Gå til innhold

beste 5.1 systemet?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et 5.1 system i sommer og spekulerer på hva jeg skal kjøpe.

Kan bruke rundt 3000-3500 på det.

Tenker å kjøpe enten et KlipschProGMX D-5.1, eller et av Logitechs sine.

Håper dere kan komme med argumenter for å kjøpe deres systemer.

På forhånd takk :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Z-5500 har utgang til headset og linje ut.

Drit i Klipsch, er for folk med kakselønn og kakseører.

6168135[/snapback]

Han spør jo etter beste!

Ville kjøpt Klipsch jeg hvis jeg hadde så mye penger å bruke. De er store innen høyttalere til HiFi markedet, det kan man ikke si logitech er...

Og for det andre har Klipsch anlegget separat bass og diskant i høyttalerene istede for ett "full" frekvens element som logitech bruker. Så tror du vill få mere lyd fra Klipsch

Lenke til kommentar
GMX settet er vel ikke high end fra Klipsch?

Få tak i Klipsch Promedia 5.1 det spiller som faan. Logitech blir veldig slitsomt i lengden synes jeg. Bytta mitt mot Promedia 5.1 kunne ikke vært mer fornøyd.

6169005[/snapback]

Tror ikke du får så mye highend til den prisen nei

Lenke til kommentar
Hos databutikken.com så får man Klipsch Pro GMX 5.1 for 2700;

Promedia 5.1 selges ikke lengre så vidt jeg vet..

Hadde jo mest lyst på det

6169079[/snapback]

men pro er bedre så vitt jeg vet....

6170745[/snapback]

det er jo pro systemet som selges nå, så helt sikkert bedre, men promedia 5.1 har vel en større sub

Lenke til kommentar

Du kan ikke ta feil med noen av de anleggene.

Trenger du hodetelefon utgang så har Z-5500 det, samt det meste du ellers trenger. Hadde jeg funnet Klipch til den prisen når jeg kjøpte mitt Logitech anlegg, så hadde jeg nok valgt det.

Logitech har kun erfaring fra PC høytallere, Klipsch er en av de meste respekterte høytaller produsentene i verden. Og de kan lyd mere enn Logitech. Så du får mer lyd erfaring for pengene. Men logitech er vel ett selskap som selger mer, og dermed har råd til å putte inn dyrere komponenter til en lavere pris.

Synd at det ikke er like lett å ta en lytte test på PC høytallere som på vanlige høytellere (siden de må være koplet opp i butikk)

Lenke til kommentar

Har jo bare et Audigy lydkort(1.gen) så har tenkt å kjøpe nytt lydkort med ekstern komponent, altså får headphones utgang der.

Kan jo ikke ha komponenter som ikke matcher kvaliteten med hverandre.

Men liker kontrollern til Logitech z5500 da, men sparer mer plass med Klipsch sin kontroller

Lenke til kommentar

De fleste av de svarene du får her bør du ta med en STOR spade salt.

Mye syke omtaler ute å går også: Sykeste av det syke, Et must, Fantastisk, WOW, suverent...osv. God 5.1 lydkvalitet eksisterer ikke i denne prisklassen,men det kommer selvfølgelig ann på hva du er vant til.

Jeg setter mitt kort på Klipsch eller Empire hvis du ønsker lydkvalitet framfor bass. ;);)

Lenke til kommentar

En 10" ER overkill til små satelitt høytalere, så det passer nok best med Klipsch da de helt sikkert har gått fra 2x8" til 1x6,5" med grunn..

Har nå et Creative Inspire 5.1 Digital 5700, men har da i stua et 5.2 system til flere titalls tusen så vil gjerne ha noe bedre å til pcen :p

Har alltid likt Klipsch siden jeg for første gang hørte det, men jeg vil ikke si at Klipsch er best i HiFi verden, de som mener det har ikke hørt mye HiFi...

Lenke til kommentar
Har alltid likt Klipsch siden jeg for første gang hørte det, men jeg vil ikke si at Klipsch er best i HiFi verden, de som mener det har ikke hørt mye HiFi...

6172263[/snapback]

Jeg har overhodet ikke sans for Klipsch i hi-fi sammenheng jeg heller,men til pc er det veldig bra. Klipsch har den jævla horndiskanten som jeg missliker sterkt. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...