Gå til innhold

PC og Hjemmekino (ny)

Anbefalte innlegg

Driver en ungdomsklubb hvor vi har en hjemmekino hvor vi ofte spiller musikkvideoer.

Jeg har en PC jeg vurderer å koble opp mot hjemmekino-anlegget for å kunne kjøre store mengder musikkvideoer uten å nødvendigvis måtte brenne alt ut på DVD plater for å kunne variere mellom flere forskjellige artister.

Ønsker å kunne bruke det som en "jukebox"

Reciveren har flere ledige innganger både kompositt og s-video. Lyd kan legges inn som 7:1, fiber, analogt og digitalt.

Hva bør jeg skaffe av eventuelt skjermkort/lydkort til dette?

Maskinen skal ikke være tilkoblet skjerm/mus/tastatur ettersom den vil bli styrt via netsupport (remote administrator).

Vil ha det så billig som overhode mulig.

Har et Trust 5.1 Sound Card Expert Optical 514DX Retail som jeg kan flytte over til maskinen. Dette kortet sitter i dag i en maskin som styrer alle de andre maskinene og som i dag har oppgaven med å spille musikk. Denne funksjonen er det også tenkt å flytte over på den nye maskinen.

Maskinen er som følger:

Mainboard S-754 K8M800 mATX VGA Audio LAN SATA Bulk

CPU Sempron 2800+ Socket-754 1.6GHz 128kB Boxed

Memory 256MB PC-400 DDR PC3200 Original

Minne blir byttet ut til 512MB før den tas i bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken TV/projektor skal du bruke?

6168424[/snapback]

Reciveren er en Marantz AV Surround Resicer SR4600

Projectoren er en Infocus ScreenPlay 4805

Reciver og projektor står ikke i samme rom. Alt blir styrt fra et annet rom.

Dvs. at signalene må gå gjennom reciveren ettersom jeg må ha mulighet til å forandre kilde når det skal vises film m.m.

Bruker en Marantz DVD Player DV4610 til å vise film. Lyden er koblet optisk og bildet er koblet med RGB.

Lenke til kommentar

Da vil du nok få best resultat med å koble til med DVI, så vidt jeg forstår har denne projektoren en proprietær DVI-løsning. Har du en overgang til standard DVI-kontakt?

Edit: Du kan fint bruke et rimelig skjermkort med DVI til dette.

Lenke til kommentar
Da vil du nok få best resultat med å koble til med DVI, så vidt jeg forstår har denne projektoren en proprietær DVI-løsning. Har du en overgang til standard DVI-kontakt?

Edit: Du kan fint bruke et rimelig skjermkort med DVI til dette.

6168541[/snapback]

Projektoren er koblet til med S-video. Bare denne kabelen koster over kr 1500 i den avstanden og kvaliteten som er brukt.

Er nødt til å koble PC direkte til reciver som deretter mater signalet til projektoren.

Reciveren har video-velger slik at man kan velge video-kilde på reciveren framfor på projektoren. Dette gjør den selvsagt sammen med lyden...

Jeg kan selv velge hvilken audio inngang jeg vil koble opp mot video-kilden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...