k1mzor Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hei. Jeg har en Suzuki smx. Og jeg lurte på en ting. Jeg fyller olje på venstre side under det ene hvite dekselet. men hva fyller jeg på høyre side på motoren? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Har ikke snøring hvordan sykkel en Suzuki smx er, men er den vann-kjølt kan det være frostveske? Edit: Etter litt googling, lærte jeg noe nytt i dag og. Peden er vannkjølt, så det er nok frostveske som skal på den andre tanken. Er innholdet blåaktig er det nok det. Endret 24. mai 2006 av Knutgrus Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Under dekselet nedenfor setet fyller du 2-taktsolje. På høyre siden av motoren fyller du på motorolje igjen etter at du har tappet av den gamle motoroljen og satt på plass pluggen igjen. På motoren skal det være 0.85 liter olje av typen SAE 10W-40 (vanlig motorolje). Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Takk for svar. Det er nokk motorolje ja, for frost væske og radiator veske fyller jeg på 2 tanker forran. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Frostveske = radiatorvæske Du trenger ikke fylle på radiatoren annet enn hvis du har tømt systemet. Til vanlig så fyller man på den lille gjennomsiktige plast-tanken. Det pleier å minke litt etterhvert, så må etterfylle en gang i året kanskje. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Jepp Er det ikke slik at jeg skal blande 50 % frostvæske og 50% vann, så ha det i radiatoren? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Du kan stikke innom hvilkensomhelst bensinstasjon å be de måle hvilken temperatur frostvesken din tåler. Er det mellom -5 og -10 grader kan det være lurt å fylle på konsentrert (uten å blande ut), for å få ned frysepunktet på vesken. Poenget er at det ikke skal fryse om vinteren (blir den ikke brukt om vinteren og står i en oppvarmet garasje, kan du bare ha på vann). Lenke til kommentar
x-race Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Pass på å ikke fyllle for mye frostveske da.. Man må jo huske på at den utvider seg i varme, og har man for mye på kan det gi uønskelige konsekvenser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå