Gå til innhold

Dårlig kvalitet på video etter overføring til PC

Anbefalte innlegg

Jeg er ny eier av et sony hdc 46 kamera. Energisk og med iver gledet jeg meg til å lage min første DVD. Jeg bruker Pinnacle VideoStudio 9 som er et enkelt og fint redigeringsprogram. Etter å ha redigert filmen trykker jeg på make disc knappen og velger DVD. Men jeg ble skuffet over kvaliteten på denne. Ting som er i bevegelse blir flimrete og man kan se linjer (interlaced aktig) på ting i bevegelse.

Ansikt og klær m.m ser ut som det dirrer.

Har noen en ide om hvorfor kvaliteten på filmen blir dårlig etter å ha blitt redigert og ført over på DVD

Jeg bruker firewire til å overføre til pc'n. Jeg overfører til en ekstern Maxtor harddisk med 30GB partisjon. Hardisken bruker USB2 til pc'n. Mener hastigheten på disken er 7200rpm. Har 728 eller noe i den duren RAM og 1,6Ghz prosessor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ble skuffet over kvaliteten på denne. Ting som er i bevegelse blir flimrete og man kan se linjer (interlaced aktig) på ting i bevegelse.

Ansikt og klær m.m ser ut som det dirrer.

6168484[/snapback]

Er det på TV eller PC du ser interlacestrekene? På PC skal du jo normalt se dem. Ser du dem på TV også, er det verre.

Lenke til kommentar

Kvaliteten ser ut å være redusert på pc'n også. Men litt vanskelig å bedømme. Men den er tydelig redusert på TV'n ihvertfall. Har lest at hardisken må ha en overføringshastighet på 33MB/S min og helst 66MB/s. Usikker på hvordan jeg sjekker dette ? Tror kanskje at det er hardisken som er for treg til å motta data ?

Lenke til kommentar

DV-video har den same bitraten uansett kor rastk harddisken er. Om harddisken er for treig vil ikkje det resultere i dårlegare kvalitet, men kanskje at ein mister ein del frames, som ikkje resulterer i anna enn hakking.

Kan vere nokre innstillingar for DVDen. Er vel ein stad i VideoStudio der du kan justere dei.

Lenke til kommentar

mmm du har rett Incanus. Nå har jeg formatert og ryddet en intern harddisk, men samme resultat. Ved nøyere ettersyn spiller dvd helt normalt på pc'n. Da er det altså DVD spilleren det er noe galt med. Ganske rart, men slik må det være. Jeg skal sjekke på dvd'n og tv'n til en kompis først.

Har en BBK spiller som tar alle slags format, ikke hatt noe prob med den før. Takker til alle som har gitt svar og tips så langt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...