Gå til innhold

Spørsmål om allmenfaglig (studiekompetanse)

Anbefalte innlegg

Jeg er i en kinkig situasjon. Kort sagt: Jeg har fått nok av alle drittjobbene (forlot den siste nylig), og trenger utdanning om jeg skal ha håp om noen bedring.

Utdanning: Grunnskole og diverse kurs.

Jobberfaring: Gartneri, Posten Norge og diverse andre steder.

Jeg har kikket på NKI's nettbaserte undervisningspakke, og det virker greit nok, for det er hva jeg trenger først uansett. Jeg er klar over at jeg kan få sjekket min realkompetanse, og muligens komme inn på høyskole uten dette, men føler at jeg bør få med meg alle fagene slik at jeg vet hva jeg holder på med.

Jeg vet ikke hva jeg ønsker av utdanning etter kompetansen, men tar sikte på å vurdere det mens jeg holder på. Er glad i å skrive, så kanskje noe i den retning.

Jeg satser på å få en deltidsjobb ved siden av lesingen. Jeg er ikke noe skolelys, så jeg trenger tid for å få inn stoffet uansett.

Ifølge NKI kan jeg få lån fra Statens Lånekasse. Greit nok, men jeg skal leve ved siden av. Er det i det hele tatt mulig å få stipend av noe slag ved fjernundervisning, eller blir fjernundervisning sett på som mindreverdig i forhold til f.eks. å sitte ved skolebenken ved VG?

Voksne har krav på gratis Videregående, men søknadsfristen gikk ut for fler måneder siden, og jeg er uansett usikker på om jeg ville taklet å måtte holde ut med et slikt opplegg.

Jeg er totalt i villrede; har snakket med Aetat, men de hadde lite matnyttig informasjon å komme med, så jeg tenkte at kanskje noen her har mer informasjon å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal komme med et kort svar til deg.

Om du ikke gidder, sliter du. Rett og slett.

Det finnes haugevis av muligheter, men DU ER NØDT TIL Å GIDDE. Du er NØDT til å jobbe for det. Det er noe vi alle må leve med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...