Gå til innhold

overvåknings program for instal. av programmer


Anbefalte innlegg

leiter etter et program som kan overvåke installasjonen av nye programmer dvs at det registrerer hvor et program legger systemfiler og mapper samt regiteroppføringer.

og helst om mulig også overvåkning ved program oppdatering om det er mulig.

 

slik at om man vil avinstallere et program så kan man får rensket systemet for alle filer som programet har lagt i fra seg.

 

Ser at det hoper se opp med mapper under den skjulte 'Programdata' mappen samt at jeg finner mange registeroppføringer på programer som ble avinstallert for lenge siden.

så når jeg nå har bestemt meg for å reinstallere tenkte jeg at å ha et program som overvåker alle installasjonene som jeg gjør på en fresh windows install, slik at man kan ha en "ren" harddisk lengere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ashampoo unInstaller gjør noe sånt. Den scanner harddisk, systemfiler og registeret før og etter en installasjon og lagrer forskjellene den finner i en logg-fil. Du kan senere slette alle filer i denne loggen...

6167987[/snapback]

Du må også da installere programmer gjennom Ashampoo. Installasjonen vil da ta litt lengre tid enn normalt, siden den først skal skane hele harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...