k-ryeng Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Er helt ny på digital video, og lurer på en del ting i forbindelse med rensetape til kameraer: - Kan rensetapene brukes flere ganger, evt. hvor mange? - Hvor ofte bør man bruke dem? Vet at man bør gjøre det dersom man har brukt annen tape-produsent enn den man vanligvis bruker. I tillegg ser jeg at Panasonic anbefaler å gjøre det forebyggende, eller straks man får problemer med bildet. - Produsent? Er det noen som regnes som bedre enn andre, har det noe å si om man bruker forskjellige produsenter? - Hvordan bruker man dem? (Tipper det står noe om det i en manual, men har ikke fått kameraet ennå :o) Vil kameraet registrere at det er en rensetape som står i? Har akkurat bestilt meg Panasonic NV-GS37 (Elkjøp, av alle, har faktisk et veldig bra tilbud på dette!), håper og tror det skal dekke mine behov i den nærmeste fremtiden :o) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Kan svare ut frå den eine rensekassetten eg har (Sony): Ein bruker den ved å setje kassetten i og spele av i maks ti sekund, som når ein ser på video ein har spelt inn. Kassetten er ca. 15min lang, og kan spelast gjennom to gonger, det vil seie at den kan brukast 180 gonger. Den bør ikkje brukast so veldig ofte, etter kva eg har høyrd. Om du til vanleg bruker Sony-kassettar og so går over til andre typar kassettar, som Panasonic, vil blandinga av smøremiddel i kassettane føre til at det legg seg litt smuss på videohovuda, som kan føre til problem. I slike tilfelle er rensekasset ofte løysinga på problema. Lenke til kommentar
laagen Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Det står det samme på min Sony rensekasett også; kjøres i 10sek. Kjøpte den forøvrig som pakkeløsning på Expert sammen med 4stk 60min kassetter til 299.- Vet ikke om det er spesielt billig,men kjekt når man trenger en rensekassett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå