Darkdemo Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 får ikke internett med billion broadband fierwall gateay eller linksys wrt54g! jeg har tenk å ha 2 pc-er på nett å da må jeg ha en router! men når jeg kobler på en av routerne så får jeg ikke nett! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Regner med at du har et modem som fungerer mot nettet pr dato. Koble utgangen på dette modemet til wan porten på WRT54 og PC til lan porten. Normalt vil det nå fungere mot nettet på lanportene. Dvs at WRT54 gir ut ipadresser til PC og de kobler seg opp mot nettet via routeren. Hvis det ikke fungerer, så kan du prøve å resette Linksys routeren. Har du Telenor med pålogging via programvare blir prosedyren en annen. Lenke til kommentar
Darkdemo Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 ja det virker med modemet! men når jeg kobler modem kontakten i wan eller internet som det sår på min, så finner pc-en routeren, men ikke noe nett! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Prøv å resett routeren (bruke en pennespiss og trykk inn i det lille hullet på baksiden, ved strømpluggen). Hold den inne til lampene på fronten blinker (ca 10 sek). Prøv om du får nett etter ca 1 minutt. Hvis dette ikke funker så får du skrive hvilken ISP (adsl leverandør) og modem du har. Lenke til kommentar
Darkdemo Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 www.brednett.no det er mitt adsl oog på modemet står det :alvarion fikk det ikke til! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Finner ikke ut så mye med den infoen som er gitt. Vet du om du har lagt inn pålogging på PC (brukernavn, passord) for å logge på internett. Jeg lurer på om det er et program som 'ringer opp nettet' for deg eller om du har forbindelse med nettet bare du plugger i nettverkskontakten? Lenke til kommentar
Darkdemo Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 nei jeg kobler meg bare fra modemet så komer nettet ret inn! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Du får logge deg inn på routeren og se på innstillingene for 'internet connection type'. Denne skal vanligvis være satt i Automatisk (DHCP). Du logger på ved å koble en ledning fra PC til LANport på Linksys og skrive 192.168.1.1 i nettleseren og passord er admin. Hvis ikke dette fungerer så kan du ta en telefon/e-post til din leverandør av ADSL og be om tips. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det er ikke alltid en router kan motta instillinger fra adsl modemet automatisk selv om routern står at den skal motta fra dhcp. Det jeg ville prøvd var å koble til med en vanlig pc direkte til modemet. Kjøre ipconfig/all fra kommandolinja, og så taste denne informasjonen manuelt inn i routeren. Routeren vil da være manuelt konfigurert mot modemet, mens den selv vil kjøre dhcp og dele ut lokale adresser til maskinene på nettverket automatisk. Er verdt et forsøk.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hvilken IP får du fra modemet ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå