Goebbels Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Heisann. Har fått et irriterende problem med brenneren min, en Aopen CD-RW CRW4048. Istedet for å velge speed og slikt (nero 5 ettelerannet) så står den og venter på at drevet blir klart slik som dette.. noen som vet hva som er galt.. det fungerer heller ikke å brenne med Xp sin innebygde.. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 prøv og oppdater driver og oppdater Nero. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Nope det hjalp ikke en drit. ble så irritert at jeg glemte og prøve det først i farten :smile: Har nye drivere til brenneren og siste nero versjonen, men brenneren står bare og blinker febrilskt. den hverken leser eller brenner cd'er.. Noen som har forslag før jeg sender den i retur?? er bare et par mnd gammel.. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Se der ja.. Det er takken du får for å IKKE kjøpe Plextor. :razz: Hvis du har oppdatert Nero til den nyeste og har oppdatert firmwaren til det nyeste, ser jeg ikke noe annet valg enn å sende den tilbake. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jepp, prøv ny firmware, og husk at du skal kjøpe Plextor eller Lite-on (som er et rimelig og svært godt alternativ) neste gang. - Judaz - Lenke til kommentar
sete Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 hmm, jeg er glad jeg ikke kjøpte en aopen brenner til 500 spenn på binders :smile: men uansett så skal ikke den være sånn, sjekk tilkoblingene og slave/master (jeg vet du kan dette, men det et godt råd er sjekke ALT!!) Firmware kan jo oppdateres, men oppdater Nero først. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 He he fikk den ikke så billig engang, bestilte den fra psdata noen uker før binders kom med sitt tilbud og tapte vel ca 300 kr. der.. Cappo : Skadefryd er deilig ikke sant?? vel uansett skal det ikke være sånn.. Får satse på en ny AOPEN fra psdata vel ( for kablingen er som den skal være den), som jeg frem til den streiket var veldig fornøyd med.. Goebbels Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 jeg har lite-on cd-brenner,fungere perfekt! :smile: Lenke til kommentar
shorin Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Liteon er gode brennere.Har selv Teac cdw540E og er stor fornøyd(jeg hadde Plextor før,men man vokser det av seg ) Over til topic. 1:sjekk kabel slave/master/firmvare/nero+event.patch/bytte brenner-medium. Finner OS brenneren? Hvis ikke så ta ei overhaling i bios/autodetect ide-device. Lenke til kommentar
shorin Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-08 12:47, skrev Cappo:Se der ja.. Det er takken du får for å IKKE kjøpe Plextor. :razz: Vel vel..hadde ikke skrytt for mye av Plextor(Etter min mening er plex.skrytt LANGT opp i skyene).Hadde selv en 16x.Kunne ikke lese subchannel-data fra data og audio tracks engang!(dvs.ikke mulig å backuppe ca 70% av spill),Jeg klarte til og med å lese sub's med min gamle 8x8x32 Waitec.Håper du er fornøyd med Plextoren din :smile: No offence ment. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Sier bare en ting.... Yamaha CRW F1 :smile: :smile: med SCSI adapter :smile: :smile: Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Over til topic.1:sjekk kabel slave/master/firmvare/nero+event.patch/bytte brenner-medium.Finner OS brenneren?Hvis ikke så ta ei overhaling i bios/autodetect ide-device. Hmm kan jo sjekke etter en evt patch, ellers er alt det andre sjekket ut.. jepp den finner brenneren ved boot og i device manager. den vil bare ikke gjøre en drit, bare sitte trygt i kabinettet, noe den ikke gjør lenge !! Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 08:23, skrev shorin: Quote: Den 2002-10-08 12:47, skrev Cappo: Se der ja.. Det er takken du får for å IKKE kjøpe Plextor. :razz: Vel vel..hadde ikke skrytt for mye av Plextor(Etter min mening er plex.skrytt LANGT opp i skyene).Hadde selv en 16x.Kunne ikke lese subchannel-data fra data og audio tracks engang!(dvs.ikke mulig å backuppe ca 70% av spill),Jeg klarte til og med å lese sub's med min gamle 8x8x32 Waitec.Håper du er fornøyd med Plextoren din :smile: No offence ment. engangstilfelle tror jeg Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 08:23, skrev shorin: Quote: Den 2002-10-08 12:47, skrev Cappo: Se der ja.. Det er takken du får for å IKKE kjøpe Plextor. :razz: Vel vel..hadde ikke skrytt for mye av Plextor(Etter min mening er plex.skrytt LANGT opp i skyene).Hadde selv en 16x.Kunne ikke lese subchannel-data fra data og audio tracks engang!(dvs.ikke mulig å backuppe ca 70% av spill),Jeg klarte til og med å lese sub's med min gamle 8x8x32 Waitec.Håper du er fornøyd med Plextoren din :smile: No offence ment. Min er helt konge! Kopierer alt! Ikke noe problem! :razz: Lenke til kommentar
ruva Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hei Må nok si meg enig med noen før her. Prøv å oppdatere Firmwaren. Jeg hadde ett lignende problem da jeg skulle skifte ifra win98/me til win2000/xp. Fikk lagt inn siste firmware og nå virker alt som det skal. Selv om brenneren er bare 4 speed. Kjøpte den for 3-4 år siden og den funker ennå :smile: men så skal visnok TEAC være ett bra merke. Lykke til! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Joda. men problemet er at den har blitt slik over natten omtrent. har ikke gjordt noen hardware-endringer, ikke byttet os eller noe annet vesentlig jeg kan komme på. brått funker den bare ikke.. den led'en i front blinker bare som en spastisk epileptiker (no offence anyone) :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 13:31, skrev Goebbels:....den led'en i front blinker bare som en spastisk epileptiker (no offence anyone) :smile: Mulig den prøver å fortelle deg at noe er galt.. :smile: Kanskje det står noe i manualen om akkurat det der. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 he he.. desverre så er manualen borte for lengst, har lett etter den et par dager nå... så det blir nok og ringe psdata og høre med de tenker jeg.. ellers takk for mange forslag. Mvh Goebbels Lenke til kommentar
mamort Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Beskrivelsen du gir ligner veldig på noe jeg har vært borte i tidligere. Først med en aopen brenner og så en gang til etter at jeg fikk den gamle erstattet med en ny aopen brenner. Mitt problem var at den plutselig gav opp å lese eller skrive noen ting som helst. Når jeg puttet en cd i ville den bare blinke febrilsk uten resultat. Jeg kunne ikke få opp cd'en på skrive ordet, etc. Var igjennom dusinvis av brukerstøtte forumer etc. og fant ikke feilen. Tydligvis var det en god del flere som hadde vært borte i det samme, men ingen hadde noen svar. Eneste mulighet jeg fant ut tilslutt er at en brenner har muligheten til å "selv destruere" hvis laseren er blitt innstilt feil eller at den har fått seg en smell. Dette kan føre til at den vil fungere perfekt en god stund før den helt plutselig bare slutter å fungere. Jeg fikk begge brennerne erstattet av aopen. Likevel synes jeg det var rart at jeg skulle få samme problemet når jeg byttet den første gang.... Uansett, nå har jeg en 24x brenner fra aopen som har oppført seg perfekt foreløpig. Mitt råd er å få aopen til å erstatte den... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Takk skal du ha lamah. da plukker jeg den ut og sender i retur :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå