Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Uloverlig softgun spilling?


runela

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Paintball er vel lov så hvorfor ikke?

6167792[/snapback]

Fordi airsoft er som regel helidentiske våpen. Politiet skal ha varsel om slike aktiviter når det foregår, hvor det foregår og hvor lenge det foregår. Gjørs ikke det rissikerer dere å møte politifolk bevæpnet med noe langt kraftigere enn en airsoft sak, og ser de et airsoft våpen rettet mot de vil de ikke nøle med å skyte først og spør etterpå. For som skrevet så er airsoft våpen veldig likt et ekte våpen på avstand.

Lenke til kommentar

Mann pågrepet med geværkopi

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=263130

 

Skremte Oslo med softgun

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/19/420749.html

 

Skoleelev truet med softgun - skutt av politiets spesialstyr

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138357

 

Advarer mot softgun - ser ikke forskjell

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234414

 

18-åring siktet for våpentrusler i Østfold

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114788

Lenke til kommentar
SÅ jeg burde varsle politet at vi driver på før hvær gang?

6168531[/snapback]

 

 

ja. og dere bør også spille på privat grunn med lov av eier, å dra langt inn i skogen og håpe at ingen trasker inn er ikke nok, bør også henge opp plakter på alle infarts veier.. og hvis noen skulle traske inn i område må dere slutte å leke legge fra våpen og gå bort og forklare hva dere driver med, og fortelle at dere har lov av både grunn eier og politi

Lenke til kommentar
Paintball er vel lov så hvorfor ikke?

6167792[/snapback]

Fordi airsoft er som regel helidentiske våpen. Politiet skal ha varsel om slike aktiviter når det foregår, hvor det foregår og hvor lenge det foregår. Gjørs ikke det rissikerer dere å møte politifolk bevæpnet med noe langt kraftigere enn en airsoft sak, og ser de et airsoft våpen rettet mot de vil de ikke nøle med å skyte først og spør etterpå. For som skrevet så er airsoft våpen veldig likt et ekte våpen på avstand.

6167971[/snapback]

 

 

Vi har faktisk fått beskjed om at vi IKKE trenger å ringe politi så lenge vi har lov av grunneier...

Men at det kan være en ide skal du ikke se bort ifra..

Lenke til kommentar

En kompis av meg har et mp5 airsoft gevær som er helt identisk det orginale geværet. Han og noen andre kompiser ble tatt av spesialstyrken til purken og ble annmeldt, men så fikk de et beklagelses brev tilbake noen uker senere hvor det stod at de hadde blitt dårlig behandlet og at de ble arrestert for noe som ikke var ulovlig, men neste gang måtte de ringe til politiet for å si ifra at de skulle "leke krig" i det området....og da var alt fett ;)

Lenke til kommentar
Kan da ikke være noen som bryr seg om det?

6169375[/snapback]

 

Okei...tenk deg at du sitter i stua og ser på tv en lørdags kveld, så ser du 10 folk i helt svarte klær og millitærutstyr med gevær og gunnere løpe over gaten.

hmm...jeg hadde ikke akuratt tenkt "åh det er bare noen gutter som har det gøy med leke gevær" Jeg hadde barikert døra løpt bak sofaen og gjemt meg for å så ring purken ASAP.....

 

;)

Lenke til kommentar
Kan da ikke være noen som bryr seg om det?

6169375[/snapback]

 

Okei...tenk deg at du sitter i stua og ser på tv en lørdags kveld, så ser du 10 folk i helt svarte klær og millitærutstyr med gevær og gunnere løpe over gaten.

hmm...jeg hadde ikke akuratt tenkt "åh det er bare noen gutter som har det gøy med leke gevær" Jeg hadde barikert døra løpt bak sofaen og gjemt meg for å så ring purken ASAP.....

 

;)

6169432[/snapback]

 

:!:

 

Men det er harde fakta, så kan være en ide og varsle purk, og holder seg på privat område.

Lenke til kommentar
Kontaktet sandefjord paintball og hørte hva di mente... de sa at mann måtte ikke kontakte politi og d var lovelig og spille privat på privat grunn...

6176422[/snapback]

Tror at det folk mener å si, er at politiet og andre som evt. måtte se dere 'leke' er ikke synske. De vet ikke at det er softguns dere har, eller at dere leker.

Lenke til kommentar
Kontaktet sandefjord paintball og hørte hva di mente... de sa at mann måtte ikke kontakte politi og d var lovelig og spille privat på privat grunn...

6176422[/snapback]

Tror at det folk mener å si, er at politiet og andre som evt. måtte se dere 'leke' er ikke synske. De vet ikke at det er softguns dere har, eller at dere leker.

6177082[/snapback]

 

 

Det er sant, men vi har noen gang hatt problemer med politiet da vi har ringt dem.. Feks tillot de ikke meg, som er under 18, å spille selvom jeg har verge.. Og det er bare Bullshit.

 

Også sa de at vi kun fikk lov til å spille hvis vi hadde gjerda inn hele området med informasjon om at vi spilte osv..

 

Så derfor ringte vi til NASF styret og spurte, å de sa at vi ikke trengte politiet sin tillatelse for å spille.

Lenke til kommentar
Kontaktet sandefjord paintball og hørte hva di mente... de sa at mann måtte ikke kontakte politi og d var lovelig og spille privat på privat grunn...

6176422[/snapback]

Tror at det folk mener å si, er at politiet og andre som evt. måtte se dere 'leke' er ikke synske. De vet ikke at det er softguns dere har, eller at dere leker.

6177082[/snapback]

 

 

Det er sant, men vi har noen gang hatt problemer med politiet da vi har ringt dem.. Feks tillot de ikke meg, som er under 18, å spille selvom jeg har verge.. Og det er bare Bullshit.

 

Også sa de at vi kun fikk lov til å spille hvis vi hadde gjerda inn hele området med informasjon om at vi spilte osv..

 

Så derfor ringte vi til NASF styret og spurte, å de sa at vi ikke trengte politiet sin tillatelse for å spille.

6177596[/snapback]

 

 

Så, i teorien trenger du ikke godkjennelse for å leke med softgunnere av purken, men du kan fortsatt riske å bli sett av 60 år gamle damer som ringer purken, som kommer i full utrykkning, og DA blir det bråk! :p

Lenke til kommentar

Noe du kan gjøre er jo å snakke med de som bor rundt stedet dere skal spille før dere starter da..

 

Husker at det var et eldre par som var på tur der vi spiller en gang, han gammern på godt over 65 var skikkelig keen på å teste våpna våre og fleipa i ett sett :p

Mega sjovt :D

 

Så hvis dere har tenkt å spille ofte kan dere jo ta en tur innom nærmeste nabo og forklare hva dere driver med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...