Gå til innhold

Hva synes du om OpenOffice?

Jeg har testet både OpenOffice 2, MS Office 2003 og synes ..  

248 stemmer

1. 1. Jeg har testet både OpenOffice 2, MS Office 2003 og synes ..

• MS Office 2003 er mye bedre enn OpenOffice 2 på alle måter
      45
    • MS Office 2003 har noen svakheter, men er som oftest bedre enn OpenOffice 2
      67
    • MS Office 2003 og OpenOffice 2 er mer eller mindre jevngode
      61
    • OpenOffice 2 har noen svakheter, men er som oftest bedre enn MS Office 2003
      49
    • OpenOffice 2 er mye bedre enn MS Office 2003 på alle måter
      26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den eneste grunnen til at jeg ikke bruker Open Office, er på grunn av den dårlige stave- og grammatikkontrollen til både engelsk, norsk og nynorsk. Hadde den vært like god som i MS Office 2k3, hadde jeg selvfølgelig ikke brukt MS.

Lenke til kommentar
Så litt på Office 2007 Beta2 på en pc hjemme her i går. Fysj, så fæl den så ut. Hva skal vi med flere funksjoner og dill dall enn det faktisk er i OfficeXP? (Som jeg snart skal bytte ut).

Skal se litt på Database greiene senere i dag hvis jeg får tid.

6181286[/snapback]

1: Hva er OfficeXP?

2: Du synes den nye versjonen ser stygg ut? :roll:

3: Dilldall. Jeg kan lage et dokument for deg i 2007, så kan du se om du klarer å etterligne det. Ok?

PS: Du vet at det finnes to farger i 2007-versjonen? Svart og blå. (Vista og XP).

Lenke til kommentar
For meg er det viktig at designet i programmet er praktisk og enkelt, ikke fancy og fullt av effekter. Jeg vil ha effektiv bruk. Og til det er OpenOffice ypperlig, og Microsoft Office fremtil 2003 ok.

6183780[/snapback]

Office 2007 parkerer både OO, 2003, 2000 når det gjelder produktivitet. Ta det fra en som har prøvd dette produktet i over et halvt år og har brukt OO i tre år.

Lenke til kommentar
også er det for mange Toolbars ute å går.

6183732[/snapback]

Det er det ikke. Det er mye lettere å formatere tekst, bilder, sette inn tabeller, redigere visningen av bilder og lage sine egne oppsett i 2007-versjonen. Hadde jo vært en glup idé å teste produktet før man lager seg en mening om tab'er er hensiktmessig eller ikke? :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har nå benyttet OpenOffice i nesten ett år eksklusivt, men etter å ha sett på skjermbilder av MS Office 2007 fikk jeg lyst å gå tilbake til MS Office.

Slik jeg ser det er det 2 minus ved bruk av MS Office istedet for OpenOffice:

1. MS Office er dyrt, og når MS Office 2007 kommer ut blir den sikkert dyrere.

2. MS Office benytter ikke OpenDocument.

Jeg foretrekker å benytte et åpent dokumentformat for å sikre at dokumentene mine kan alltids leses. Microsoft kan når som helst endre på sitt dokumentformat og endre på vilkårene for bruk av dette. TXT har vært lenge et tekstformatstandard og vil fortsatt være mulig å lese om 25 år uansett hva som skjer med programvare.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...