Gå til innhold

Album som fortjener 6 etter 2000

Anbefalte innlegg

De mest legendariske albumene post 2000 i følge neitakk.

*snip*

6208018[/snapback]

Enig der, ja.

6208105[/snapback]

Trodde ikke du likte black metal.

6209351[/snapback]

Ok. Enig i ganske mye da. :D

Mine:

At the Drive-In - Relationship of Command

B00004X0Q0.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

The Best of Dire Straits and Mark Knopfler - Private Investigations

B000BI0WOA.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Gary Moore - Old New Ballads Blues

B000EBFMJE.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V52763295_.jpg

The Mars Volta - De-Loused in the Comatorium

B00009V7T2.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

The Mars Volta - Frances the Mute

B0007GAEW6.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Mew - Frengers

B00008OU5O.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V56327926_.jpg

Radiohead - Kid A

B00004XONN.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en vanskelig nøtt..

men to skiver tvinger seg umiddelbart frem:

Moonsorrow - Verisäkeet

B00074WO58.03.LZZZZZZZ.jpg

såvel som Thunderbolt - Inhuman Ritual Massmurder

45337.jpg

Og Ulver - Perdition City

159222.jpg

har faktisk lyst til å slenge med Thyrfing - Farsotstider også

thyrfing.jpg

og når sant skal sies, fortjener Blodsrit - Helveteshymner også en plass her.

58721.jpg

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Tja, det kan finnes særdeles gode kompilasjonsplater av et band/artist. Jeg kan nevne Life and Crimes of Alice Cooper, som et ekesempel på en meget forseggjort kompilasjon...

6213289[/snapback]

Og det er et rykende ferskt _album_?

Lenke til kommentar

Spiller det noen rolle? Da Life and Crimes kom ut, var det da like bra som nå. The Best of Dire Straits and Mark Knopfler er da ikke helt ferskt det heller. Har vel minst et år på baken?

Uansett, ser ikke noe galt i at en slik kompilasjon kan sees på som en av de bedre skivene etter 2000 for noen. Personlig ville eg ikke gitt den en sekser da... det skal være en ganske ultimat kompilasjon som får den karakteren.

Lenke til kommentar

Det er kun ett album på denne siden av tusenårsskiftet jeg vil gi terningkast seks, og det er The White Stripes' «White Blood Cells» fra 2001.

post-24345-1149088600_thumb.jpg

Ellers er Mick Jaggers «Goddess in the Doorway» (også fra 2001) ikke langt fra toppkarakteren, men det når ikke helt opp.

post-24345-1149088593_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, det spiller en rolle. Hvorfor? En best of plate markerer ikke noen spesiell era/periode for et band. Alle band (utenom Green Day) evolverer etterhvert som de durer på. Det er ikke et resultat av et prosjekt, men det beste fra den tiden og det beste fra den tiden.. Det er ikke et "album" i den forstand, men som sagt.. en kompilasjon.

Vi kan sette det litt på spissen. Ta f.eks Pink Floyd. Begge to har god kjennskap til deres verker. Sett at vi tar Echoes, Dogs, Sheep, Shine on a/b. Det er sånn ca en hel standard platelengde. Oj! Der skapte vi et sekser album på 1,2,3. Selv vi kunne ha gjort det.. men det var ikke bandet som skapte noe nytt :O

Endret av Hodedeler
Lenke til kommentar

"Spiller det noen rolle" var en kommentar til "Og det er et rykende ferskt _album_?"

Da tenkte jeg at du siktet til kompilasjonen jeg snakket om, nemlig Life and Crimes of Alcie cooper.

Uansett: Det jeg mener er at det finnes gode kompilasjoner. Mange band spyr ut med Greatest Hits og lignende, og det er jo ikke ofte det er kvalitet over slike skiver. Men når et band som har mange år på baken klarer å gi ut en samleplate som fungerer som en fenomenal dokumentasjon for deres historie, så er det et bra albu på den måten. Kan ikke sammenlignes med studioalbum selvsagt, men det er da fullt mulig å gi en kompilasjon en karakter.

Kompilasjoner jeg vil gi en sekser:

Depeche Mode - The Singles 86>98

Alice Cooper - Life and Crimes of (4 cd box set)

Pink Floyd - Relics

Queen - Greatest hits Vol.1 og Vol.2

Hvorfor er de gode? Jo, de gir et helhetlig bilde av et band, og er et alternativ for dem som ikke ønsker å kjøpe hele diskografien. Sammensetningene av låtene er rettferdig i forhold til det bandet har gjort. Relics havner ikke helt under det, men den samleskiva er satt sammen av både kjente og sjeldne saker fra deres tidlige periode, og på mange måter ser jeg på den som studioalbumet som aldri kom ut.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
En kompilasjon trenger ikke mange år på baken for å være god. Den reflekterer jo et band som har mange år på baken, så da sier det seg selv. Men jeg kan være enig i at det virker litt rart å poste et samlealbum her ja :)

6216204[/snapback]

Nevn tja.. skal vi si tre band? Som har har en kompilasjonplate med sanger fra 2000 til nå og kan kastes en sekser på?

Lenke til kommentar
Ja, det spiller en rolle. Hvorfor? En best of plate markerer ikke noen spesiell era/periode for et band. Alle band (utenom Green Day) evolverer etterhvert som de durer på.

Du glemmer Coldplay. :mrgreen:

6223633[/snapback]

Coldplay har bare gitt ut tre album, og de har utviklet seg fra A Rush of Blood.. til X&Y, mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...