sphinn Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg har en 1.6S Opel motor (fra en Opel Kadett E) stående som jeg har såvidt begynt å ta fra hverandre for å pusse opp. Kun fordi det er gøy og lærerikt Det jeg nå lurer på er om det finnes noen gjør-det-selv måter å få litt mer futt i denne motoren på? Jeg hadde da ikke tenkt å bruke noe særlig penger på prosjektet, men det kan jo f.eks. være interessant å bytte forgasser når motoren en dag blir klar til montering igjen. Forgasseren er forresten en Pierburg. Resten er vel GM all the way Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Har du funnet ut de tekniske forskjellene fra 1.6S til 1.6N? N-motoren har jo 110 hester, mens S har 90 Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Nei, det har faktisk ikke. Det er er kanskje rette plassen å begynne Visste heller ikke at S motoren har 90HK, var rimelig sikker på at det var 75 eller noe. Man lærer så lenge man lever Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 når vi snakker om de gamel ohc motorene så er 1.6n 75hk og S har 90, hvis jeg husker rett. Forskjellig komp på de to, og forskjellig gasser. Kanskje det var mer også Ang. trim: sett på en 1.3 topp Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Kjenner to stykk som har Ascona A, og vet hvertfall at N-motoren har mye mer hester! Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Men det er vel ikke tverrstilte ohc motorer? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Men det er vel ikke tverrstilte ohc motorer? 6170450[/snapback] Det vil jeg tro! Er jo rundt 72-73 modeller det da så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå