sim Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Leste nettopp om dette selv. Hva faen? Beklager uttrykket, men hvordan går det an? Jeg vil forresten også ha innsyn i nettleverandørenes logger. Jeg synes det er for mange her inne på forumet som overser meg og når de ikke gjør det så mobber de meg. Jeg ønsker derfor muligheten til å ta meg av disse på egen hånd. Gi alle innsyn i alt. Privatliv er bare en svær vits! Dama har vel også drite på draget før (DVD-Jon-saken). Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Digi.no skriver også om saken: Vil la musikkbransjen ta fildelere selv 6207241[/snapback] Haha! Sunde mener musikkbransjen også bør få innsyn i adresselister, telefonnumre og navn på nettbrukere. – Musikkbransjen trenger en mekanisme for å kunne håndheve rettighetene sine og kreve erstatninger. I dag er bransjen avhengig av politiets hjelp for å slå ned på den ulovlige piratvirksomheten, men politiet prioriterer ikke denne typen saker, sier hun til Dagens Næringsliv. Musikkbransjen bør altså kunne ta loven i egen hånd. Dette har da intet nytt fenomen; Bandidos og mafiaen har praktisert dette lenge? Hun får støtte fra advokat Espen Tøndel, som jobber på vegne av filmorganisasjonen Motion Picture Association (MPA) og Den internasjonale platebransjens forening i Norge (Ifpi). Å, dersom hun får støtte fra en advokat, må hun ha rett. At han jobber på vegne av MPA og IFPI skulle da ikke ha noe å si. Var det ikke denne dama som viste seg å være inkompetent og komplett idiot under saken mot DVD-Jon? Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Det er jo helt utrolig. Denne kvinnen går i fra å være advokat, til å plutselig bli ekspert på lovbrudd? Og da spesielt data lovbrudd.. Hun må jo være ganske fersk i jobben da, når hun kommer med slike ytryinger(Hun har sikkert ikke hørt det ordtaket som sier at det er bedre å holde kjeft og la alle tro du er dum, enn å åpne kjefte og fjerne enhver tvil). For når hun mener at det å ta loven i egne hender. Og i tillegg prestere å si at overvåkning av alle landets borgere er helt ok. Da begynner jeg virkelig å lure på hvilkne kvalitets grunnlag de ansetter folk i økokrim. Det kan i vertfall ikke være på grunn av hennes ferdigheter med kriminalitet. Og heller ikke for hennes enormt gode forståelse for det mest revolusjonerende mediumet siden morrse signalet. Og når hun som advokat, på toppen av det hele presterer å si at det er helt greit at den vanlige borger tar loven i egne hender, så er det jo tydlig at hun ikke har helt kontroll på det juridiske heller. Så da lurer jeg virkelig på hvorfor hun fikk den jobben.. For dette er jo helt tragisk. Hun er en leder for en enormt viktig avdeling, og skal veilde alle de andre som jobber under henne. Og mange folk som ikke vet bedre, hører på det hun har å si. Og tenker at siden hun sitter som leder for Norges FBI, så må det jo være ganske lurt det hun sier. Til og med min lillesøster hadde jo forstått at dette ikke hadde gått an. Hvor skal grensen gå neste gang da? Ved pryling av konemishandlere? kastrering av pedofile? Nei sånt går jo ikke ann. Selv om vi alle har tenkt tanken en gang eller to. Det som trengs er en gruppe eksperter på hver sine felt. Som kan sitte seg ned og lage en helt ny samling lover rundt data, www og hele sulamitten. Og få laget en grunnlov innen data. For åndsverkloven og den loven som vi adopterte i fra EU, som igjenn fikk den fra USA. De er på ingen måter dekkende. Er det virkelig ingen som forstår at dette er en teknologi som vi sikkert kommer til å bruke så lenge vi eksisterer, og at det er viktig å skape et godt grunnlag..? Det er jo ikke bare på gøy at det første som blir gjort når et nytt land opprettes er å lage en grunnlov så alle har rettningslinjer de skal følge. Og så bygge på og forbedre lovene etterhvert som landet forandrer seg. Det er nok den enste måten vi kan unngå at innkompetente folk kommer med sine gode ideer, og kansje i verstefall blir hørt på og dermed setter en ny men helt feil standard. Jeg synes at vi kan prøve å foreta oss noe som gjør at politikerene innser hvor viktig dette faktisk er. Alt må jo begynne et sted, og hvorfor ikke her i HW forumet. Her er jo alle i Norge som er interesert i data og teknologi, samlet på en plass. Og sammen står vi sterke! Vi må prøve å snu den negative innstillingen folk har fått; "Protester funker ikke i norge. vi blir jo ikke hørt på uansett... Gjør vi ikke det? Se på frankriket, bare vi er mange nok, og har et felles mål, og finner på gode virkemidler så går det faktisk ann å bli hørt. Jeg kommer nå til å lage en ny tråd under offtopic. Alle som er enig i det jeg sier. eller uenig. Eller har en god ide, eller som rett og slett sitter igjen med den samme følelsen som jeg gjør. At hvis vi ikke rydder opp i rotet nå, så kommer det bare til å bli værre. Bli med og gjør et forsøk.. Si din mening, den kan uansett ikke være dårligere enn Lederen for Kripos sin. Og det er jo ikke så værst bare det.. Her er den nye tråden Endret 31. mai 2006 av knokle_85 Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hva med de som bare laster ned torrents. Har de mulighet til å finne ip adressen da? Hvis dette virkelig blir gjennomført, vil det komme nye metoder for å skjule sin ip, eller blokka ip scannere. Når du laster ned en torrent fra en side, inneholder den tradisjonelt en adresse til en "tracker". Denne trackeren sender deg IP-adressen til hundrevis av brukere som er ute etter den samme filen og sender din IP til dem. En såkalt "IP-blocker," som gjør at du ikke vil bli automatisk koblet til bestemte tilsendte IP-adresser, gjør ikke mye nytte her. Alt et fornærmet firma trenger å gjøre er å laste ned den samme torrenten, så vil trackeren oppgi din IP-adresse med tid og stunder, selv om maskinen din nekter å opprette en forbindelse direkte til firmaets IP. Da de suverent fleste trackere ikke tillater å laste ned over lengre tid uten å laste opp, kan man anta at samtlige oppgitte IP-adresser er i ferd med å både laste ned og distribuere filene. Bittorrent er basert på at brukerene skal sende de ulike delene av filene mellom hverandre, slik at den som i utgangspunktet distribuerer filen skal slippe unna med å laste den opp én gang. På dette grunnlaget vil jeg påstå at Bittorrent er livsfarlig, om noen virkelig går inn for å finne ut av hvem som piratkopierer en bestemt fil. Endret 22. oktober 2006 av gothtec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg