Gå til innhold

Hva synes du om OpenOffice?

Jeg har testet både OpenOffice 2, MS Office 2003 og synes ..  

248 stemmer

1. 1. Jeg har testet både OpenOffice 2, MS Office 2003 og synes ..

• MS Office 2003 er mye bedre enn OpenOffice 2 på alle måter
      45
    • MS Office 2003 har noen svakheter, men er som oftest bedre enn OpenOffice 2
      67
    • MS Office 2003 og OpenOffice 2 er mer eller mindre jevngode
      61
    • OpenOffice 2 har noen svakheter, men er som oftest bedre enn MS Office 2003
      49
    • OpenOffice 2 er mye bedre enn MS Office 2003 på alle måter
      26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker writer jevnlig. Stavekontrollen er full av (orddelings)feil, og er etter mitt skjønn så godt som ubrukelig. Men ellers fungerer det glimrende, og er definitivt verdt prøve hvis man ikke ønsker å betale for et bedre program.  Ut i fra hvilket program som er best, ville jeg valgt MS office, men siden oo.org er gratis, funker det fint.

6175070[/snapback]

Er vel litt drøyt å si at den er ubrukelig p.g.a. det, den fungerer fint mtp. åpenbare slurvefeil. Lærer man norsk ved hjelp av en stavekontroll, begynner man i feil ende.

Lenke til kommentar
eeeeeh. Du har da støtte for Access Databaser i OpenOffice. Det er en av grunnene til at jeg faktisk har gått over til OpenOffice også. Bare prøv den nyeste versjonen du (2.0.2) så har du støtte for Databaser så det holder. Programmet du skal bruke heter "Base" Det er database-programmet til OpenOffice.

Har prøvd det selv, og det er helt greit å bruke, men litt uvandt. Uannsett, du får no åpna Access-Databaser med den, det var en av kriteriene jeg satte for å installere OpenOffice.

6174357[/snapback]

Jeg vil ha bedre støtte. Det er mulighet til å åpne Access-filer, men det hadde vært supert om det kunne brukes til å lage slike databaser, og åpne de uten å gjøre de om til OpenOffice-databaser.
Lenke til kommentar

Personleg meiner eg at MS Office er betre OpenOffice. Til vanleg bruker eg stort sett notisblokk, men eg har Office liggande i tilfelle eg har bruk for litt fleire alternativ enn notisblokk byr på.

Er ganske enig i det dabear sa tidlegare.

Openoffice er da grei den, men kan ikke måle seg med ms office. Office er både kjappere, har flere funksjoner og ser bedre ut enn ooo, og dette er emulert på en linuxboks. Det som irriterer meg mest er avhengigheten av java, samt den totalt ubrukelige spellcheckeren(orddeleren er vel et bedre ord).

Jeg bruker heller ei blanding av abiword og ms office enn den ressurskrevende og dårlige openoffice. Å sammenlikne prisen til openoffice vs ms office blir òg uinteressant, da jeg får tak i begge til kr 0,0.

6171718[/snapback]

Lenke til kommentar

stemte «MS Office 2003 har noen svakheter men er som oftest bedre enn OpenOffice 2». Det blir for latterlig at jeg må bruke et dårligere program, bare fordi det er «gratis» og «åpent».

Derimot, er det én ting jeg savner i MS office, så må det være eksportering til PDF.

(Simen1: skrivefeil; det skal være et komma forran «men» :p )

Endret av dabear
Lenke til kommentar
stemte «MS Office 2003 har noen svakheter men er som oftest bedre enn OpenOffice 2». Det blir for latterlig at jeg må bruke et dårligere program, bare fordi det er «gratis» og «åpent».

Derimot, er det én ting jeg savner i MS office, så må det være eksportering til PDF.

(Simen1: skrivefeil; det skal være et komma forran «men» :p )

6180399[/snapback]

Manglende støtte for åpne standarder og plattformavhengighet, synes jeg er de største ulempene.

Forøvrig synes jeg staroffice virker raskere enn OpenOffice.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Så litt på Office 2007 Beta2 på en pc hjemme her i går. Fysj, så fæl den så ut. Hva skal vi med flere funksjoner og dill dall enn det faktisk er i OfficeXP? (Som jeg snart skal bytte ut).

Skal se litt på Database greiene senere i dag hvis jeg får tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...