kopi Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 jeg har en bil som er golv 87 model. den lader svak . Lenke til kommentar
exs Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 jeg har en bil som er golv 87 model. den lader svak . 6167730[/snapback] bytt børstene som sitter i dynamoen... er som oftest de som er synderen når bilen lader dårlig Lenke til kommentar
kopi Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 men jeg har gjørt. det hjelper ikke Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Har du målt batteriet og sjekket om det er nok vann på det? Er det for lite vann, så hjelper det lite at dynamoen er i orden! Gå også over ledningene/kontaktene fra batteriet til dynamoen! Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Har du et voltmeter for hånden? Start motoren, sett på alt av lys, varmapparatvifte og bakrutetrådene. Sjekk så hvor mye den lader. Sjekk selve polen og på selve klemma. Det kan være usynlig dritt mellom polene og batteriklemmene. Får du forskjell på målingene, må du gjøre rent melom pol og klemme. Sandpappir/smergelpappir duger. Lenke til kommentar
kopi Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Har du målt batteriet og sjekket om det er nok vann på det? Er det for lite vann, så hjelper det lite at dynamoen er i orden! Gå også over ledningene/kontaktene fra batteriet til dynamoen! 6195381[/snapback] jeg tok syreprøve. .og batteriet var orden. jeg lure på at spenning regulatoren er utgått eller! Lenke til kommentar
kopi Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Har du målt batteriet og sjekket om det er nok vann på det? Er det for lite vann, så hjelper det lite at dynamoen er i orden! Gå også over ledningene/kontaktene fra batteriet til dynamoen! 6195381[/snapback] jeg tok syreprøve. .og batteriet var orden. jeg lure på at spenning regulatoren er utgått eller! 6229977[/snapback] jeg har målt gjeneratoren sender 13. 5v. jeg tok spenneing fall måling. men det var ikke spenningfall Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) 13.5 er lite direkte fra dynamoen Helst skal den ligge på 14.4 volt. Tyder litt på at det er dårlige børster, eller gåen regulator om denne sitter på dynamoen. Endret 2. juni 2006 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Golfen har Bosch dynamo såvidt jeg vet, og det er mulig å få tak i børste/regulator sett som lader med noe høyere spenning enn normalt. Hør med bilextra og sjekk biltema. Du bør bruke et voltmeter og måle direkte på dynamoen når motoren går på litt høyt turtall, ca 1500-2000 rpm (har en tendens til å lade litt mindre på tomgang), du bør da ha over 14 volt. Det hender ofte at dårlige kabler/koblinger gir spenningsfall mellom dynamo og batteri slik at ladingen blir dårlig. sjekk dette med å sammenligne målinger på dynamo og batteri. Lenke til kommentar
sa|o Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 så du på sleperingene når du skiftet regulator? tipper at de er rimelig slitt de og, og da får du dårlig kontakt mellom børster/sleperinger.. billigste blir vel å hente ny generator, med mindre du har tilgang til dreiebenk så du kan dreie ned sleperingene. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hva får deg til å si at den lader dårlig? Forklar problemet, så kan jeg kanskje komme med noe fornuftig. Hilsen Audi-mekaniker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå