Gå til innhold

Hva synes du om OpenOffice?

Jeg har testet både OpenOffice 2, MS Office 2003 og synes ..  

248 stemmer

1. 1. Jeg har testet både OpenOffice 2, MS Office 2003 og synes ..

• MS Office 2003 er mye bedre enn OpenOffice 2 på alle måter
      45
    • MS Office 2003 har noen svakheter, men er som oftest bedre enn OpenOffice 2
      67
    • MS Office 2003 og OpenOffice 2 er mer eller mindre jevngode
      61
    • OpenOffice 2 har noen svakheter, men er som oftest bedre enn MS Office 2003
      49
    • OpenOffice 2 er mye bedre enn MS Office 2003 på alle måter
      26

Anbefalte innlegg

Kan ikke en moderator legge til Office 2007 på den voten? Jeg føler at OO og Office 2003 er så og si likt, men... Office 2007 tar rotta på stakkars OO.

6252812[/snapback]

MS Office 2007 er jo ennå langt unna lansering. Jeg planlegger en ny avstemning etter at MS Office 2007 og OO3 er lansert, men det er som kjent lenge til så dere må gjerne minne meg på det når tiden er inne om jeg skulle ha glemt det.

Det blir jo ikke akkurat rettferdig å sammenligne en Opel fra 1995 med en Ford som kommer tidlig i 2007, like før Opel kommer med sin nye 2007-modell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Kan ikke en moderator legge til Office 2007 på den voten? Jeg føler at OO og Office 2003 er så og si likt, men... Office 2007 tar rotta på stakkars OO.

6252812[/snapback]

MS Office 2007 er jo ennå langt unna lansering. Jeg planlegger en ny avstemning etter at MS Office 2007 og OO3 er lansert, men det er som kjent lenge til så dere må gjerne minne meg på det når tiden er inne om jeg skulle ha glemt det.

Det blir jo ikke akkurat rettferdig å sammenligne en Opel fra 1995 med en Ford som kommer tidlig i 2007, like før Opel kommer med sin nye 2007-modell.

6256609[/snapback]

Nåja, så finnes jo Office 2007 i beta da. Og det er nok en del som bruker Office 2007. Dog håper jeg at OO3 ikke blir en rip-off på Office 2007 sitt brukergrensesnitt, for jeg elsker Office 2007 over alle Office-pakker noensinne!

Lenke til kommentar
Nåja, så finnes jo Office 2007 i beta da. Og det er nok en del som bruker Office 2007. Dog håper jeg at OO3 ikke blir en rip-off på Office 2007 sitt brukergrensesnitt, for jeg elsker Office 2007 over alle Office-pakker noensinne!

6259780[/snapback]

Hvis du liger grensesnittet så godt så må det jo bare være en fordel om OO3 kommer med noe lignende? ;)

Jeg er enig i at grensesnittet i MS sitt nye Office ser bra ut. (dog jeg er ikke helt vant til det ennå og blir litt frustrert når jeg ikke finner frem.) Hvis grensesnittet blir veldig gdt mottatt så er det jo synd for alle parter om det ikke kommer konkurrerende grensesnitt som presser MS til å perfeksjonere det mer i stedet for å bare hvile på lauvbærene. Med tanke på prisen på MS sitt Office er det også en stor fordel om de får litt konkurranse. Hvis f.eks OO3 får 50% markedsandel så tror jeg MS raskt senker prisen drastisk, kanskje med 50-75% for å ta tilbake markedsandeler. Og lavere pris må jo være en fordel for de som sverger til MS Office. ;)

Ellers så er det jo ingen som bruker Office 2007 ennå. Det har jo som sagt ikke kommet ut ennå. Office 2007 Beta har derimot kommet. ;)

Lenke til kommentar
Hvis grensesnittet blir veldig gdt mottatt så er det jo synd for alle parter om det ikke kommer konkurrerende grensesnitt som presser MS til å perfeksjonere det mer i stedet for å bare hvile på lauvbærene.

Blir det nye grensesnittet godt mottatt fører dette forhåpentlegvis til at andre satser meir på nye grensesnitt (og ikkje bare kopierer Office sitt). Dette kan gi oss mange spennande grensesnitt dei komande åra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har full Prof. versjon av MS Office 2003 (pluss Frontpage 2003 og Proofing Tools 2003), men har forlatt dem til fordel for OpenOffice 2. Mange ting er mye enklere i OO - f.eks. fletting av data inn i adressefelt i Writer-dokumenter. Den eneste nevnbare svakheten ved OO er kompatibiliteten med Office-dokumenter, som fremdeles ikke er 100%.

Men det er ikke OO-utviklernes skyld at de sliter med å få kompatibiliteten 100%. Microsoft har holdt kortene litt for tett til brystet i mange år når det gjelder dokumentasjon av formatene sine. Vi får håpe at det blir bedre nå da, når de blir presset fra alle kanter om nettopp å dokumentere ting bedre. Det er vel nok å nevne EU's hardkjør mot Microsoft på dette området.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Har ikke fått testet openoffice noe særlig, men synes det virker kjempespennende. Skal laste det ned etter jobb i dag.

På videregående skole her har de bestemt seg for å gå helt vekk fra office-pakken og bare kjøre openoffice. Genialt! De sparer jo mange, mange tusen på et slikt tiltak. :)

Lenke til kommentar

Hei igjen. Jeg sitter her å leser det folk skriver om stavekontrollproblemet i OpenOffice. Vel, kan dere ikke skrive riktig da? Er dere avhennig av Stavekontroll?

Har hverken Stavekontroll i OpenOffice eller Microsoft OfficePakken jeg. Ser ikke helt vitsen.

Lenke til kommentar
Vel, kan dere ikke skrive riktig da? Er dere avhennig av Stavekontroll?Har hverken Stavekontroll i OpenOffice eller Microsoft OfficePakken jeg. Ser ikke helt vitsen.

6601964[/snapback]

Nei, du ser kanskje ikkje vitsen, men eg kan godt forstå at det er mange som liker å ha ein stavekontroll, anten fordi dei faktisk har problem med å skrive rett, eller for å fange opp små slurvefeil som dei eg utheva i sitatet av deg. Sjølv bruker eg det ikkje, so det er ikkje for meg eit stort minus ved OOo, men eg kan tenke med at mange ser på det som ein av dei største ulempene med programmet.
Lenke til kommentar

Sånne, hva? Skjønner ikke helt hva du mener? Selvfølgelig folk må no få ha stavekontroll så mye de orker for min del, men jeg ser ikke helt vitsen. Mener å huske at jeg prøvde de Stavekontroll greiene i OpenOffice, men så tenkte jeg: Nå retter jo ikke stavekontrollen mine feil uannsett, da mine feil ikke har noe med bokstaver å gjøre. Feilene mine går mer i rettning av ,. og avsnitt som oftest og det klarer hverken Microsoft Office eller OpenOffice å rette på.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Sånne, hva? Skjønner ikke helt hva du mener? Selvfølgelig folk må no få ha stavekontroll så mye de orker for min del, men jeg ser ikke helt vitsen. Mener å huske at jeg prøvde de Stavekontroll greiene i OpenOffice, men så tenkte jeg: Nå retter jo ikke stavekontrollen mine feil uannsett, da mine feil ikke har noe med bokstaver å gjøre. Feilene mine går mer i rettning av ,. og avsnitt som oftest og det klarer hverken Microsoft Office eller OpenOffice å rette på.

6602029[/snapback]

Vel, man skal ikke henge ut folk for skrivefeil så det er ikke poenget mitt. Men: Begge dine innlegg her er fulle av skrivefeil som ville blitt fanget opp av en stavekontroll. Tror kanskje du skal vurdere å slå den på igjen. ;)

Lenke til kommentar
Sjølv bruker eg det ikkje, so det er ikkje for meg eit stort minus ved OOo, men eg kan tenke med at mange ser på det som ein av dei største ulempene med programmet.

6602021[/snapback]

Det er ikke et stort minus ved OOo, men ved den norske oversettelsen som forøvrig er i fase 1. F.eks: Den tyske versjonen av stavekontrollen fungerer utmerket, oversettelsen er i fase 2. http://projects.openoffice.org/native-lang.html
Lenke til kommentar
Det er ikke et stort minus ved OOo, men ved den norske oversettelsen som forøvrig er i fase 1.

6603172[/snapback]

Eg klarer ikkje heilt forstå den setninga. Meiner du at stavekontrollen generelt er bra, men at den norske ikkje er heilt ferdig?

6603236[/snapback]

ja, den norske stavekontrollen mangler dessuten flere komponenter som er tilgjengelig for "de store språkene", bl.a. synonymordbok (thesaurus)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...