spewster Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Noen som vet hvorfor? Kort: XFX 7600 GT Har satt instillinger til PAL B Norge osv.. EDIT: bruker s-video kabel Endret 26. mai 2006 av spewster Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Sjekk at TV'en kan ta imot signalene - tar jeg ikke feil sender PCen ut RGB signaler og kopler du med scart så må kontakten støtte RBG ellers blir det sort/hvitt...Det fikset tilsvarende problem hos meg. har du koplet med DVI / D-SUB er jeg ikke sikker... Lenke til kommentar
spewster Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Sjekk at TV'en kan ta imot signalene - tar jeg ikke feil sender PCen ut RGB signaler og kopler du med scart så må kontakten støtte RBG ellers blir det sort/hvitt...Det fikset tilsvarende problem hos meg. har du koplet med DVI / D-SUB er jeg ikke sikker... 6168848[/snapback] Kjører s-video kabel rett fra pc´en til tv´en i fronten, altså ikke via noen scart. Har også testa å kjøre den via AV-forsterkeren min, men med samme problem. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Sjekk denna guiden: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Dette har blitt diskutert flere titalls ganger... Det du trenger, er en colorfix-kabel Lenke til kommentar
spewster Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Dette har blitt diskutert flere titalls ganger... Det du trenger, er en colorfix-kabel 6169360[/snapback] Hehe! Takk for svar iallefall :-) Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Ikke noe problem Har du fått fatt i kabel? Vet du hvor de selger dem= Lenke til kommentar
spewster Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Ikke noe problem Har du fått fatt i kabel? Vet du hvor de selger dem= 6174374[/snapback] Nei har ikke fått tak i kabelen enda, sjekka litt rundt her jeg jobber, men ingen som har den.. skal se i oslo når jeg kommer inn til helga. Iallefall fått kjöpt meg en ny svideo kabel bare for å ha testa det, men det hjalp ikke heller, men nå har jeg iallefall fått meg en kvalitetskabel (Profigold Vision) :-) Endret 25. mai 2006 av spewster Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det du trenger, er en colorfix-kabel Egentlig ikke. Colorfix brukes når man kobler s-videosignal til et apparat som bare støtter kompositt (ikke støtter s-video). Trådstarter sier at han kobler s-videokabelen rett i TV og da støtter jo TV s-video. Til trådstarter: Du har passet på at du bruker riktig forvalg på TV? Noen TV-er er laget slik at kompositt- og s-videoinngangene er paralellkoblet. Hvis frontinngangen kalles f.eks. AV3, så må det stå AV3S for at det skal funke med s-video. Synes at jeg stadig ser folk som har samme problemet med 7X00-kort hvor det virker som at brukeren gjør ting riktig. Er det feil på mange av disse kortene eller driverproblemer...? Lenke til kommentar
spewster Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Det du trenger, er en colorfix-kabel Egentlig ikke. Colorfix brukes når man kobler s-videosignal til et apparat som bare støtter kompositt (ikke støtter s-video). Trådstarter sier at han kobler s-videokabelen rett i TV og da støtter jo TV s-video. Til trådstarter: Du har passet på at du bruker riktig forvalg på TV? Noen TV-er er laget slik at kompositt- og s-videoinngangene er paralellkoblet. Hvis frontinngangen kalles f.eks. AV3, så må det stå AV3S for at det skal funke med s-video. Synes at jeg stadig ser folk som har samme problemet med 7X00-kort hvor det virker som at brukeren gjør ting riktig. Er det feil på mange av disse kortene eller driverproblemer...? 6176023[/snapback] Takk for tipset, kjører nå på AV3 og får svart hvitt, men har ikke sjekka om jeg kan sette den til AV3S. Lenke til kommentar
spewster Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Det du trenger, er en colorfix-kabel Egentlig ikke. Colorfix brukes når man kobler s-videosignal til et apparat som bare støtter kompositt (ikke støtter s-video). Trådstarter sier at han kobler s-videokabelen rett i TV og da støtter jo TV s-video. Til trådstarter: Du har passet på at du bruker riktig forvalg på TV? Noen TV-er er laget slik at kompositt- og s-videoinngangene er paralellkoblet. Hvis frontinngangen kalles f.eks. AV3, så må det stå AV3S for at det skal funke med s-video. Synes at jeg stadig ser folk som har samme problemet med 7X00-kort hvor det virker som at brukeren gjør ting riktig. Er det feil på mange av disse kortene eller driverproblemer...? 6176023[/snapback] Du hadde så rett.. var bare å få den til AV3S :-) Takk! Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Hadde akkurat samme problem. Så, for å delta med det som funket for meg i denne tråden: Oppsett: 7800GT 91.31 drivere s-video til scart-ledning fra pc til tv Løsning: I menyen til tv`n kunne jeg sette den til å motta/tolke signalet som YC, istedenfor s-video. Da ble det plutselig farge og full pakke, alle problemer borte. Hva YC står for vet jeg ikke, kanskje det er kompositt. Siden tv`n faktisk støtter s-video til scart, og at s-video inne i mv-meny er en option like ved YC, så skjønner jeg det ikke helt dette. For å sende signalet som kompositt over s-video-ledningen funka ikka, jmf. et av rådene her: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 Uansett, kanskje det hjelper noen; jeg har iallefall ikke tenkt å rote mer rundt med det - selv om jeg ikke skjønner hvorfor det funker - if it ain`t broken, don`t fix it, und so weiter. Edit: Hadde også en liten periode hvor jeg feilet pga. at tv kunne velge mellom pal og ntsc; den var satt til sistnevnte og det var jeg ikke oppmerksom på. Endret 10. juli 2006 av Skarphedin Olsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå