i kabelen enda, sjekka litt rundt her jeg jobber, men ingen som har den.. skal se i oslo når jeg kommer inn til helga.

Iallefall fått kjöpt meg en ny svideo kabel bare for å ha testa det, men det hjalp ikke heller, men nå har jeg iallefall fått meg en kvalitetskabel (Profigold Vision) :-)

Endret av spewster
Lenke til kommentar
Det du trenger, er en colorfix-kabel :)
:no: Egentlig ikke. Colorfix brukes når man kobler s-videosignal til et apparat som bare støtter kompositt (ikke støtter s-video). Trådstarter sier at han kobler s-videokabelen rett i TV og da støtter jo TV s-video.

Til trådstarter: Du har passet på at du bruker riktig forvalg på TV? Noen TV-er er laget slik at kompositt- og s-videoinngangene er paralellkoblet. Hvis frontinngangen kalles f.eks. AV3, så må det stå AV3S for at det skal funke med s-video.

Synes at jeg stadig ser folk som har samme problemet med 7X00-kort hvor det virker som at brukeren gjør ting riktig. Er det feil på mange av disse kortene eller driverproblemer...?

Lenke til kommentar
:no: Egentlig ikke. Colorfix brukes når man kobler s-videosignal til et apparat som bare støtter kompositt (ikke støtter s-video). Trådstarter sier at han kobler s-videokabelen rett i TV og da støtter jo TV s-video.

Til trådstarter: Du har passet på at du bruker riktig forvalg på TV? Noen TV-er er laget slik at kompositt- og s-videoinngangene er paralellkoblet. Hvis frontinngangen kalles f.eks. AV3, så må det stå AV3S for at det skal funke med s-video.

Synes at jeg stadig ser folk som har samme problemet med 7X00-kort hvor det virker som at brukeren gjør ting riktig. Er det feil på mange av disse kortene eller driverproblemer...?

6176023[/snapback]

Takk for tipset, kjører nå på AV3 og får svart hvitt, men har ikke sjekka om jeg kan sette den til AV3S.

Lenke til kommentar

6176023[/snapback]

Du hadde så rett.. var bare å få den til AV3S :-)

Takk!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde akkurat samme problem. Så, for å delta med det som funket for meg i denne tråden:

Oppsett:

7800GT

91.31 drivere

s-video til scart-ledning fra pc til tv

Løsning:

I menyen til tv`n kunne jeg sette den til å motta/tolke signalet som YC, istedenfor s-video. Da ble det plutselig farge og full pakke, alle problemer borte.

Hva YC står for vet jeg ikke, kanskje det er kompositt.

Siden tv`n faktisk støtter s-video til scart, og at s-video inne i mv-meny er en option like ved YC, så skjønner jeg det ikke helt dette. For å sende signalet som kompositt over s-video-ledningen funka ikka, jmf. et av rådene her: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70

Uansett, kanskje det hjelper noen; jeg har iallefall ikke tenkt å rote mer rundt med det - selv om jeg ikke skjønner hvorfor det funker - if it ain`t broken, don`t fix it, und so weiter. :)

Edit:

Hadde også en liten periode hvor jeg feilet pga. at tv kunne velge mellom pal og ntsc; den var satt til sistnevnte og det var jeg ikke oppmerksom på.

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...