Gå til innhold

Hovedkort med plass til Quad SLI, Lydkort,PhysX

Megnus

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg lurte på om det finnes hk med plass til quad sli (som forøvrig tar like mye plass som vanelig sli), X-fi ydkort,PhysX? Har kunn sett kort som ikke har så mye plass.. Så hvist det er noen rikinger som har lyst på hele pakka med alle tingene så må det jo finnes noen løsninger for dem og?

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kortet som blir linket til er jo for å kjøre 4 kort i SLI. Altså 4 kortplasser, ett til hvert kort...

Skal du ha 4xgrafikkort + PhysX og X-fi kan du ikke bruke det pr. i dag.

4 PCI Express x16

2 PCI Express x1

1 PCI

Men når PhysX kommer som PCI-e x1 så..

Lenke til kommentar

han vil nok kjøre skjermkort med dual grafikk prosessor, siden han påstår at 4 kort bare tar opp to plasser. eventuelt så tror han at 4 vanlige kort (enkel kjøler) ikke tar mer plass enn to kort med stor kjøler.

svaret blir at: det finnes nok kort som får plass til to skjermkort, og lyd plus physX, men kort som har plass til 4 kort, plus lyd og physX tror ikke er der ute. uansett så blir det sykt trangt.

og ikke glem at 4 skjermkort i sli fremdeles yter dårligere enn to bra 7900gtx i sli, mest pga driver, men også pga lavere klokk og høyere varmeutvikling.

så mitt tips er, kjøp et bra skljermkort og et physX kort du, så ser du å langt du kommer med det. jeg har forstått det sånn at de physX korta avlaster resten av systemet ganske bra, så du vil få mer ytelse selv med bare et skjermkort.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Altså.. noen misforstod her.. Jeg skal ikke kjøpe noe sånnt her :p Er heller det motsatte av rik ;) Men jeg lurte bare på om det gikk ann.. For for eksempel på www.Alienware.com kan man bygge quad SLI pc'er, men da er det ikke plass til både lyd og physX, noe som er meget tåpelig i og med at det er snakk om virkelige High End pcer som koster MASSE penger :)

Lenke til kommentar
når begynnte 4 kort å bruke to porter?

6177565[/snapback]

Quad SLI krever 4 kortplasser totalt.

2 kortplasser til hvert kort.

370089-A.jpg

6170449[/snapback]

Der ser det nå ut som at det dobbelkortet bare trenger én PCIe-slott.

Vi har jo også sett to stk. 6600GT montert på ett kort/samme PCB og med kun én PCIe-port.

Edit: Les denne artikkelen så forstår du. :)

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...