hans A Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg har koblet 2 maskiner opp via en switch. Som igjen er koblet opp mot kablemodemet. Problemet er bare at jeg får bare en maskin til å virke av gangen. Jeg har fått 2 IP adresser fra de jeg leier linje hos. Men modemet deler bare ut 1 IP. Er det jeg som gjør feil eller er den hos levrandøren av internett? Jeg bruker w2k på begge maskinene. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 du må vel ha en sånn multiting? Her kjører jeg bare kabelmodemet rett i en 2k maskin som deler til de andre på nettverket. Har bare en ip ut mot nettet, men alle maskinene har internett iallefall... Lenke til kommentar
hans A Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Ja , men du har bare en linje ut som alle deler. Har man to IP adresser får man maksimal hastighet på begge maskinene. Lenke til kommentar
non_nihil Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 og har du to ip-er må du vel betale for to linjer og.. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
kickass7 Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 vet ikke hvordan modem du har, men hvis du har router tror jeg det må spesifiseres at det er to maskiner på nettverket (iallefall når de ikke skal motta ip automatisk) Lenke til kommentar
hans A Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Løsningen var: Feilen lå hos levrandøren av internett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå